Skoda Tuning ervaringen

Topic in 'Tuners' gestart door Havana, 09-01-2015.

1. En hoe heb jij het ervaren en was het resultaat naar verwachting?

2. Desperado

Desperado Forumguru Donateur

Absoluut. Boven verwachting. Het vermogen is duidelijk waarneembaar significant meer. En het lijkt erop dat het verbruik ook minder is maar dat kan ik nog niet helemaal goed beoordelen. Eerst nog een tank leegrijden.
    Het motorgeluid is wel iets meer geworden maar niet storend.

3. sitechris

sitechris Forumguru Donateur

Juist bij minder sterke motoren merk je de tuning heel nadrukkelijk. Een Golf R is van zichzelf al een hele snelle auto en die rijd je als je normaal tokkelt standaard op een kwartgas. Met tuning merk je dus alleen het extra vermogen heel sterk als je wat steviger gaat rijden. Bij een 1.0 TSI of 1.2 TSI merk je ook bij normale rijtempo omdat ook de normale dingen (invoegen op snelweg) net even makkelijker en soepeler gaat. Tuning is dan ook echt comfortverhogend.

Hier een voorbeeld van de tuning van een 1.0 TSI en wat dat doet.

https://driveaholic.nl/duurtest-volkwagen-polo-chiptuning/

Rosinfield en Desperado vinden dit leuk.
  4. Fijn, ik heb een 1.5 zit er dus weer tussen in.... :banghead:

5. Cordoba

Cordoba Forumguru

@nickdw Je kunt een 1.2 tsi blok ook bij Vagtechniek een 'fabrieksupdate' laten geven, dat betekent dat ie de software van een originele VW Polo met hetzelfde blok krijgt en daarmee zo'n 20% extra koppel en vermogen. Dat betekent in de praktijk dat ie een heel stuk prettiger rijdt en een stukje sneller is. Prijskaartje van 'fabrieksupdate' is ook anders, maar het verschil is wel zo groot dat je ook wat anders gaat rijden, omdat de auto meer op het gas reageert.

6. Bart81

Bart81 Forumguru

Zijn hier Belgen die reeds gekozen hebben voor vaktechniek? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
    Kom uit Belgische Kempen maar overweeg vagtechniek te kiezen ipv BR of DVX hier in België.

kan iemand mij oprecht aanraden welke tuner er echt bovenuit steekt ? Of is het echt allemaal 1 pot nat?

alvast bedankt

7. Bart81

Bart81 Forumguru

En zijner trouwens al enkele mensen die de 280 pk versie onder handen hebben laten nemen? Zeer curieus naar de bevindingen hierover

8. Testedoene

Testedoene Forumguru

Absoluut! Ik heb ook overwogen om over de grens te gaan maar heb de mijne op maat laten optimaliseren ergens in OVL.
    De 1.2 is een heel goed blokje maar kwam te kort. Ondertussen bijna 100.000 km’s op de teller na tuning en heb er geen spijt van.
    Onze 1.5 is nog niet gedaan (15.000 km’s op de teller) omdat hij naar mijn mening voldoende vlot is. Maar zeg nooit nooit

9. ertromp

ertromp Forumguru

Deel deze pagina