Skoda Tuning ervaringen

leon-cupra

Forumguru
@Corné de Kluijver , het is gewoon het vermijden van eventuele problemen. Al is de kans 1 op 1.000.000, er is een kans dat net jij het bent.
Bij de leasewagen heeft het meer gevolgen dan bij een privé-wagen. Zou niet graag hebben dat mijn partner haar werk verliest door zo een stommiteit (want dergelijke zaken staan zeker in de carpolicy).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Chiptuning moet gewoon een andere naam krijgen. De "angsthazen" vrezen onterecht dat bij stage-1 een motor boven de veiligheidsmaatregelen uitkomt.

Terwijl "motor-optimalisatie", dus binnen de marge, een positieve uitstraling heeft.
probeer de fabrikant en de LM maar eens te overtuigen zodat ze hun garantie blijven behouden.

Uiteindelijk vind ik nog steeds straf dat de overheid dit nog niet aan banden heeft gelegd. Uiteindelijk meer vermogen = meer uitstoot = meer verbruik (bij de meeste) = belasting/taxontduiking.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maar zoals eerder gezegd, het gaat niet zozeer om evt ellende maar om de kans dat die zich voordoet en die is nagenoeg te verwaarlozen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spierings

Forumguru
Chiptuning moet gewoon een andere naam krijgen. De "angsthazen" vrezen onterecht dat bij stage-1 een motor boven de veiligheidsmaatregelen uitkomt.

Terwijl "motor-optimalisatie", dus binnen de marge, een positieve uitstraling heeft.
Het punt is niet dat het chippen niet binnen de veilige marge valt..

Het punt is dat de eigenaar (de leasemaatschappij) dit niet wilt en dat de dealer in uw ergste geval moeilijk kan doen (waar minimaal kans op is)..

Mijn eigen wagen is particulier en heb hem ook gechipt, maar kan me voorstellen dat sommige mensen er bij vrezen om dit bij een leasewagen te doen omdat er mogelijk consequenties zijn als dit buiten de afspraken om gaat.
 

Canon-Eye

Forumguru
het gaat niet zozeer om evt ellende maar om de kans dat die zich voordoet en die is nagenoeg te verwaarlozen
Het gaat om beide, strikt genomen.

In de veiligheidskunde geldt de formule: Risico = Kans X Effect.
Verdrinken is fataal (groot effect), maar de kans dat je verdrinkt in een plas van 5 cm diep is bijna nul, dus je loopt bij of in zo'n plas geen risico van enige betekenis.
:ot:Terzijde: ik stoor me beroepshalve dan ook nogal aan het toenemend gebruik van de woorden risico op in plaats van kans op. Misplaatste deftigheid door foutief gebruik van wat blijkbaar een iets sjiekere (pardon: chiquere) term wordt gevonden. Maar je ziet het steeds meer, ook in de 'betere' kranten...
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Maar zoals eerder gezegd, het gaat niet zozeer om evt ellende maar om de kans dat die zich voordoet en die is nagenoeg te verwaarlozen
de ellende komt dan wel door de kans op ... hoe verwaarloosbaar de kans ook is, ze is er wel ;)

Moest de LM 100% weten dat tuning niet schadelijk kan zijn en dat het merk inzake garantie ook geen onderscheid in maakt, dan pas zou een LM het toelaten en dan ben ik de eerste om dit uit te voeren ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
de ellende komt dan wel door de kans op ... hoe verwaarloosbaar de kans ook is, ze is er we
Jij gaat dus alleen naar buiten met een helm op?
De kans dat je getroffen wordt door een stukje meteoriet is immers ook niet helemaal nul...
Maar goed, ieder zijn keuze natuurlijk. Koudwatervrees is net zo lastig af te leren als claustrofobie of zo, gok ik. ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Jij gaat dus alleen naar buiten met een helm op?
De kans dat je getroffen wordt door een stukje meteoriet is immers ook niet helemaal nul...
Maar goed, ieder zijn keuze natuurlijk. Koudwatervrees is net zo lastig af te leren als claustrofobie of zo, gok ik. ;)
er is nog wel een verschil tussen iets moeten en de mogelijkheid om iets te doen.
Op straat moet ik komen om ergens te geraken. Tuning is iets wat kan, maar niet moet. En daarnaast, als die meteoriet op mijn hoofd valt, heb ik er alleen maar last van. Met tuningproblemen hebben er meerdere last van. En jullie beweren allemaal dat de kans op schade met tuning quasi nul is, zijn daar wetenschappelijke onderzoeken van? Dacht het niet.

Maar soit, t komt een welles nietes spelletje. Iedereen doet wat hij zelf wilt. Met een leasewagens is het voor mij een no go. Privé wagens zijn bij mij al gechipt geweest en mss wordt dee vRS ook gechipt.
 

EdK

Forumguru
het is gewoon het vermijden van eventuele problemen. Al is de kans 1 op 1.000.000, er is een kans dat net jij het bent.
Als ik dit lees van je en vorige opmerkingen dan kan ik je maar een advies geven !!
Doe het NIET.....

Maar als je een normale tuning doet dan zit je nog rijkelijk in de veilige zone van wat je blok aankan, dus de kans dat het fout gaat is minimaal tot nul.
En tsja tuurlijk er kan wat stuk gaan en dan zou het kunnen dat de LM moeilijk doet maar blijft klein..
Maar als je daar bang voor bent ?? Dan gewoon niet doen zoals al gezegd hierboven..
 

leon-cupra

Forumguru
@EdK , waarom advies geven als je al tot de conclusie bent gekomen dat ik een bericht daarvoor voor mijn eigen tot die conclusie ben gekomen? :pieker:

Maar hey, alles jullie zo zeker zijn van tuning, mag ik dan een eventuele factuur van een paar 1000euro naar jullie opsturen als het dan toch fout afloopt met de LM? En willen jullie dan ook iedere maand het loon van mijn vriendin storten bij ontslag?

:pieker::pieker:

Maar laten we met deze zinloze discussie stoppen.
 

s-line

Forumguru
Lijkt mij een goed idee!
En waarom zou je de lease wagen chippen als je privé auto's het wel zijn? Dan pak je toch lekker die als je privé rijdt, ik denk dat die trouwens ook een stuk lekkerder rijden sinds ze gechipt zijn...:jaja:;)
 

leon-cupra

Forumguru
Lijkt mij een goed idee!
En waarom zou je de lease wagen chippen als je privé auto's het wel zijn? Dan pak je toch lekker die als je privé rijdt, ik denk dat die trouwens ook een stuk lekkerder rijden sinds ze gechipt zijn...:jaja:;)
ikzelf zal enkel maar met de leasewagen rijden in het weekend als we met het gezin weg gaan. Is meestal dan een ritje van 80km autostrade naar mijn ouders, is dan toch continue 120, dan maakt vermogen niet zoveel uit. Duurt wel iets langer maja eens je er bent ... Relaxed cruizen met de S3 ;)

De huidige privé-wagens zijn niet gechipt. Mijn vorige privé-wagens waren dat wel. Voor vriendin is het niet echt nodig. Speciaal hiervoor de 105pk genomen ipv de 86pk 1.2tsi. Mijn wagen voldoet ruim met zijn 220pk ;) maja, 310pk klinkt wel heel verleidelijk :D
 

s-line

Forumguru
En daarbij alles went en houd in principe niet meer op!
Er zijn er altijd weer met meer vermogen.
Ik rij (als ik er soms nog in rij) ook niet meer met een gechipte auto, ik vind een "SUV" toch meer een relax/lekkere cruise auto...:nailbiting:
 

dirkie996

Forumguru
Voor mij zal m'n toekomstige RS met 230pk ook wel standaard blijven. Aleé, dat denk ik nu toch. Eerst zien wat de dsg6 doet, anders die laten optimaliseren en dan wordt de stap om alles te laten chippen in één keer natuurlijk kleiner en aanlokkelijker.
 

CDK

Forumguru
En daarbij alles went en houd in principe niet meer op!
Er zijn er altijd weer met meer vermogen.
Ik rij (als ik er soms nog in rij) ook niet meer met een gechipte auto, ik vind een "SUV" toch meer een relax/lekkere cruise auto...:nailbiting:

Dat er altijd zijn met meer vermogen dat maakt toch niet uit? Het gaat er vooral om dat je er zelf van geniet en er tevreden mee bent. Maar relax cruisen doe ik persoonlijk liever in een 300+ pk auto als dat ik dat moet doen met de helft van het vermogen. Jouw keuze / switch snap ik nog steeds niet als ik de Seat en de Skoda in gedachten zie en daarna de 2 Peugeots, maar dat hoeft ook niet, het gaat er om dat jij er content mee bent en als chippen niet meer hoeft voor je, ook prima toch? Ieder z'n ding! Mij verklaren ze ook voor gek met m'n plannen, maar ik heb maling aan wat anderen vinden. Ik heb er plezier van en dat is het enige wat telt!
 

s-line

Forumguru
Ik heb er ook nog steeds heel veel plezier aan, zelfs met mijn 1.2(130pk 3cilinder!:nailbiting:). En heb zeker geen spijt,want de modellen van Skoda/Seat trekken mij helemaal niet. Het enige wat mij nog trekt is dit forum want dat blijft en is de leukste en levendigste!:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan