Skoda succesvoller dan de andere VAG-merken....

leon-cupra

Forumguru
Ik heb in het verleden vel merken gereden. Ook ander VW modellen, maar een auto kopen is een soort emotie....
Ik selecteer mijn 2e hands auto's (nieuw is niet interessant voor mij i.v.m. veel te hoge afschrijving) op meerdere punten die voor mij belangrijk zijn.
Ik geef eerlijk toe, dat ik Skoda heel erg waardeer, maar mijn vorige auto (een Peugeot 307 SW) beviel ook erg goed.
Zoals je ziet, ben ik dus niet merk gebonden, en zoals anderen ook al schrijven.... Is het maar net wat er voor het geld wat er op dat moment beschikbaar is, en aan mijn eisen voldoet, dat komt er, en ja ik zal ook zeker weer naar een Skoda kijken, maar zeker niet alleen naar dat merk........
koop ook tweedehands hoor, indien het interessant is. Ook gewoon omdat wagens belachelijk duur beginnen te komen. Zelfs in BE.
Zit zeer regelmatig op tweedehandssites van wagens te surfen, ook al is het niet altijd het moment voor een andere wagen, bekijk regelmatig andere merken maar kom altijd tot de vaststelling dat Skoda steeds mijn voorkeur draagt. Bij veel merken heb ik "waaww, dat exterieur" en "pffff, dat interieur". Bij skoda (en vw) is het bij beide "wawww". Kan mss ook wel liggen aan het feit dat ik eigenlijk privé nog nooit met een niet-vag merk gereden heb waardoor de huisstijl van VAG beetje voorgeprogammeerd zit in mijn brein :pieker:
Er is eigenlijk maar 1 wagen waar ik hetzelfde gevoel heb en dat is de renault talisman maja renault ..... De talisman blijkt niet echt uit te blinken in betrouwbaarheid (allemaal kleine elektronische akkefietjes, vermogen niet behalen, automaat niet van de beste, ....)
 

Canon-Eye

Forumguru
het feit dat ik eigenlijk privé nog nooit met een niet-vag merk gereden heb
Moet ik daaruit afleiden dat je andere merken tot nu toe vooral (of alleen) van de plaatjes kent?
Vind ik niet zo'n heel erg sterk fundament voor een vergelijkend oordeel.

allemaal kleine elektronische akkefietjes, [...], automaat niet van de beste, ...
Tja, over die twee zaken lees je bij Skoda nou nóóóóit eens wat... ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Moet ik daaruit afleiden dat je andere merken tot nu toe vooral (of alleen) van de plaatjes kent?
Vind ik niet zo'n heel erg sterk fundament voor een vergelijkend oordeel.
heb nooit gezegd dat een Skoda de beste auto is. Heb het puur over een PERSOONLIJK gevoel. Ik ga niet rijden met een wagen die mij visueel niet aanstaat en zal hiervoor ook geen offerte voor opvragen.
Tja, over die twee zaken lees je bij Skoda nou nóóóóit eens wat... ;)
heb mij tijdje geleden eens verdiept in de Talisman: ging niet over 1 probleempje maar over heel veel problemen en wat het meest opviel was dat niet 1 probleem terug kwam bij velen maar allemaal. Zelfs die-hard renault fans vreesden voor een tweede laguna-fiasco. En uiteraard zijn er ook problemen bij de andere merken. Maar laat mijn ervaring met Skoda en VAG nu helemaal top zijn, nog nooit een herstelling dienen uit te voeren bij onze wagens, enkel onderhoud(laten we het zo houden :jaja:). Mijn vader rijdt al 35 jaar VAG, quasi geen noemenswaardige herstellingen moeten doen, mijn broers idem. Dus tja het vertrouwen in VAG is iets groter dan bij een renault ;)
 

philippe bakker

Forumguru
Ik maak altijd de overweging prijs en dan aantal pk. Vermits familie toestand moet het een stationwagen zijn en al wat ik erbij krijg is meegenomen
 

Brightstar1981

Forumguru
Mercedes ??
Ok nu zijn het terug mooie modellen geworden, maar betrouwbaarheid ??
Ik las onlangs een tevredenheidsenquete en wat bleek ??
Skoda stond ver boven Mercedes qua betrouwbaarheid.
Vooral elektronica die veel zou mankeren.
Mss dat jullie het via dokter Google kunnen terug vinden.
 

cortrans

Forumguru
Over elk merk zijn er diverse problemen te vinden, niet één uitgezonderd, ja zelfs Skoda.............
 

Japanese Power

Donateur
Even wat olie op het vuur gooien…
Waar staat Skoda vraag ik me af, wordt deze op 1 hoop gegooid met alle VAG-producten?
Er staat niet dat VAG slecht is, wel dat het minder betrouwbaar is...

Consumer Reports publiceert lijst van 29 betrouwbaarste automerken 2017

Onderzoeksmethode
Consumer Reports stelt de lijst samen op basis van gegevens van meer dan een halfmiljoen auto’s van de periode 2000 tot 2016, bestaande uit driehonderd modellen. De onafhankelijke instantie kijkt onder meer naar meldingen van gebreken en problemen met de auto tijdens het gebruik. Er wordt ook rekening gehouden met zaken die onder garantie worden verholpen, zodat een nauwkeurig beeld van de betrouwbaarheid van modellen en merken ontstaat.

Meest betrouwbaar
1 Lexus – 86 punten
2 Toyota – 78
3 Buick – 75
4 Audi – 71
5 Kia – 69
6 Mazda – 68
7 Hyundai – 66
8 Infiniti – 62

Betrouwbaar
9 BMW – 57 punten
10 Honda – 57
11 Subaru – 54
12 Acura – 53
13 Nissan – 52
14 Mini – 47
15 Chevrolet – 45
16 Porsche – 45
17 Mercedes-Benz – 44
18 Ford – 44

Minder betrouwbaar
19 Volvo – 40 punten
20 Lincoln – 33
21 Cadillac – 32
22 Volkswagen – 30
23 Jeep – 30
24 GMC – 29
25 Tesla – 28
26 Dodge – 28
27 Chrysler – 26
28 Fiat – 17
29 Ram – 16

https://autorai.nl/betrouwbare-automerken-2017/
 
Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
Mercedes ??
Ok nu zijn het terug mooie modellen geworden, maar betrouwbaarheid ??
Ik las onlangs een tevredenheidsenquete en wat bleek ??
Skoda stond ver boven Mercedes qua betrouwbaarheid.
Vooral elektronica die veel zou mankeren.
Mss dat jullie het via dokter Google kunnen terug vinden.

hoe meer electronica des te meer problemen. de nieuwe mercedes zit vol met die dingen. De C klasse van mijn vader is het zelfde niet normaal meer wat er allemaal moet worden gedaan en wat er ingesteld kan worden.

Even wat olie op het vuur gooien…
Waar staat Skoda vraag ik me af, wordt deze op 1 hoop gegooid met alle VAG-producten?
Er staat niet dat VAG slecht is, wel dat het minder betrouwbaar is...

Consumer Reports publiceert lijst van 29 betrouwbaarste automerken 2017

Onderzoeksmethode
Consumer Reports stelt de lijst samen op basis van gegevens van meer dan een halfmiljoen auto’s van de periode 2000 tot 2016, bestaande uit driehonderd modellen. De onafhankelijke instantie kijkt onder meer naar meldingen van gebreken en problemen met de auto tijdens het gebruik. Er wordt ook rekening gehouden met zaken die onder garantie worden verholpen, zodat een nauwkeurig beeld van de betrouwbaarheid van modellen en merken ontstaat.

Meest betrouwbaar
1 Lexus – 86 punten
2 Toyota – 78
3 Buick – 75
4 Audi – 71
5 Kia – 69
6 Mazda – 68
7 Hyundai – 66
8 Infiniti – 62

Betrouwbaar
9 BMW – 57 punten
10 Honda – 57
11 Subaru – 54
12 Acura – 53
13 Nissan – 52
14 Mini – 47
15 Chevrolet – 45
16 Porsche – 45
17 Mercedes-Benz – 44
18 Ford – 44

Minder betrouwbaar
19 Volvo – 40 punten
20 Lincoln – 33
21 Cadillac – 32
22 Volkswagen – 30
23 Jeep – 30
24 GMC – 29
25 Tesla – 28
26 Dodge – 28
27 Chrysler – 26
28 Fiat – 17
29 Ram – 16

https://autorai.nl/betrouwbare-automerken-2017/

die is alleen voor de amerikaanse markt. en volgens mij is skoda daar niet te koop
 

philippe bakker

Forumguru
hoe meer electronica des te meer problemen. de nieuwe mercedes zit vol met die dingen. De C klasse van mijn vader is het zelfde niet normaal meer wat er allemaal moet worden gedaan en wat er ingesteld kan worden.



die is alleen voor de amerikaanse markt. en volgens mij is skoda daar niet te koop
Niet te koop ? Ooooh !!! Die Amerikanen hebben nu ook gene smaak he
 

vleier

Forumguru
Niet te koop ? Ooooh !!! Die Amerikanen hebben nu ook gene smaak he

nee klopt helaas. Al molet ik zeggen dat de ford f serie van ons geen problemen hebben.
Inderdaad zeg, even gegoocheld: nooit geweten. Dat verklaart een hoop en de post van mij kan de prullenbak in :bloos:.

Ik zag het door het merk RAM. Die hebben we niet op de europese markt. Is gewoon de Doge RAM maar dan op zichzelf staand.
 

BBO

Senior Member
Enkele jaren gelden ook een artikel gelezen dat Skoda Superb II broeder moord aan het plegen was op de Passat. Dat Skoda zou moeten inbinden en dat er geen Superb meer zou komen. En kijk enkele jaren later... Volgens mij is het puur spierballengrol binnen de VAG groep.

Persoonlijk zie ik de Skoda en Saet lijn veel liever als de VW lijn ook al zit er voor vele mensen geen verschil op.

Ik weet wel als ik 12 jaar geleden mijn eerste Skoda bestelde dat die merkelijk goedkoper was als een VW of Opel. Maar bij mijn huidige Superb was het verschil niet meer zo groot tov de Passat. Anderzijds krijgt Skoda nu onmiddellijk de laatste technologie.

Mijn inziens gaan ze niet snel veel veranderen aan hun strategie. Skoda is de melkkoe aan het worden van VW.

Ondanks dat ik een Skoda fan ben, als ze mij niet meer kunnen bekoren binnen enkele jaren als ik aan een nieuwe auto toe ben dan ga ik zoals steeds ook eens buiten de vw groep kijken (Opel insignia, renault talisman, Mercedes c). En het model waar ik mij dan het best zal bij voelen zal de winnaar zijn.
 

ertromp

Forumguru
Even wat olie op het vuur gooien…
Waar staat Skoda vraag ik me af, wordt deze op 1 hoop gegooid met alle VAG-producten?
Er staat niet dat VAG slecht is, wel dat het minder betrouwbaar is...

Consumer Reports publiceert lijst van 29 betrouwbaarste automerken 2017

Onderzoeksmethode
Consumer Reports stelt de lijst samen op basis van gegevens van meer dan een halfmiljoen auto’s van de periode 2000 tot 2016, bestaande uit driehonderd modellen. De onafhankelijke instantie kijkt onder meer naar meldingen van gebreken en problemen met de auto tijdens het gebruik. Er wordt ook rekening gehouden met zaken die onder garantie worden verholpen, zodat een nauwkeurig beeld van de betrouwbaarheid van modellen en merken ontstaat.

Meest betrouwbaar
1 Lexus – 86 punten
2 Toyota – 78
3 Buick – 75
4 Audi – 71
5 Kia – 69
6 Mazda – 68
7 Hyundai – 66
8 Infiniti – 62

Betrouwbaar
9 BMW – 57 punten
10 Honda – 57
11 Subaru – 54
12 Acura – 53
13 Nissan – 52
14 Mini – 47
15 Chevrolet – 45
16 Porsche – 45
17 Mercedes-Benz – 44
18 Ford – 44

Minder betrouwbaar
19 Volvo – 40 punten
20 Lincoln – 33
21 Cadillac – 32
22 Volkswagen – 30
23 Jeep – 30
24 GMC – 29
25 Tesla – 28
26 Dodge – 28
27 Chrysler – 26
28 Fiat – 17
29 Ram – 16

https://autorai.nl/betrouwbare-automerken-2017/
Het is maar net welke statistieken je gelooft. Sla de pech statistieken van de ADAC er maar eens op na dan scoren de Japanners niet eens zo goed ;)

https://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
koop ook tweedehands hoor, indien het interessant is. Ook gewoon omdat wagens belachelijk duur beginnen te komen. Zelfs in BE.
Dat is alle belasting die er op zit. Euro - overheden vragen steeds meer belasting, we gaan zo langzamerhand van kapitalisme naar communisme op economisch gebied.
Kijk wat een auto in Amerika kost en wat dezelfde auto hier kost, dan gaat hij vaak over de kop. Skoda kennen ze in de US niet, dat zou helemaal een lachertje zijn qua prijs, daarom zal het wel tegengehouden worden, maar bijvoorbeeld een Golf R kost daar vanaf $36.000, ofwel ongeveer €30.000. Hier kom je met €60.000 net de showroom uit.
 

B.Stuurder

Forumguru
De talisman blijkt niet echt uit te blinken in betrouwbaarheid (allemaal kleine elektronische akkefietjes, vermogen niet behalen, automaat niet van de beste, ....)
Doet me denken aan de Laguna die ik had, de eerste serie met de ronde kont op de estate. Weer dezelfde fout bij Renault?
 

EdK

Forumguru
Tsja @B.Stuurder maar daarom hebben ze daar in dat trumpland ook een staatsschuld die wij niet kunnen bevatten zo hoog.....
Eigenlijk is dat land volledig falliet...
En door het hier als een melkkoe te zien die je dagelijks moet melken rijzen de prijzen hier dus de pan uit door die belastingen.

Maar als werkende en met je belasting verlagingen die er aankomen kun jij ook straks wel een kodiaq prive kopen hoor....
Alleen niet met een HAAiiiiiiiiii in de stoelen geborduurd...:deuk::deuk:
 

B.Stuurder

Forumguru
Persoonlijk zie ik de Skoda en Saet lijn veel liever als de VW lijn ook al zit er voor vele mensen geen verschil op.
Uiterlijk dan?
Toevallig vandaag weer in de nieuwe Passat gezeten van een collega en de materialen zijn toch wel mooier dan de Skoda, alsook de afwerking. Maar of dat het prijsverschil waard is? Als ik zie wat een Passat moet kosten die uitgerust is zoals mijn Skoda (ja ik weet dat de Passat en Octavia niet dezelfde klasse zijn, maar wat voor mij belangrijk is, is de ruimte en dan zijn ze voor mij wél dezelfde klasse), dan zou ik echt wel heel veel duurder uit zijn dan nu. Duurder dan mij lief is, voor de materialen en geluidsisolatie.
 

B.Stuurder

Forumguru
Maar als werkende en met je belasting verlagingen die er aankomen kun jij ook straks wel een kodiaq prive kopen hoor....
Jaja, een sigaar uit eigen doos is het. Wat ik straks minder aan loonbelasting betaal, laat ik aan BTW bij de Jumbo achter. Als de kinderen de deur uit zijn, dán gaat het wel goed schelen denk ik. Iemand interesse in twee jongens? Ze doen niks, zijn bijdehand en kosten vreselijk veel geld. Iemand? :maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan