Skoda Tuning ervaringen

VAG-man

Forumguru
+1
Een godsvermogen uitgeven voor je auto. En dan 5 tientje beknibbelen op”vage” tuning.

Dan kan ik er nog wel een paar bedenken...

5 tientjes?
€250,- verschil. Bijna een keer zo duur.

Wie zegt dat Dynamic Tuning vage tuning levert?
Kom op met die bewijzen.

Zeg hier op het forum niet zo maar wat, maar kom met onderbouwing.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik zal niet zeggen dat het niet goed is, want ik weet dat niet. Dat is, voor mij althans, reden genoeg om naar één van de goed bekend staande bedrijven te gaan, waarvan je zeker weet dat het goed is. En zoals gezegd, een bedrag van €250 of daaromtrent is een schijntje op het aankoopbedrag van je auto en dat neem ik dan voor lief
 

Rosinfield

† In Memoriam
Even voor de grap mijn auto bij ze ingevoerd en tot mijn verrassing blijken ze dat ook al te kunnen. VAG Techniek en TVS zijn nog maar net zover en JD is nog druk aan het ontwikkelen. Dat geeft mij wel te denken wat betreft het soort tuning dat ze doen, mede gezien de bescheiden vermogenswinst.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VAG-man

Forumguru
Nou laat ik het zo zeggen.
Terug naar de hamvraag.

Wat zijn de
Ervaringen met Dynamic Tuning te Hoogeveen?

Wie kan daar iets zinnigs over zeggen?
 

bobby45

Actief lid
Ik heb een jd box in mijn tdi 1.6 deze was 2e hands van een collega deze ging ander merk rijden.
De service van jd mark is zo goed dat ze mij advies geven over in stelen van de box.
De jd box heeft 10 standen schakelaar hij staat op 7
Toch mild genoeg voor mij
De box gebruik branstof druk ,turbo druk en nokken as verstelling.
Hoe het samen werk geen idee .mark kun jij het uitleggen ? Hoe weet hij waner hij boven 2000 toeren is en dus meer vermogen kan geven.
Hoe zit het met de roedfilter en egr?
Race eend bedankt
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Ik heb een jd box in mijn tdi 1.6 deze was 2e hands van een collega deze ging ander merk rijden.
De service van jd mark is zo goed dat ze mij advies geven over in stelen van de box.
De jd box heeft 10 standen schakelaar hij staat op 7
Toch mild genoeg voor mij
De box gebruik branstof druk ,turbo druk en nokken as verstelling.
Hoe het samen werk geen idee .mark kun jij het uitleggen ? Hoe weet hij waner hij boven 2000 toeren is en dus meer vermogen kan geven.
Hoe zit het met de roedfilter en egr?
Race eend bedankt
Dan heb jij dus de speedbusterbox die ik ook heb, die kan op maat geprogrammeerd worden trouwens. Bij mij volstonden de standaardinstellingen wel hoor. Enkele weken geleden een 2de x roetfilterprobleem gehad (op 8 jaar in totaal) wellicht omdat mijn vriendin te traag rijdt met de auto, aan een gemiddelde van 3,7l/100km soms. Met mijn laptop/OBD en een uur snel rijden het in orde gekregen. Of dit aan mijn box lag weet ik niet. Edit: vorige x was het ook tijdens een periode traag rijden...
 

bobby45

Actief lid
Volvo .
Waar staat hij bij jou op?
Zal best kunnen dat het een boxje is.
Ja de roetfilter kan ook een verstuiver die niet goed werkt.
Zie zijn goed???
JD zal hem wel goed in geregeld hebben.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Geen idee ivm de verstuiver, de laptop gaf een code aan regeneratieprobleem of zoiets, gedelete zodat ie terug uit noodloop raakte dat ik snelheid kon maken om voldoende warm te rijden, hij is aangesloten op nokkenas, turbo en de dieseltoevoer naar injectoren
 

D3nnis

Nieuw lid
Zijn er leden die interesse hebben om hun auto te laten chippen? Ik zou dan een speciaal collectief willen opzetten voor het Skoda Forum.

Denk hierbij aan Stage 1 t/m 3 met extra opties zoals:

- EGR Wegschrijven
- DPF / OPF (bij de nieuwere 1.5 en 2.0TSI) Wegschrijven
- DSG Tuning
- Vmax verwijderen
- AdBlue Wegschrijven
- Pop & Bang / Anti lag
- Popcorn Limiter (diesel)
- Launch Control activeren / toerental aanpassen
 

bartjers245

Nieuw lid
Waar Nick Heidfeld zich al niet voor laat lenen. Toch ga ik het draadje ff volgen...
Een RS245 is echter nog niet te selecteren. De RS230 red je niet voor € 149,-- daar is de goedkoopste optie € 329,--
de duurste optie is € 699,-- (+46ps / +99nm) maar voor dat geld kan ik ook naar JD (+65ps / +70nm). Ik pas dus.


zelfde hier, ook toch maar eens opgezocht en voor een rs 245pk en je wil een degelijk verschil moet je de duurste nemen van ni 500euro in promo, dan verkies ik toch ook liever een gewone chiptuning
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Ondertussen is het probleem weggebleven omdat ik de enige bestuurder was met de wagen. Dus ik ga er vanuit dat de oorzaak het tamzakrijden van mijn vriendin was en niet de powerbox. Op zich rij ik heden ten dage eigenlijk ook te weinig met de auto wat eigenlijk niet goed is voor een diesel. En misschien met een powerbox zeker niet goed? Alhoewel dat degene ik zou hebben enkel zou werken als je je het vermogen en koppel vraagt. Er zou ook een beveiliging inzitten dat je max 10 seconden het maximum vermogen hebt, maar dat heb ik denk ik hier al eens aangehaald?
Ik ga nu richting de 180000 km en nog steeds de eerste koppeling, turbo en nog geen olieverbruik te bespeuren. Ben curieus eigenlijk hoe lang het ding het uithoudt. De turbo is wel beginnen te fluiten vlakna de powerboxtuning en die fluit nog altijd (8 jaar verder nu), na laten kijken, geen lek te vinden.
 

MeGa

Nieuw lid
Allemaal heel leuk te lezen, on- en offtopic (daar kun je natuurlijk ook over debatten:D) maarre... ik mis de "longterm" updates van de starter van deze lijn. Ik geloof de laatste update was +/- 'n jaar geleden? Iemand een idee of hij nog steeds de Racechip aan 't testen is?

@tomtom: Hoe gaat het? Nog steeds geen brandende lampjes, veranderde motorloop, geen rookwolken? Motorolie temperatuur nog onder controle?
 
Bovenaan Onderaan