Skoda TSI kopen

LT83

Forumguru
Ik sluit me bij @andrehj aan al zijn de 1.2TSI en 1.4TSI vanaf 2012 ook zonder problemen.
Wel zijn de 1.2TSI en 1.4TSI extreem gevoelig voor inwendige vervuiling wanneer er veel met lage toerentallen gereden wordt

Klopt maar dat zijn alle direct ingespoten motoren eigenlijk wel hoor, niet alleen lage toeren maar ook korte stukje en slechte kwaliteit brandstof doen ze zekergeen goed.
 

Octavia32

Forumguru
Ik vond het wel wat eigenlijk en dan een Tuning van JD erbij. Ik heb de boekjes bekeken in 2011 was de machatronic vervangen is in ondehoud gebleven bij deze dealer. And last but not least de DSG is door een van de monteurs als afstudeer project gebruikt dus helemaal uit en in elkaar dus alles wat slecht was is ook gelijk vervangen.
 

Octavia32

Forumguru
Heb je ook gezien wat de beoordeling was voor dat afstudeerproject.....niet dat de bak met ducktape en tie-wraps weer in elkaar gezet is ;)
Hij reed super stil de schakelmomenten liepen soepel over, ik had geen rare bak geluiden of gebonk. Dus leek mij wel okee.
Maar goed daar gaat deze topic niet over denk ik.
 

ertromp

Forumguru
Let eventuele vibraties en bijgeluiden e.d. vanuit de bak
Let bij wegrijden erop of je trillingen voelt bij opschakelen van 1 naar 2
Let op bijgeluiden uit de bak bij afremmen vlak voor het moment dat je stil staat.

Bovenstaande wijsheden heb ik gehoord tijdens de meeting bij TVS Engineering van Ronald aldaar :D
 

Neptukker

Forumguru
In de hoogste versnelling rijden, gas los, en helemaal laten uitrollen tot bijna stilstand. Dit proces van iedere keer terugschakelen moet soepel verlopen zonder vreemde bijgeluiden.
 
Hallo allen. Bij mijn 1.8-je slaan de voorwielen al erg snel door en soms met heel harde klappen in de aandrijflijn. Klinkt en voelt helemaal niet gezond. Moet je het ESP of ASR dan uitzetten soms, omdat dat ingrijpt en de DSG7 daarop niet goed reageert of zo? Weet niet of ie getuned is. Voelt wel zo. Schakelt verder perfect. Of zou de koppeling toch al defect zijn? Nog geen 30.000 km. Gaarne advies. Wie?
 

ertromp

Forumguru
Als je wielen doorslaan gaat het abs systeem de remmen gedoseerd los en dan weer vast laten grijpen. Dat kan gepaard gaan met die "klappen" die je voelt. Je ziet ook dan het gele esp lampje branden als het goed is. Trillingen bij opschakelen komende vanuit de versnellingsbak die hebben wel met de dsg te maken
 
@ertromp. Dankjewel en ik zal eens op mijn dashboard kijken dan. Daarom vroeg ik dus ook of je het ESP beter uit kan zetten? Maar ik heb het nooit meer geprobeerd omdat het echt voelt/klinkt alsof je de hele boel uit elkaar trekt.
 

Joske

Forumguru
kan volgens mij niet de oplossing zijn.. ESP uitzetten, dan is er wel iets meer aan de hand. Heb je de wagen tweedehands gekocht @Rudi-DSG ?
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad zoals @Joske aangeeft is het normaal niet nodig die ESP uit te zetten. Zijn je banden soms bijna versleten omdat je banden zo snel doorslaan?
 

EdK

Forumguru
ESP is toch niet uit te zetten ?
ASR daartegen wel

Althans voor de Yeti is dit in iedergeval het geval
 
Bovenaan Onderaan