Skoda Tuning ervaringen

Zoals ik al eerder heb vermeld ben ik sinds kort trotste eigenaar van een skoda fabia combi 1.2 tsi uit 2015 ( 90 pk ) benzine

Ik ben van voornemens om er wat PK's bij op te laten zetten dmv chiptuning.
Nu kom ik uit op vagtechniek in Nuenen.
Momenteel doen ze de stage 1 voor 385 euro zie onderstaande tekst.
Stage 1+ blijft 699,-


Heeft iemand van hier deze upgrade al laten doen met hetzelfde type :)?

Wat zouden jullie doen ? scheelt stage 1 en stage 1+ echt daadwerkelijk zoveel of is het in jullie ogen minimaal?

Ik hoor graag jullie reacties!


Standaard Stage 1
Vermogen 90pk 130pk
Koppel 160Nm 220Nm
Prijs € 549,- Nu € 385,- incl. BTW

Standaard Stage 1+
Vermogen 90pk 140pk
Koppel 160Nm 240Nm
Prijs € 699,- incl. BTW
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Er zijn er hier diversen die dit hebben laten doen, onder wie ik (zij het met de 110 pk versie en toen bij JD). Zeker aan te bevelen en ik heb die + er nooit voor over gehad. Wel altijd laten chippen op Ultimate 98, wat weer wat pk's scheelt. Maar daar moet je dan wel op blijven rijden.
 

Garfield62

Actief lid
Mijn zoon heeft een VW Polo 1.2TSI 90pk uit 2015, volgens mij dezelfde motor als bij Bob-Fabia, en ook hij heeft bij Vagtechniek het e.e.a. laten aanpassen, zowel de motor met stage 1, als de DSG optimalisatie.

En hij heeft er absoluut geen spijt van, het is een behoorlijk vlotte auto mee geworden.
 

Jooo...

Forumguru
Het verschil in stage 1 en stage 1+ is hem het feit dat je bij stage 1 een standaard bestand uit een databank in je auto krijgt die goed afgesteld is op dat motortype. Bij een +1 wordt je auto op de rollenbank gezet en wordt er nog een klein beetje gefinetuned op dat standaard stage 1 bestand. Dus in mijn ogen is een +1 het prijsverschil niet waard bij een tuning op een standaard motor waar niet extreem veel uitgehaald wordt.
 

Michelv.

Forumguru
het feit dat je bij stage 1 een standaard bestand uit een databank in je auto krijgt

is niet waar(bij Vagtechniek), bij een stage 1 wordt eerst de software uit jouw auto gehaald en daarna worden de parameters van jouw software aangepast, daarna wordt er proef gereden om te kijken of het goed functioneert. Het verschil met de stage 1+ is dat die software op de rollenbank geperfectioneerd wordt waarbij je een beter rijdende auto krijgt(bij een standaard motor zal het verschil niet heeel groot zijn).

of het de meerprijs waard is? In mijn ogen alleen als je dingen veranderd aan je motor(andere inlaat/uitlaat)
 
Ben ik niet van plan @Michelv.
Maar ben blij met de tot nu toe gegeven informatie.

Denk dat ik maar eens een afspraak in plan nog in maart :) mijn ouders wonen in Eindhoven dat ligt vlakbij nuenen.
 

brepus13

Forumguru
@Michelv.

ook bij vag techniek is er bij mij gewoon een geprepareerde file ingeladen. Ze zullen die file ongetwijfeld afgesteld en gemaakt hebben maar het is niet zo dat ze elke keer iets op maat maken voor jou.

stage 1+ heeft dezelfde file als basis waarna middels een testrun deze gefinetuned wordt.
 

brepus13

Forumguru
Het is eigenlijk niet te doen om jouw file even wat aan te passen en dan proefritten te maken. Ze werken altijd vanuit een basis file. Afhankelijk van de proefrit kan er dan een kleine wijziging gedaan worden indien de waardes hier aanleiding toe geven.
 

Jooo...

Forumguru
Over het algemeen wordt dit zo gedaan met die tuningfiles. Ik denk dat bijna iedere tuner dit zo doet en dat bijna elke tuner met dezelfde file start, niks mis mee maar de prijsverschillen vind ik soms :sterretjes:

dus conclusie van het verhaal: iemand met standaard wagen en wil zijn wagen chippen, neemt best gewoon stage 1. Vanaf er mods (intake, downpipe,...) gebeuren kan je beter stage 1+ nemen of dan al verder naar stage 2 modden en chippen.
 

brepus13

Forumguru
Jep! Tenzij je heel veel waarde hecht aan een mooie uitdraai van je vermogen natuurlijk, ook dan is 1+ aan te raden ivm de dynorun.

wil je gewoon wat extra vermogen dan volstaat 1 prima :-)
 
Ik heb een afspraak gemaakt deze maand met VagTechniek voor stage 1 met dsg aanpassing.

momenteel is er een leuke actie gaande namelijk 30% korting op stage 1.

Zit te twijfelen of ik ook een pipercross inlegfilter erbij ga nemen. Iemand ervaring mee?
 

brepus13

Forumguru
Het inleg filter zal iets helpen als je alleen maar op ron98 zal gaan rijden maar ik denk dat het verwaarloosbaar zal zijn zolang je geen andere aanpassingen gaat doen.
 
Ik heb de 20ste van maart een afspraak staan voor mn skoda fabia combi 1.2 tsi uit 2015
90pk -> 130pk
160Nm -> 220 Nm

Ik ben zeer benieuwd naar t resultaat :)
 
Weg weer gevonden. Geen enkele probleem gehad met racechip afgelopen jaar. Ondertussen er wel weer even uitgehaald ivm winterbandenwissel/grotebeurt. Binnenkort nieuwe auto bestellen, leasetermijn loopt af halvewege dit jaar, dus de racechip is te koop.

Voor welke motor? Nog te koop?
 
Bovenaan Onderaan