Skoda Tuning ervaringen

Stuiver

Forumguru
Geen ervaring mee, maar vind de website te gelikt om van een garagebedrijf te zijn. Ook 200€ voor een Stage 1, is zoveel lager dan gerenomeerde firma’s vragen, dat ik er niet naar toe zou gaan.
Als je dan toch in de buurt bent/ woont,dan zou VAGTechniek in nuenen een zeer goede optie zijn.
 

catch me

Forumguru
T is altijd lastig met prijzen, wij zien op de onderdelenlijn ook geregeld golf 7 dynamo's voor 35,- euro voorbij komen,
Bj 2019, km stand weinig zeg maar ...
Dus ja, eerlijke onderdelen of?? Gewoon willen verkopen tegen (w)elke prijs dan ook....
Dat zal met tuning t zelfde zijn.
Vaak zijn er een hoop programma's gekopieerd, of komen uiteindelijk bij hetzelfde bedrijf ( via omweg) vandaan.
T is ook een bedrijf iets gunnen, er een goed gevoel bij hebben, en er vanuit gaan dat als er uiteindelijk een probleem is dit dan goed opgelost wordt...
 

sg1987

Lid
Op den duur weet je het ook niet meer..
VAGtechniek zal zeker in orde zijn, maar daar betaal je natuurlijk voor en dan spreken wel al snel over het dubbele.
De ene zegt dat een DSG upgrade niet nodig is bij stage 1, de andere zegt absoluut wel.
Ik zou ook graag snelle schakeltijden willen. Maar daarvoor zou een stage 2 nodig zijn. Laatste wat ik hoor is dat schakeltijden automatisch korter worden bij het verhogen van de koppelbegrenzing (en dus zou een stage 1 DSG volstaan).
...
 

De Stip

Forumguru
Om veel problemen te voorkomen en meteen iets goeds te doen, kun je beter even doorsparen en gebruik maken van een goede tuner. Bij die tuners, staan hoopjes mensen (soms lang op een wachtlijst) die spijt als haren op hun hoofd hebben, omdat ze gebruik hebben gemaakt van een ..... tuner. Om daarna eerst met een eventuele reparatie, alsnog voor een kwalitatief betere tuning te gaan. En durf gerust ook aandacht aan je, mocht je die hebben, DSG bak te besteden. Daarop besparen met tuning word sowieso afgeraden en Google maar even, dan weet je waarover men spreekt.

Zelf ben ik tot volle tevredenheid naar TVS in Varsseveld gegaan. Check hun site voor de mogelijkheden. Ik had overigens ook een goed gevoel bij VAGTechniek in Nuenen, maar ben overtuigd geraakt om voor TVS te kiezen.

Overigens heb ik hiervoor ooit een Seat Altea FR TDI gehad en die is meteen bij aflevering getuned door de dealer en daar heb ik nooit problemen mee gehad en heb ik een Skoda Octavia 2 combi gehad, die bij ZIP tuning in Houten is getuned, tevens zonder er ooit problemen mee te krijgen.

Jezelf goed voorbereiden, naar je verwachtingen in relatie tot je budget kijken en daarna een besluit nemen waar je laat tunen.

Succes met je zoektocht!
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Precies, gewoon even te rade gaan bij één van de gerenommeerde bedrijven. Ik snap die beknibbelingsdrang nooit. Je koopt een auto voor een hoop centen en gaat dan een onnodig risico nemen om een fractie van dat bedrag uit te sparen (tenzij je auto natuurlijk ook al heel weinig heeft gekost)
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
De ene zegt dat een DSG upgrade niet nodig is bij stage 1, de andere zegt absoluut wel.
Ik zou ook graag snelle schakeltijden willen. Maar daarvoor zou een stage 2 nodig zijn. Laatste wat ik hoor is dat schakeltijden automatisch korter worden bij het verhogen van de koppelbegrenzing (en dus zou een stage 1 DSG volstaan).
...

Hoi SG1987,
Mag ik hieruit concluderen dat jij een DSG hebt?
Als ik je dan een advies mag geven, is om in elk geval de DSG te laten tunen. Dat is een belangrijke factor om de levensduur van de bak te verlengen.
Op dit forum (en vele andere fora) is hierover erg veel informatie te vinden.
Maar het gaat inderdaad allemaal wel om flinke bedragen, dus ik snap heel goed dat je je vooraf goed wil informeren.
Succes met de puzzeltocht...
Vriendelijke groet,
Bas
 

Goofy@5E

Forumguru
Goedkoop is soms duurkoop,
Gewoon bij een gerenomeerd tuner gaan, bespaard je soms veel kopzorgen.
En een gejipte dsg rijdt veel prettiger,
Mijn mening hé,
 

leon-cupra

Forumguru
Onbekend maakt onbemind ook zeker.
Tussen de nieuwe tuners zullen ook wel goede tuners zitten. De gerenommeerde tuners zijn ook moeten beginnen en hun reputatie moeten opbouwen.
Feit is wel , door iets meer uit te geven bij een gekende tuner zal je idd wel minder “risico” hebben.
 

sg1987

Lid
Hoi SG1987,
Mag ik hieruit concluderen dat jij een DSG hebt?
Als ik je dan een advies mag geven, is om in elk geval de DSG te laten tunen. Dat is een belangrijke factor om de levensduur van de bak te verlengen.
Op dit forum (en vele andere fora) is hierover erg veel informatie te vinden.
Maar het gaat inderdaad allemaal wel om flinke bedragen, dus ik snap heel goed dat je je vooraf goed wil informeren.
Succes met de puzzeltocht...
Vriendelijke groet,
Bas

Inderdaad ik heb een DSG. Ik ben wel van Belgie. Zowat alle tuners hier zeggen dat een DSG upgrade eigenlijk niet nodig is voor een stage 1. Dit zeggen zelfs de tuners die een DSG upgrade kunnen uitvoeren. In ieder geval hartelijk dank voor de vele feedback. Waarschijnlijk wordt het Ecu-soft met zowel een stage 1 als DSG upgrade :)
 

leon-cupra

Forumguru
Ik heb bij DVX ook stage 1 gedaan met aanpassing van DSG. Voornamelijk om de schakelmomenten aan te passen zodat ze DSG logischer schakelt. Toen ik mijn DSG liet aanpassen zeiden ze bij DVX dat ze dit niet graag doen omdat de klant uiteindelijk nooit tevreden is. Davy van dvx gaf dr week voor mij een ganse dag bezig geweest met een dsg aanpassing en nog steeds was de klant niet tevreden.
ik zou het wel terug mbt de aangehaalde argumenten (levensduur van de bak en prettiger rijden)de dsg aanpassen ondanks het volgens de tuners niet nodig is. Stel wel niet de verwachting dat de dsg 200% volgens jouw verwachtingen gaat schakelen. Tuners zijn nl geen tovenaars
 

De Stip

Forumguru
Leuk om jullie reacties te lezen. Ik ben overigens ook nog niet 100% tevreden over de DSG tuning zoals @tvsengineering die heeft uitgevoerd hoor. Inmiddels ben ik er een aantal keer mee terug geweest, zeer netjes geholpen, dat wel! Maar ze maken zelf slechts daar mini proefritjes op 50 en 80 km/h wegen. Daar is het lastig, zo niet onmogelijk om te beoordelen hoe een auto het op de snelweg doet.

Hopelijk gaat die van mij nog eens echt swift and smooth rijden qua schakelmomenten. Met de power zit het overigens wel goed hoor :thumbsup:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb nu bij drie tuners de DSG laten aanpassen, JD (2 x), TVS (1 x) en Vag Techniek (1 x). Elke keer naar volle tevredenheid en conform mijn wensen (iets eerder opschakelen in S, iets later in D). Daarnaast zijn de schakelmomenten korter, beschik je weer over een eerste versnelling en komt de chiptuning meer tot zijn recht.
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield wat is jouw ervaring in verschil van dsg aanpassing bij de gti dan bij de fabia’s. Vind je het verschil in resultaat groter bij de fabia’s? (Veel lager koppel, sneller schakelen waardoor je steeds in het lager gebied terecht komt voor de dsg-aanpassing.)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja @Tuur71 , dat kan ik beamen. De DSG6 bevalt me stukken beter en ik vond dat die het standaard ook al heel goed deed. Aanpassing meer vanwege puntjes op de i en combi met chiptuning. In feite heb ik nu een ideale D stand. S gebruik ik eigenlijk alleen voor wat pops & bangs zo nu en dan. En hoogstwaarschijnlijk ook in bergachtig terrein.
De DSG7 vond ik in de 1.2 verre van ideaal en bij de 1.0 rampzalig vanwege het vroege opschakelen.
 

sg1987

Lid
Ik heb m'n 1.5 tsi dsg laten tunen in BE.
Resultaat:
Result.JPG
Mixed feelings.
Blijkbaar tunen ze in BE niet zo hoog als NL.
Ook vreemd dat het vermogen lang lager blijven dan standaard terwijl het koppel op die momenten al hoger ligt. Ik dacht dat vermogen=koppel*toerental, maar blijkbaar niet dan?
Wel een mooie evenwijdige koppelkarakteristiek, alleen jammer dat die in de lagere toerentallen niet zo hoog ligt.

Het is slecht leesbaar, maar max koppel na tuning is 302Nm, vermogen is 175pk.
Origineel lag pal op de fabriekswaarde: 152pk en 252Nm
 
Bovenaan Onderaan