Skoda Vision O

Frup

Forumguru
Mijn eerste indruk is: saai. Wel functioneel en ruim. Maar stap je er ook met plezier in om het pedaal in te trappen?

Jessedew

Forumguru
No idea. Ik wil toch wel wat centrale knoppen, mis ik bij de octavia nu wel een beetje, heeft de Superb (nog) wel. Het is een studiemodel, dus een auto die ikzelf eventueel pas over 10 jaar zal rijden. Zal hem eventueel alleen als occasion overwegen ivm de betaalbaarheid.

iRob1984

Senior Member

EdK

Forumguru
Als dan de stoel loskomt dan word je tenminste met stoel gelanceerd en kun je lekker tegen een boom zittend uitrusten
Simply Clever eigenlijk...... :koffie:

jesse_s93

Forumguru
Ik ben nu wel benieuwd wanneer we deze station ev van Skoda mogen verwachten. In de video's en het artikel (bron: autoweek) die tijdens de IAA zijn gemaakt ging het om een introductie in "het volgende decenium" (lees: vanaf 2030), maar als je nu de link naar de skoda site volgt staat de onthulling van de auto voor 2026 gepland. Theoretisch natuurlijk mogelijk dat hij volgend jaar wordt onthuld en pas vanaf 2030 beschikbaar is, maar dan zit er wel erg veel tijd tussen.

Canon-Eye

Forumguru
Als dan de stoel loskomt
Het derde bevestigingspunt zit nu toch ook al vrijwel altijd*) aan de stoel vast? Ik vertrouw erop dat bij een dergelijk ontwerp de stoel zelf én de bevestiging ervan zodanig worden geconstrueerd dat het geheel de rol van de ontbrekende B-stijl overneemt en dus minimaal dezelfde krachten kan weerstaan, want anders zal er überhaupt geen typegoedkeuring komen.

*) Mijn laatste auto waarbij de gordel-inklikbevestigingen gefixeerd (aan de middentunnel) vastzaten was mijn stofdoek-oranje VW Kever 1300 van 1973. Bij alle auto's daarna schoven ze met de stoel mee.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Zo met een wit interieur erbij is t wel een beetje Jan de Bouvrie meets Back to the Future...
Vision O mogen ze wat mij betreft wel omdopen tot Vision No. :nono::nono::nono:

EdK

Forumguru
Ach we kunnen nog 5 jaar kletsen dat we het niets vinden om hem in 2030 een schitterende wagen te vinden die we allen wel als lease bak willen hebben.... :koffie:

Jessedew

Forumguru
Dat met die achterklep bediening in de wielkast lijkt een concept car, lees nog niet uitontwikkeld dingetje. Dat is niet voor productie bedoeld denk ik. Verder vind ik de voorkant nog wel oke. Verder nog echt niet een auto die ik mooier vind dan mijn huidige O4. Maargoed wie weet wordt ie nog aangepast en vind ik hem id toekomst wel mooi.

Canon-Eye

Forumguru
Wat mij vooral stoort aan het filmpje is niet zozeer de auto, als wel de presentator: minstens de helft van de film kijkt hij niet IN, maar net NAAST de camera - kennelijk stond daar een scherm waarop hij zichzelf kon zien. Dezelfde fout die ook veel wordt gemaakt door mensen die voor de tv worden geïnterviewd via beeldbellen. Dat leidt mij altijd erg af...
:)

Tees

Donateur
Dat kan jou wel irriteren @Canon-Eye, maar bij mediatraining is dat exact wat je aangeleerd wordt. Niet ín de camera kijken, maar naar de interviewer. In de camera kijken komt nogal indringend over voor de kijker.

Canon-Eye

Forumguru
Moet er wel een interviewer ter plaatse aanwezig zijn natuurlijk, die je af en toe hoort en die ook in tussenshots in beeld komt (soms ook beide tegelijk in beeld). Dat is een heel andere setting, waarbij ze elkaar "aankijken". In dit geval is er kennelijk sprake van een monoloog die puur op de kijker is gericht en dan komt het m.i. vreemd over.

Bovenaan Onderaan