Skoda succesvoller dan de andere VAG-merken....

Japanese Power

Donateur
En zo heeft ieder zijn gevoel @leon-cupra. Ik heb dat altijd gehad met Toyota. Ik kom uit een hele grote Toyota / Lexus familie. Wordt met 2 weken waarschijnlijk definitief verstoten uit de familie ;).

Ik ga zien wat Skoda me gaat brengen de komende 5 jaar. Maar het blijft inderdaad een gevoels/emotie kwestie.
 

Japanese Power

Donateur
Haha. De tijd zal het leren. Ik ben in elk geval door 1 zeer goede maat overgehaald naar Skoda dus wie weet ;). En slechte nieuwe auto’s bestaan vrijwel niet meer.
 

Canon-Eye

Forumguru
in een VAG-product rijden is als thuis komen. Heb niets anders gekend.
Kijk, dat bedoel ik nou precies... :jaja:
Ik heb wél iets anders gekend: na 2x Golf1 reed ik zakelijk 3 jaar in een Opel Ascona 1982, die werd opgevolgd door een Audi 80. Dát voelde als thuiskomen qua rijbeleving en dat heb ik toen ook al vaak letterlijk zo gezegd. Maar wel op grond van eigen ervaring en volgens mij is juist dat essentieel voor een gefundeerd oordeel op basis van vergelijking. Bij voorbaat uitsluiten wat je niet kent, maakt je nooit wijzer...
Ik zou zeggen: zet die oogkleppen eens af en ontdek wat er nog meer voor moois is in de wereld!:bloemen:
 

leon-cupra

Forumguru
@Canon-Eye , we gaan onze oogkleppen nog een tijdje behouden. ;)
Mijn eigen wagen is nog maar 1,5jaar, partner zit nu in het leaseverhaal, net opbrengstwoning aangekocht dus een andere wagen komt in geen enkel geval in beeld. Zal voor binnen een jaar of 5 zijn.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben wel van mening dat echt we meer is dan vag alleen.
En zo is het maar net.

Als ik op mijn zakelijke gereden auto's terugkijk en dan vanaf bovengenoemde eerste Golf1 uit 1975 nog wat verder terugga in de tijd, kom ik nog 2 Kevers tegen, een Fiat 124 (auto van het jaar in 1968, jaren later bekend als Lada 1200 maar dan "net even sterker"), 2 Fords Taunus 12M (met van die "oogjes"-achterlichten) en zo'n smal ogende Opel Rekord met ovale grille die recent nog voorbij kwam in het Leuke Spelletje Tussendoor. Daarnaast ben ik voor incidentele zakelijke trips nog regelmatig onderweg geweest met diverse Mercedessen, een Opel Senator en verschillende jaargangen BMW 7-serie.

Ik durf dan ook wel te stellen dat ik te veel ervaring met verschillende merken en types heb om eenkennig of oogklepperig te oordelen. Op dit moment ben ik het meest vertrouwd met VAG-auto's, maar mochten die t.z.t. niet meer beschikbaar (of voor mij budgettair haalbaar) zijn, dan zal ik zonder enig hartzeer iets anders uitzoeken dat me dan past.
Wie dan leeft, wie dan zorgt... :jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ah, ik ben dus in elk geval niet de oudste hier. Die oude modellen herken ik wel, kon toen nog geen rijbewijs halen, maar kende alle auto's uit mijn hoofd
 

EdK

Forumguru
@Canon-Eye heeft hem afgeschermd
Ach sommige mensen kunnen niet handelen met hun leeftijd....
Gaan hun grijze haren weer verven
blijven ontkennen dat ze geen rollator nodig hebben

Tsja en @Rosinfield is een apart geval, die is net met zijn tweede jeugd bezig...
Heeft net zijn eerste petje, verlaagd zijn wagen en nu word hij nog getuned zodat hij wat soepeler loopt....

Tsja wat loopt er soepeler ?? Hij of de Fabia ??? :deuk::deuk::deuk:
 

Canon-Eye

Forumguru
Laat ik het zo formuleren: ik ben van een goed, na-oorlogs bouwjaar... :jaja:
Verder vind ik het eigenlijk niet heel erg terzake. Ik haalde mijn rijbewijs precies 2 weken na mijn 18e verjaardag en had vanaf mijn 19e continu een auto ter beschikking, de meeste "van dienstwege verstrekt". Ik heb wel eens uitgerekend dat ik tot heden tussen de 1,75 en 2 miljoen km weg heb. Dat is natuurlijk niet veel in vergelijking met bv. beroepschauffeurs, vertegenwoordigers (pardon: accountmanagers natuurlijk) etc., maar voor kantoor- en managementfuncties in de logistiek en veiligheidszorg is het wel aardig wat, denk ik...

Mede door de branche waar ik in werkte en de aard van dat werk - o.a. jarenlang schadeafhandeling gedaan en ook incidentenonderzoeken - heb ik een vrij sterke betrokkenheid bij veiligheids- en verkeersissues opgebouwd en dat raak je bij pensionering niet zomaar kwijt. Enfin, dat zal in mijn reacties op dit forum ongetwijfeld regelmatig door (blijven) klinken.
Dan weten jullie nu in elk geval hoe dat komt... :pardon:
 

Bakkertje

Forumguru
ik heb van alles gereden buiten VAG, een astra, focus, 2x een megane, maar man man wat een wennerij is het in die andere merken. Ergonomoisch klopt het ook allemaal niet voor m'n gevoel. De laatste megane maakt me letterlijk zeeziek, nee dank je ik houd het lekker bij VAG.
Overigens ben ik wel van mening dat het kwalitatief niet meer zo goed is als de eerdere modellen.. Maar wellicht komt dat ook omdat ik zo nodig als 1 van de eerste in NL in het huidige model Passat vond te moeten gaan rijden..
 

Brightstar1981

Forumguru
Wat ??:mad:
Is VW niet beschaamd :(
Zij hebben indertijd sjoemelsoftware in hun auto's gestoken.
Omdat de klant VW links laat liggen moet Skoda daarvoor boeten ??
Indertijd verkocht Seat niet genoeg auto's.. toen dreigde ze om Seat af te stoten.
Nu verkoopt Skoda goed en ze worden ook gestraft !??
In zulke artikels kan ik mij dus opjagen hé.:banghead::pieker:
 

fanSkoda-VW

Donateur
Mijn 1e auto was een Simca 1100, jawel. In Australia.
En de 1e VAG een Golf 1 - 1200, en daarna weer een Golf 1 1600 automaat, hardgroen metallic met gouden spikkels in de lak.. Ik denk de voorloper van de GTI. want dat ding was al -zeker voor die jaren- bloedsnel.
Maar Pon reageerde extreem traag mij een probleem met de voortrein. Stuur onder een hoek van ca 30 gr om rechtdoor te rijden. Overgestapt op Volvo en daar 30 jaar gebleven. Nadat ik al Volvo reed kreeg ik pas bericht dat het idd voor hun rekening was, een Golf 1 jaar oud. Daar mag je toch niet moeilijk over doen?

Nu de 2e Fabia. En ik snap de marketing wel, maar wíl het niet snappen.
In de F1 & F2 koeling in dashboardkastje. Nu de F3 practisch full options en helaas geen koeling meer, wel een onhandig groot vak waar een groooooote warme fles in past. Waardeloos. Parapluvak idem ditto.
Nee, ik wil geen Rapid, laat staan groter. De parkeerplaatsen bij ons lijken met elke regenbui te krimpen. De andere auto's meppen alleen maar méér deuken in je auto, zeker de 2-deurs.
En de F1C is voor mij groot genoeg. Maar waarom kan ik dan niet b.v. ook de opties krijgen van de grotere auto's?
F3C voor dik 26K aan euries, daar mag je toch nog wel een páár voorzichtige eisen aan stellen?

Wordt een eventuele opvolger weer een F4C? Als ze het model verder gaan uitkleden, dan kijk ook ik wel even verder.
Ik denk zelfs dat een opvolger een SRV-elektrokar :maakmegek: wordt.
Maar niemand wil of kan mij vertellen wat er met de accu gebeurt als ik door omstandigheden b.v. een 1/2 jaar niet achter het stuur kan kruipen, en de auto 'vergeten' is aan de lader te zetten.

Opvolger? Ik ga pas kijken als het zover is, niet eerder. Want de (ook politieke) ontwikkelingen gaan zo snel dat niemand mij kan vertellen hoe het over pakweg 3 jaar is :bloos: . Het gaat mij allemaal even te snel.


grtssssssssssss
 
Bovenaan Onderaan