Skoda TSI kopen

Trouwens: heb onlangs een nieuwe koppeling en minerale olie in mijn DSG7 bak gekregen, van A-point Amsterdam. Nog net binnen de garantietermijn. Had die klacht van af en toe schokkend optrekken in de stad (bij warme koppeling wellicht?). Hoewel de koppeling zich tijdens proefrit met monteur natuurlijk weer voorbeeldig gedroeg, kreeg ik uit voorzorg toch een nieuwe. En dat bij slechts 36000 km. Hulde aan Skoda!
 

CDK

Forumguru
@Rudi-DSG, en nu maar hopen dat het probleem niet nog heviger terug komt, er zijn namelijk al voorbeelden van auto's die de update icm de nieuwe olie niet erg konden waarderen....
 
Hallo Corne, kun je daar misschien iets meer over vertellen? Voor de duidelijkheid, over mijn DSG7 bak:
Skoda gaf nu uit zichzelf de update van de olie en software die in 2014 (mei/juni? ) kennelijk werd aangegeven voor mijn auto.
Vervolgens enige tijd later, na mijn klacht, dus ook de nieuwe koppeling. Terwijl ik toen eigenlijk alleen wederom voor de keyless entry kwam (regelmatig wachten met starten vanwege "key not found"). Die zou ik trouwens iedereen afraden. Is niet foutloos en bedenk maar eens wat er allemaal mis kan gaan als de sleutel niet in het contactslot (dat ontbreekt) zit. Die hoort er gewoon in te zitten!
Maar goed, back on topic: wat zijn de problemen met de nieuwe koppeling of software dan precies? Ik ben voorlopig een zeer tevreden Skoda rijder! Dank voor je reactie.
 

Joske

Forumguru
@Rudi-DSG

je kan leden ook effectief "taggen" zodat ze een melding krijgen in hun overzicht rechtsboven. (zoals ik jou nu tag :) )

Voor @Corné de Kluijver maakt dat nu even niets uit aangezien die net zoals mij ALLES op het forum leest, maar ik geef het toch even mee als tip ;)
 

CDK

Forumguru
@Rudi-DSG, heel veel kan ik je er niet over vertellen alleen dat ik gelezen heb (ik meen ook 1 forumlid) dat er na de softwareaanpassing en de oliewissel van synthetische naar minerale olie klachten ontstonden en / of verergerden, @ertromp weet misschien de details nog, aangezien hij ook de Duitse en Engelse fora afstruint ;) Ik ben door mijn tuningproject diverse keren bij TVS Engineering / DSG-dokter geweest en daar komen met regelmaat klanten en dealers met DSG's die onder andere door die software en oliewissel niet meer doen wat ze moeten doen en schokkerig wegrijden en opschakelen.
 
Gents, Joske en Corne, beiden bedankt voor jullie tips. Ik zal me melden als er weer problemen ontstaan maar voorlopig ben ik zeer content ermee. En sorry, maar ik weet niet hoe te taggen. Zit op een tablet en ik zie niet hoe of waar je dat doet. Ben beginner op fora.
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad zijn er weer DSG-7 bezitters die diverse problemen ondervinden zoals @Corné de Kluijver aangeeft na de serviceactie 34F7 dus het verwisselen van de synthetische olie in de bak voor minerale.
Voordeel is dat deels de software aangepast wordt maar hier voor de Europese omstandigheden is vervangen olie absoluut niet noodzakelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
@EdK , bedankt weer. Had ik zelf kunnen bedenken he, maar had niet verwacht dat jullie dat allemaal steeds doen. Ben ik te lui voor. Maar zie nu ook pas dat het forum het al snel aanvult zodat je niet alles helemaal hoeft in te typen. @Corné de Kluijver is zo net zo makkelijk. @ertromp ook. Ha! Nooit te oud om te leren dus. Bedankt voor jullie reacties en geduld met mij.
 
Bovenaan Onderaan