Skoda Tuning ervaringen

brepus13

Forumguru
Dat zal het dan zijn! Neemt niet weg dat als we het verhaal niet kunnen lezen/begrijpen we er ook niet inhoudelijk op kunnen reageren. Dat is het nadeel van een geschreven forum.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Ondertussen voor de tweede keer in 9 jaar een kabelprobleem met de powerbox, ik heb hem gedemonteerd. Waarschijnlijk gaat hij er niet meer terug in omdat ik zag dat ik een olielek heb bij de tweede injecteur. Ik durf ook niet echt vol gas meer geven want geen idee of dit erg kwaad kan. Reparatie gebeurt over enkele weken. Uiteindelijk wel veel geniet van gehad, op de Duitse Autobahn mis ik het extra koppel toch wel (ik zit nu in Berlijn)
Standaard geeft de auto bijna 150pk en 350Nm maar toch, nu voelt ie wat 'gehandicapt' zonder die powerbox. Ondanks het olielek toch 1 keer even op GPS +210 km/h gedaan en hij had nog reserve, (fabrieksopgave is 211 km/h)
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Vandaag bij de chiptuner geweest

Wat me verbaasde is dat ie origineel nu maar 138pk geeft ipv 148 pk een 8-tal jaar geleden. Fabrieksopgave 140pk, 320Nm
Alhoewel? De originele meting is toen gebeurd vlak na de box ontkoppeld was, volgens de tuner destijds hebben de sensoren even nodig om zich aan te passen. (kan zijn dat ik in herhaling val
smilie1.gif
)
Het koppel was nu origineel 327Nm, toendertijd 348Nm


Speelt ook mee, op weg naar de tuner daarnet heb ik anderhalf uur door kletsende regen gereden, een vochtig luchtfilter?

Chiptuning geladen, resultaat, 188 pk en 413Nm koppel
Destijds powerbox, 166pk, 404Nm koppel

Hoe rijdt ie nu?

In lage toeren véél minder fel als met de powerbox, vermoedelijk had de auto met de powerbox na de twee softwareupdates bijzonder veel meer koppel.
Op hoge toeren heb ik de subjectieve indruk dat ie wat sneller is dan de met powerbox.

Al bij al rijdt ie veel smoother dan met de powerbox, en dat is wel plezierig rijden.

Als ik de dyno uitdraai van beide samenleg dan is de koppelkromme van voor en na chiptuning veel vlakker dan destijds gemeten op de andere dyno

Ook vermoed ik dat die andere chiptuner waar ie de eerste keer op de dyno is geweest wat valsspeelt met de waarden, als je op de site ziet zie je metingen die bizar hoog zijn.

Al bij al, ik ben vrij tevreden, het ding gaat 'smooth' en ik heb de indruk dat de koppeling minder zal te lijden hebben.

Edit: ik zie dat ze mijn standaardmaxiumvermogen gemeten hebben op 3728tr/min, het getunede op 4000 tr/min, volgens mij zijn ze bij de eerste meting niet tot 4150tr/min zoals vorige keer gegaan, op die 4150tr/min had ik toen mijn maximumvermogen standaard
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste Mensen,

Vandaag heb ik mijn Golf 7 Variant 1.4 laten tunen.
Na lang twijfelen tussen TVS en VAG Techniek heb ik uiteindelijk voor de laatste gekozen. Op basis van alles dat ik gelezen heb denk ik dat ze allebei goed zijn (net als JD en Hartog), maar VAG in Nuenen kon ik persoonlijk beter combineren met wat andere zaken, en de tarieven zijn nog wat scherper dan bij de anderen.

Hoe dan ook, ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de behandeling door VAG Techniek!
De DSG schakelt nu eindelijk bij normale toerentallen, en heeft nu ook een “echte” eerste versnelling.
En op een lege snelweg merkte ik zojuist bovendien dat even doortrekken van b.v. 120 naar 160 nu ook een stuk vlotter gaat :)

Ook de service en het persoonlijke contact vooraf en tijdens het bezoek vond ik meer dan prima.

Vriendelijke groet,
Bas
 
Bovenaan Onderaan