Skoda Vision O

Frup

Forumguru
Mijn eerste indruk is: saai. Wel functioneel en ruim. Maar stap je er ook met plezier in om het pedaal in te trappen?

Jessedew

Forumguru
No idea. Ik wil toch wel wat centrale knoppen, mis ik bij de octavia nu wel een beetje, heeft de Superb (nog) wel. Het is een studiemodel, dus een auto die ikzelf eventueel pas over 10 jaar zal rijden. Zal hem eventueel alleen als occasion overwegen ivm de betaalbaarheid.

iRob1984

Senior Member

EdK

Forumguru
Als dan de stoel loskomt dan word je tenminste met stoel gelanceerd en kun je lekker tegen een boom zittend uitrusten
Simply Clever eigenlijk...... :koffie:

jesse_s93

Forumguru
Ik ben nu wel benieuwd wanneer we deze station ev van Skoda mogen verwachten. In de video's en het artikel (bron: autoweek) die tijdens de IAA zijn gemaakt ging het om een introductie in "het volgende decenium" (lees: vanaf 2030), maar als je nu de link naar de skoda site volgt staat de onthulling van de auto voor 2026 gepland. Theoretisch natuurlijk mogelijk dat hij volgend jaar wordt onthuld en pas vanaf 2030 beschikbaar is, maar dan zit er wel erg veel tijd tussen.

Canon-Eye

Forumguru
Als dan de stoel loskomt
Het derde bevestigingspunt zit nu toch ook al vrijwel altijd*) aan de stoel vast? Ik vertrouw erop dat bij een dergelijk ontwerp de stoel zelf én de bevestiging ervan zodanig worden geconstrueerd dat het geheel de rol van de ontbrekende B-stijl overneemt en dus minimaal dezelfde krachten kan weerstaan, want anders zal er überhaupt geen typegoedkeuring komen.

*) Mijn laatste auto waarbij de gordel-inklikbevestigingen gefixeerd (aan de middentunnel) vastzaten was mijn stofdoek-oranje VW Kever 1300 van 1973. Bij alle auto's daarna schoven ze met de stoel mee.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan