Skoda Tuning ervaringen

TurboT

Forumguru
1/ wie zijn Skoda getuned heeft en welk model
Me, SKoda Rapid 1.2 TSI 90pk DSG


2/ bij welke tuner
TVS Engineering te Varsseveld.


3/ Welke stage
stage 1 standaard chip


4/ Hoeveel NM en PK + eventuele grafiek
Geen grafiek. Mij is verteld 140 PK


5/ Jullie ervaringen, bevindingen, positieve- eventueel negatieve ervaringen,...
Goed, via de groupbuy TVS heb ik een review geschreven


6/ Hoeveel km jullie al met de getunede wagen gedaan hebben
100 KM dmv ritje terug naar huis.
 

Carlovdw

Forumguru
Klein vraagje
Het kan zijn dat het antwoord al gegeven is maar...

Ik ben in de markt om boven op mijn rapid nu ook een octavia aan te schaffen, het gaat om een 1.6tdi 110 pk greenline 2014
Zijn er problemen om deze te laten chippen of is dit het zelfde als een nt greenline

Tanx voor de info
 

Reinierlambers

Actief lid
1: '15 O3 1.6D Dsg 110.7pk 258.1nm (dyno uitslag, op papier 105pk)
2: VVT (Van Vught Tuning Marum) Goede koffie, aardige mensen , vakkundig. Dyno run voor, tijdens en na aanpassingen.
3: Stage 1, echter op maat geschreven naar capaciteit auto , geen standaard software modificatie maar uitvoerig op de bank aangepast)
4:153.4pk 307.2nm
5: Totaal andere rijbeleving, koppel is overal beschikbaar, gasresponse in gehele toerenbereik fijner afgestemd , dsg is minder zenuwachtig. Het zal nooit een circuit auto worden , maar nu is het echt geen alledaagse 1.6 meer. Overall absolute aanrader! Verbruik is minder geworden, TOTDAT je het vermorgen aanspreekt uiteraard.
6:4000km met nieuwe mapping. WhatsApp Image 2017-04-30 at 13.43.48.jpeg
 

woutr

Forumguru
Afspraak a.s. donderdag bij JDengineering voor een upgrade van mijn fabia 1 combi 1.9 tdi. Verwachte uitkomst is 140pk (niet zo heel interessant) en 320nm aan koppel (wel interessant!). Ik ben benieuwd..
 

RobertJB

Nieuw lid
Ik durf het bijna niet te vragen maar wat wordt er door de ervaringsdeskundige geadviseerd voor een 2.0 tdi 150 pk - 340 Nm in een S3 met handbak.
Ben hem nog aan het inrijden en ga zeker voor dat er 10.000 km opstaat geen tuning laten uitvoeren.
De auto is een lease en ik wil niet hebben dat het een probleem gaat worden.
Ik heb een A4 gehad 1.8 tfsi van 120 kp naar ca. 210 pk wat een genot. Maar dat was voor dat alles en nogwat werd uitgelezen.
Ik hoef niet de laatste pk of de laatste NM te hebben maar iest in de buurt van de 180 tot 190 pk en ca. 400 NM zou toch wel lekker zijn.
Klopt het dat JD en VAG een tussen systeem leveren die er eenvoudig tussen uit te halen is?

Jullie ervaringen en advies wordt erg op prijs gesteld.
 

CDK

Forumguru
@RobertJB, een externe ECU / powerbox bedoel je :jaja: Die kunnen alle tuners leveren inderdaad, de 1 is daar beter in als de ander. Zelf ben ik er geen fan van, maar voor een leasebak is het wel een optie.
 

leon-cupra

Forumguru
De vraag blijft uiteraard altijd: kunnen ze het traceren? Ook al kan je de powerbox ervan tussen halen, blijft er geen data hangen in de ecu waardoor ze kunnen concluderen dat eraan geprutst is?
Zou niet graag hebben dat de kost volledig wordt doorgeschoven + eventuele schadevergoedingen.
 

CDK

Forumguru
@leon-cupra, mensen zijn veel te bang :)
Als je normaal met de techniek om gaat blijft het gewoon een leasetermijn (en langer) heel ;)
Alles is na te trekken uit te lezen, zowel OBD tuning als een Externe ECU / Powerbox. Maar ik ken werkelijk niemand die daar ooit problemen mee heeft gehad. Zo'n extern doosje kan je zelfs persoonlijk uit de auto halen voordat je de auto wegbrengt voor een beurt en is ook simpel in enkele minuten terug te plaatsen. Er zijn monteurs die melding maken bij hun leidinggevende van zo'n doosje en dan kunnen ze soms de LM op de hoogte brengen.
Dus of je doet OBD tuning en het valt normaliter niemand op of je plaatst zo'n box die je er telkens bij een werkplaatsbezoek uit haalt.....
 

leon-cupra

Forumguru
@Corné de Kluijver , het is allemaal niets als het gaat om 100€, maar stel je voor dat de motor stuk gaat (al dan niet door tuning) en je zit met 8000€ kosten. Uiteraard dat de LM dit verder laat uitspitten en oo weee als ze dan een onregelmatigheid vinden in het vermogen. Heb je niet alleen last met je LM, maar ook met je werkgever. Leg het dan maar uit bij een volgende sollicitatie waarom je je C4 hebt gekregen.

Privé is het een ander verhaal. Je kent de risico's en heb je pech, tja dan zal het pijn doen in de portemonnaie en heeft het verder geen gevolgen.

Hier komt er binnenkort een S3 1.6 greenline/"slowline" maar geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt om maar 1 iets aan te veranderen. Er was zelfs al miserie met een stomme trekhaak. Wilden de trekhaak zelf privé betalen en monteren. Was echter buiten de LM gerekend. Een trekhaak brengt "schade" met zich mee met als resultaat als je het toch zou doen, de LM met een vergrootglas de wagen op het einde van de termijn zou bekijken. :nono:
 

CDK

Forumguru
Zoals ik al schreef, mensen (jij valt daar ook onder) zijn gewoon te bang. Hoe groot, of liever, hoe klein is het risico op het door jou geschetste scenario @leon-cupra? 1 op 1000000? Ken je voorbeelden? Ik niet.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Precies, kwestie van risico inschatting. Je begeeft je als voetganger ook niet met een helm op je hoofd in de buitenwereld vanwege de kans getroffen te worden door een stuk meteoriet . En afgezien daarvan kunnen open kaart en goede afspraken met je dealer ellende voorkomen in het uiterst onwaarschijnlijke geval dat
 

Ridley

Forumguru
Ter illustratie: mijn lease auto had 40.000 km gereden en kettingprobleem. Schade 6500 euro. LM geeft gewoon dealer opdracht om het te maken, zonder onderzoek naar de oorzaak.

Dit komt echt niet zo vaak voor en als dat wel voorkomt neemt LM zijn verlies. Dat is allemaal ingecalculeerd in de leasebedragen die wij ervoor betalen.
 
Bovenaan Onderaan