Skoda Tuning ervaringen

sg1987

Lid
Ecu-soft in Limburg.
Ook de DSG upgrade gegeven. Wel moeten bijstellen want nadat in CC opzette schoot hij telkens enkele versnellingen lager.
Ik merk wel niet zoveel verschil met de DSG maar ik had daarvoor ook niet direct problemen daarmee.
 

Rosinfield

† In Memoriam
In Belgie is wel degelijk minstens één goede tuner die hoger uitkomt met mooiere curves dan deze. Zag geen prijzen op de website, maar je bent dan hoogstwaarschijnlijk wel wat duurder uit dan nu. Ik denk altijd maar, waarom besparen op zoiets en het onzekere voor het zekere kiezen, terwijl het gaat om een fractie van het aankoopbedrag van je auto.
Ben ook heel benieuwd wat er nu precies is aangepast aan de DSG
 

sg1987

Lid
Bwa, ik wist op voorhand dat ze rond de 180pk en 300Nm gingen zitten. En daar zitten ze ook aan dus ze hebben niet gelogen. Alleen had ik gehoopt dat ik hoger zou uitkomen.
Ik vind de koppelcurve trouwens wel mooi. Bijna over het hele bereik op max koppel is niet slecht.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, curves als deze spreken me toch een stuk meer aan. En wat is er nu precies aan de DSG aangepast?
 

Bijlagen

  • JD-15-tfsi-stage-1-obd-tuning.png
    JD-15-tfsi-stage-1-obd-tuning.png
    57,7 KB · Weergaven: 68

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Hoi SG1987,

Wat mij opvalt is dat langs de horizontale as niet het toerental is uitgezet, maar de snelheid. Dat ben ik niet zo gewend.
Inderdaad geldt vermogen ~ koppel x toerental, maar als je de snelheid erbij betrekt, dan komt ook de gekozen versnelling in het spel.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik de maximumwaarden niet zo vreemd vind voor een “stage 1” tuning. Volgens mij is het geen kunst om hogere waarden te bereiken, maar mij lijkt dat er altijd een trade-off is met betrouwbaarheid/levensduur op de lange termijn.

Overigens deel ik het advies van Rosinfield om ook de DSG te laten tunen als dat niet al gedaan is, met name voor de levensduur van de koppeling. Wellicht kun je daarvoor een ander adres zoeken, er is wel een lijstje “gerenommeerde” adressen, ook in België.

Succes, en vriendelijke groet,
Bas
 

larsy

Forumguru
Ik ben ook bij deze tuner geweest .
De wage is toch niet trager dan ?
dit -minder dan orgineel int begin heb ik ook wel een beetje.
Maar op elk vlak is hem sneller geworden.
(bij u dan niet ?)
200701E4-C660-413B-B08D-D27807A44023.jpeg
 

dirkie996

Forumguru
Ecu-soft in Limburg.
Ook de DSG upgrade gegeven. Wel moeten bijstellen want nadat in CC opzette schoot hij telkens enkele versnellingen lager.
Ik merk wel niet zoveel verschil met de DSG maar ik had daarvoor ook niet direct problemen daarmee.
Een vriend van mij is daar geweest om z’n Mercedessen te chippen ( E cabrio 220cdi en B-2.0cdi). Hij is tot op heden tevreden. Eén voorvalletje gehad bij z’n E cabrio, dat de slang naar de intercooler kapot vloog, kort na tuning. Toeval of daardoor..wie weet.
 

Cordoba

Forumguru
Wat ik me bij de grafieken van @larsy en @VW Golf 1.4 tsi DSG-7 afvraag, wat is nu wat bij deze grafieken:
thick lines - Reference (dat betekent dat dit de originele (voor tuning) kromme is?
thin lines - Comparison (dat zou dan de getunede lijn zijn)?
Of zit het precies andersom?

Wat me opvalt bij de grafiek van VW Golf 1.4 tsi DSG-7 opvalt is dat de dunne koppellijn tot 120 km/u, boven de dikke lijn loopt, en daarboven juist er een flink stuk onder blijft. Gezien het verloop van de koppel- en vermogenskrommes, ga ik er vanuit dat deze in een vaste versnelling zijn gemeten (is ook gebruikelijk), en dat er dus niet geschakeld wordt tijdens de meting. De snelheid in plaats van het toerental op de horizontale as, geeft blijkbaar aan dat dit op een goedkope manier gemeten is: alleen de info van de rollenbank zelf is verwerkt, het toerental van de motor is blijkbaar te lastig voor deze tuner om te koppelen met de meting. Wat ook opvalt is dat de versnelling die voor deze meting is gebruikt, ook niet is vastgelegd. Met name bij lagere versnellingen waarbij soms het koppel geknepen wordt om doorslaan van de wielen te beperken, dus de versnelling kan wel degelijk van belang zijn.
 

Cordoba

Forumguru
@sitechris Dat pleit dan vreemd genoeg weer een beetje vóór ecu-soft: bij veel rollenbanken zitten er allerlei filters tussen waar zo'n 'aardbeving' softwarematig wordt gladgestreken. Overigens ook wel eens gezien bij een tuner dat de rollen van een meetbank zo glad waren dat de wielen doorslipten op de bank, en dan krijg je ook zo'n uitdraai van een aardbeving.
 

SkodaJosh

Senior Member
Voor de 1,6tdi (116HP) zegt ECU soft +24HP en +60Nm. Bij VDS bijvoorbeeld zeggen ze standaard +35HP en +60Nm.

En die grafieken van ECU zien er inderdaad zeer gedetailleerd uit en zijn niet gladgestreken om het mooier te doen ogen dan realiteit.
 

larsy

Forumguru
Ik ben veel aant denken als ik mijne sup3 diesel 120pk ook eens op die seismograaf ga zetten of niet !
Dan gaat hem naar 145pk en 50 koppel bij
Net iets leuker .
Toen ik met de Audi ben geweest von ik dat hem veel werk had (vol geboekt).
en een verdoeme lange wachttijd voor ik mijn afspraak had.

ps : de rollen zijn niet glad Slip is er dus niet geweest (heb mijne op film ;))
 
Bovenaan Onderaan