Skoda Vision O

Arjan1985

Forumguru
Allemaal heel fijn. Oprecht. Als ze maar niet Volvo achterna gaan die enkel EV leveren en alle benzine auto’s de deur uitgedaan hebben.

JeSko

Forumguru
@Arjan1985

Skoda heeft al aangegeven dat niet te willen doen, natuurlijk als er druk van moederbedrijf VAG komt moeten ze wel, maar ik denk dat ze het daar zelf ook niet meer zien zitten volledig elektrisch te gaan.

iRob1984

Senior Member
Ik heb het wel gehad met de lage auto's. Ik heb zojuist een offerte bij de baas ingediend van een Enyaq business met grote accu en een offerte van een Cupra Tavascan. De laatste heeft mijn voorkeur. Mijn God wat rijdt die lekker zeg.
Ik heb ook proefgereden in de Taramar en de Kodiaq. De grootste ergernis van een automaat is de vertraging van het terugschakelen wanneer je het gas goed onderin duwt als je bijvoorbeeld al 100 rijdt, tenzij je een dubbeltraps automaat hebt, dan gaat dit wel snel. Vanuit stilstaande positie gas geven is gewoon goed. Ik heb nu de Octavia 4 1.5 150 pk. Prima auto hoor, qua ruimte enzo, maar onze 13 jaar oude golf 1.2 bluemotion schakelt echt 10x beter. Ik ben overstag en ga voor volledig elektrisch. En trouwens een beetje aangeklede Octavia is net zo duur als de Tavascan. Ik lever iets aan ruimte in, maar dat vind ik niet erg. Dan kan mn vrouw minder inpakken voor vakanties

leon-cupra

Forumguru
ze hebben duidelijk niet de skodaforum.nl-gebruikers als testpanel gebruikt (waar ze in het filmpje wel 1000x keer vermelden: "wat ons skoda-publiek wenst") :deuk::deuk:

Ach, voor een concept car vind ik het best wel knap. Je ziet wel duidelijk waar ze naar toe willen met het nieuw design. De Elroq heeft er al een deeltje van. Alleen is dit concept natuurlijk een stuk 'extremer'.

EdK

Forumguru
Ach dat concept is leuk maar voor mij nietszeggend
Heb de concepten toendertijd voor de RR en de Yeti gezien en wat er uiteindelijk op markt kwam was totaal anders.
Zaten wel wat trekjes in maar nihil...........
Dus we wachten wel tot de uiteindelijke modellen in de showroom staan en ik ze real zie , en dan hebben we wel een oordeel.... :pieker:

Canon-Eye

Forumguru
Behalve dat ik m niet te pruimen vind
Dat lees ik nou zó vaak over aangekondigde nieuwe versies - en in de praktijk zie je toch na een paar jaar dat veel mensen ze intussen zo zijn gaan waarderen dat ze 'm dan weer véél mooier vinden dan de volgende faceliftversie.
Kortom: 1] je went er wel aan en 2] er komt wel weer een volgende om je aan te ergeren... :D

Aanvullend de beschrijvingen op de sites van respectievelijk Topgear...
...en Autoweek

Laatst bewerkt:

SuperBeeb

Forumguru
Aan het design mag van mij nog wel eea veranderen, maar dat Skoda met een normale station komt, en daar ook nog knoppen voor de bediening in monteert, geeft de SUV- en beeldscherm-averse burger moed.

Tees

Donateur
Wat dat betreft heeft VW al een goede zet gezet met de ID.7 Tourer! Die zie ik wel als mijn volgende auto over een paar jaar.

Okki

Forumguru
Niet dat het een beoogt opvolger voor mij zou worden, maar ik vind hem erg mooi. Beetje Volvo V90. Vooral de B stijl is, voor een 4 deurs, een verfrissend design element.
Beetje zoals de DS3, maar dat was een 2 deurs.

Visuele ode aan de 2 deurs stations die je vroeger had. Vond ik altijd mooi.

In vroegere tijden was de 2-deurs sedan een heel gewoon verschijnsel (alleszins bij Angelsaksische merken, Zuideuropese merken waren er niet zo voor te vinden).
Op basis van de wagens werden ook nog eens stationwagens gebouwd.
Ik moest hieraan denken omwille vna een opmerking in het topic over... https://www.autoweek.nl/forum/threads/vergane-glorie-de-2-deurs-stationwagen.7853/

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan