Skoda vs BMW

Middag

Forumguru
Het rijden met een goede balans 50/50 kan geen enkele voorwielaandrijver tegenop.. Hoe zeldzaam ook. Het gaat mij dan ook niet direct om het vermogen, als wel om het fijne sturen en weggedrag bij BMW. Anyhow.. De juiste opties zijn ook wat waard en vandaar de twijfel. Uiteindelijk scheelt het me netto 40 euro per maand dat de BMW duurder is. Lijkt niet zoveel, maar kan er ook een pannenkoek met de kleine van gaan eten elke maand.
 

Senned

Actief lid
Tot 2014 reed ik een BMW 318D touring - ondertussen 2 jaar onderweg met m'n Superb 1.6 inclusief alle toeters en bellen. De opties/uitrusting die ik heb op de superb zijn eigenlijk onbetaalbaar op de BMW. Ik zit met 3 kinderen en de ruimte in de superb is echt wel een meerwaarde. Maar ik mis toch echt het "freude am fahren". Die Bmw reed zo strak - echt waar - dat mis ik echt - Als de volgende gekozen moet worden dan ga ik toch dubbel natellen, of een bmw niet in het budget past.
 

peterrapid

Forumguru
@raskel je hebt gelijk ... geen BMW maar wel 12K rijker ... BMW is prachtig maar het is voor mij gewoon teveel geld dus heb ik het betere alternatief genomen. Mocht dit lease zijn is dit natuurlijk een ander verhaal voor 40€ extra per maand zou ik ook serieus twijfelen en waarschijnlijk de BMW genomen hebben.
 

spikehome

Forumguru
Als ik het geld had nam ik een BMW.
De 8traps is beter als dsg.
Ook rijd de BMW veel verfijnder.
Maar geld naar zijn waar is de skoda een beter keus.
 

sitechris

Donateur
Het gat is nooit 12k als je de auto na bijvoorbeeld 3 jaar inruilt. Bij je Skoda van 33k krijg je na 3 jaar en 100.000 kilometer pak hem beet 15k terug. Bij de BMW krijg je na 3 jaar en 100.000 kilometer minimaal 20k terug. Dan is het gat nog maar 7k.
 
Gebruik je nooit je richtingaanwijzers, dan neem je de BMW.
Laat je nooit iemand vóór jou invoegen, dan neem je de BMW.
Doe je graag aan bumperkleven, dan neem je de BMW.

In alle andere gevallen kies je voor Skoda.
Hmm maar wat als je een Superb en een 4 serie hebt (vanaf april..)?

Geef het nu naar gewoon toe, als je het geld had wilde jij ook links hangen met je M3 ;)
 

michelover

Forumguru
Ik ga voor de RS. Mooier en je kan er ook nog lekker wat in meenemen.
Als ik een auto zou kopen om lekker te spelen , dan koop ik wel een Porsche of Ferrari.
BMW heeft het zelfde euvel als Mercedes op dit moment , trekken een publiek aan waar ik niet mee vergeleken wil worden.
 

Michel

Forumguru
BMW heeft het zelfde euvel als Mercedes op dit moment , trekken een publiek aan waar ik niet mee vergeleken wil worden.

Wat mij betreft ook van toepassing op Audi en die vaak nog in ergere mate.

Maar een aantal Skoda rijders kan er inmiddels ook wat van.
 

Altos

Banned
Gebruik je nooit je richtingaanwijzers, dan neem je de BMW.
Laat je nooit iemand vóór jou invoegen, dan neem je de BMW.
Doe je graag aan bumperkleven, dan neem je de BMW.

Bovenstaande geld ook voor vele andere merken en is daarom volkomen zinloos om te melden vind ik.
Dat je een merk niet mooi of fijn vind, dat deze niet bij je behoeftes aansluit lijkt me geen reden om dit soort achterhaalde uitspraken te doen.
Ik heb vele BMW's gereden en herken me in geen enkel van je stellingen.

Jammer dat er nog steeds een "ik ben beter dan jij met MIJN auto" opvatting heerst bij sommigen.
 

peterrapid

Forumguru
BMW M3 of RS4 ... :banghead::fool::tegek: is een keuze waar ik van droom :deuk: maar ik zou voor de RS4 ook gaan gewoon omwille van design, wetende dat op limiet de M3 de beter keuze is voor circuit, maar de laatste ... 20jaar ben ik met de wagen welgeteld ... 0 keer op circuit geweest :deuk: dus RS4 it is :rockon:
 

Canon-Eye

Forumguru
BMW heeft het zelfde euvel als Mercedes op dit moment , trekken een publiek aan waar ik niet mee vergeleken wil worden.
Dit geldt wat mij betreft voor BMW al vele jaren, maar dit strekt zich inmiddels (helaas) ook uit tot een groot deel van de Audi-rijders. Dat begon al mis te gaan toen de Audi 80 werd opgevolgd door de A4...
 

bartvw

Forumguru
Ik ben een jaar geleden aan het stoeien geweest met de opvolger van mijn Golf.
In dat rijtje had ik ook de BMW 328i touring normaal voor mij onbereikbaar maar met een aardige korting van BMW Nederland toen haalbaar.
Ik heb de BMW toen niet genomen omdat de Octavia veel ruimer is dan de BMW.
Plus ik vond de 8 traps automaat van BMW in de sportstand niet de beleving geven die ik gewend was.
De DSG bak vond ik gewoon meer beleving (agressiever) rijden dan de 8 traps van BMW.
Welke bak beter is van de twee geen idee , wat ik wel weet dat ik ruim 5 jaar heerlijk gereden heb met DSG zonder problemen.

Grt Bart
 

sitechris

Donateur
Klopt. De DSG-6 is net wat aggressiever en sneller, de BMW 8-traps wel wat vriendelijker bij normaal gebruik. De DSG heeft wel een klein handleidinkje. Grootste nadeel van de DSG-6 vind ik dat hij maar 6 versnellingen heeft.
 
Bovenaan Onderaan