Skoda vs BMW

Topic in 'Octavia III' gestart door ___JC___, 31-01-2014.

1. peterrapid

peterrapid Forumguru

Ook de dieselmotoren van BMW zijn wat verfijnder of VAG, maar budgetsgewijs is de RS diesel in België nog altijd 1 van de meest interessante aanbiedingen aangaande PK - prijs - uitrusting. Een collega van mij heeft een 3-serie D met 180pk de M-serie opties en wel lederen binnenbekleding maar handbak en deze is wel eventjes 45K tov mijn 33K kwijt geweest ... dus ik heb geen BMW maar wel 12K rijker en even snel als de BMW :yeah:

Tassin vindt dit leuk.

2. raskel

raskel Lid

Maar geen BMW ;)

peterrapid vindt dit leuk.
  3. Luuk Thijssen

Luuk Thijssen Forumguru

Een mooie RS maakt (van de buitenkant ) op mij meer indruk dan een 320d die je op iedere hoek van de straat ziet ;)

Goofy@5E en internetboarder vinden dit leuk.
  4. Middag

Middag Forumguru

Het rijden met een goede balans 50/50 kan geen enkele voorwielaandrijver tegenop.. Hoe zeldzaam ook. Het gaat mij dan ook niet direct om het vermogen, als wel om het fijne sturen en weggedrag bij BMW. Anyhow.. De juiste opties zijn ook wat waard en vandaar de twijfel. Uiteindelijk scheelt het me netto 40 euro per maand dat de BMW duurder is. Lijkt niet zoveel, maar kan er ook een pannenkoek met de kleine van gaan eten elke maand.

5. Senned

Senned Actief lid

Tot 2014 reed ik een BMW 318D touring - ondertussen 2 jaar onderweg met m'n Superb 1.6 inclusief alle toeters en bellen. De opties/uitrusting die ik heb op de superb zijn eigenlijk onbetaalbaar op de BMW. Ik zit met 3 kinderen en de ruimte in de superb is echt wel een meerwaarde. Maar ik mis toch echt het "freude am fahren". Die Bmw reed zo strak - echt waar - dat mis ik echt - Als de volgende gekozen moet worden dan ga ik toch dubbel natellen, of een bmw niet in het budget past.

6. peterrapid

peterrapid Forumguru

@raskel je hebt gelijk ... geen BMW maar wel 12K rijker ... BMW is prachtig maar het is voor mij gewoon teveel geld dus heb ik het betere alternatief genomen. Mocht dit lease zijn is dit natuurlijk een ander verhaal voor 40€ extra per maand zou ik ook serieus twijfelen en waarschijnlijk de BMW genomen hebben.

raskel vindt dit leuk.
  7. internetboarder

internetboarder Forumguru Donateur

Gewoon opslag vragen :deuk:

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  8. spikehome

spikehome Forumguru

Als ik het geld had nam ik een BMW.
    De 8traps is beter als dsg.
    Ook rijd de BMW veel verfijnder.
    Maar geld naar zijn waar is de skoda een beter keus.

9. Tassin

Tassin Forumguru

Gebruik je nooit je richtingaanwijzers, dan neem je de BMW.
    Laat je nooit iemand vóór jou invoegen, dan neem je de BMW.
    Doe je graag aan bumperkleven, dan neem je de BMW.

In alle andere gevallen kies je voor Skoda.

10. sitechris

sitechris Forumguru Donateur

Het gat is nooit 12k als je de auto na bijvoorbeeld 3 jaar inruilt. Bij je Skoda van 33k krijg je na 3 jaar en 100.000 kilometer pak hem beet 15k terug. Bij de BMW krijg je na 3 jaar en 100.000 kilometer minimaal 20k terug. Dan is het gat nog maar 7k.

11. RogerS

RogerS Forumguru

Dan moet ik dus een BMW gaan rijden??? :deuk::deuk::deuk::deuk::deuk::deuk:

raskel en Corné de Kluijver vinden dit leuk.
  12. raskel

raskel Lid

Hmm maar wat als je een Superb en een 4 serie hebt (vanaf april..)?

Geef het nu naar gewoon toe, als je het geld had wilde jij ook links hangen met je M3 ;)

13. Skoda79

Skoda79 Senior Member

Dan werd het toch echt wel een RS4 ;)

14. michelover

michelover Forumguru

Ik ga voor de RS. Mooier en je kan er ook nog lekker wat in meenemen.
    Als ik een auto zou kopen om lekker te spelen , dan koop ik wel een Porsche of Ferrari.
    BMW heeft het zelfde euvel als Mercedes op dit moment , trekken een publiek aan waar ik niet mee vergeleken wil worden.

Tassin en StefanN vinden dit leuk.
  15. MarcoO2

MarcoO2 Forumguru

Mwah. Als ik zo af en toe om me heen kijk op de snelwegen, kan je Skoda gerust aan dat rijtje toevoegen :D

Peter-036 vindt dit leuk.
  16. Michel

Michel Forumguru

Wat mij betreft ook van toepassing op Audi en die vaak nog in ergere mate.

Maar een aantal Skoda rijders kan er inmiddels ook wat van.

17. Altos

Altos Banned

Bovenstaande geld ook voor vele andere merken en is daarom volkomen zinloos om te melden vind ik.
    Dat je een merk niet mooi of fijn vind, dat deze niet bij je behoeftes aansluit lijkt me geen reden om dit soort achterhaalde uitspraken te doen.
    Ik heb vele BMW's gereden en herken me in geen enkel van je stellingen.

Jammer dat er nog steeds een "ik ben beter dan jij met MIJN auto" opvatting heerst bij sommigen.

18. raskel

raskel Lid

19. peterrapid

peterrapid Forumguru

BMW M3 of RS4 ... :banghead::fool::tegek: is een keuze waar ik van droom :deuk: maar ik zou voor de RS4 ook gaan gewoon omwille van design, wetende dat op limiet de M3 de beter keuze is voor circuit, maar de laatste ... 20jaar ben ik met de wagen welgeteld ... 0 keer op circuit geweest :deuk: dus RS4 it is :rockon:

20. Altos

Altos Banned

Deel deze pagina