Skoda succesvoller dan de andere VAG-merken....

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is wel een wat karikaturaal verhaal natuurlijk. Ik kom van de F2 naar de F3 en zie en merk een groot aantal fundamentele verbeteringen. Het gekoelde vakje heb ik nooit gebruikt en hoor nu ook voor het eerst dat het ontbreekt.
Het is maar wat je belangrijk vindt...
 

fanSkoda-VW

Donateur
Die koeling van het vakje zit wel in de duurdere modellen. En vroeger dus in de F1 en F2.
En onderweg is het héérlijk om gekoeld water of een frisdrank te hebben.
Het is voor mij net zo luxe als een automaat.
Want het idee er achter in de F3 snap ik niet.
ER kan wél een grotere fles in, maar dan dus niet gekoeld. Lekker op de lange rit in de zomer.
1 1/2 liter lauw water. En is er geen fles in dan verdwijnen de kleine spullen allemaal in dat diepe gat zodat je er niet meer makkelijk bij kan, zeker niet tijdens het rijden.
Simply more stupid, imho.

grtss ( ik ga aan een glas koud water, dorst van het schrijven :cheers: )
 

Canon-Eye

Forumguru
ER kan wél een grotere fles in, maar dan dus niet gekoeld. Lekker op de lange rit in de zomer.
1 1/2 liter lauw water.
Ik heb een geïsoleerde bidon, die vul ik uit de fles kraanwater die standaard in de koelkast staat voor bij het eten. Daar kom ik een heel eind mee zonder koelvak. Mijn F2 heeft dat overigens niet, hoewel het verder een behoorlijk aangeklede versie is. Voorgaande O2c had het wel.
 

B.Stuurder

Forumguru
Die comments bij dat stuk. :deuk:
Mensen worden nu pas wakker. Ik heb niet voor niks een hele dikke Octavia in plaats van een hele dikke Passat of minder dikke Audi. Luxer, sneller én veel goedkoper dan beide "premium" merken, zéker in de bijtelling. Je merkt wel verschil in geluidsisolatie vind ik, maar dat neem ik voor lief voor meer dan € 250 per maand verschil, zou ik vergelijkbaar uitgeruste auto's van de premium merken rijden.
De Skoda is de Volkswagen van de 21e eeuw. Voor mij voldoende.
 

Captain Hook

Forumguru
Volgens mij is er een simpele oplossing voor al dat merkengeneuzel; gewoon al die merken schrappen! Scheelt een enorme hoeveelheid aan marketing bullsh*t die over de klanten wordt uitgestort. Scheelt enorm in de kosten die daarvoor gemaakt worden. En pecunia die je spendeert aan al die psycho onzin, kun je immers niet uitgeven aan de verbetering van prijs/kwaliteitsverhouding van het product. :pieker:

Wat interesseert mij nou het logootje wat ergens op geplakt zit aan de buitenzijde? Binnenin zie ik overal de V van VAG... :koffie:
Noem het gewoon de VAG A4, de VAG Octavia, de VAG Polo, de VAG Ibiza, de VAG Bentayga, de VAG Macan, etc.; probleem opgelost!

Hoe simpel kan het zijn... :jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, zo kan ik ook heel wat leuke dingen verzinnen die net als dit lumineuze idee het leven een stuk simpeler en zinniger zouden maken, maar helaas op gespannen voet staan met het gegeven dat we in een kapitalistische maatschappij leven...
 

EdK

Forumguru
Tsja geen commercie ....... ehhh waar kun je dan nog wonen...... noord korea misschien ??
Maar goed dan heb ik als J.L geen eens normaal te eten....:pieker:
 

philippe bakker

Forumguru
Ik heb net mijn schoonpa een Skoda aangepraat :) niet direct mijn motorkeuze maar ach ja. Tis een fabia 1.0 60 pk geworden. En hij kreeg 2500 euro voor zijn Astra v 1999 die het begeven heeft
 

fanSkoda-VW

Donateur
Volkswagen heeft als eens overwogen de naam VAG te wijzigen in een andere merknaam die ook van hun is. Maar dat was te duur???
Het aloude en bekende AUTO UNION. Bekijk een dit logo maar eens (https://nl.wikipedia.org/wiki/Auto-Union) en er gaat een oude wereld voor je open :jaja: .

DKW-AUTO UNION -AUDI.jpg

In 1964 werd Auto Union verkocht aan Volkswagen. Dit concern greep terug op de vooroorlogse merknaam Audi en bracht de Audi 60 op de markt. Daarmee was een succesformule geboren.

Dat past perfect om alle merken neutraal onder één dak te verzamelen, denk ik zo.

grtsss
 

Captain Hook

Forumguru
@Rosinfield , @EdK : ik heb het er niet over dat VAG geen commercieel bedrijf zou mogen/moeten zijn, maar dat imho dat merkengeneuzel binnen één en hetzelfde concern, weinig/geen toegevoegde waarde heeft.
(behalve een prijsopdrijvende factor)

Datzelfde geldt trouwens niet alleen voor VAG hoor... ;)

Het gaat toch om die specifieke auto (in dit geval), met bepaalde (rij)eigenschappen, kwaliteiten, kleurtjes, (on)mogelijkheden, techniek, etc. Je hebt b.v. ook geen invloed op waar 'ie gemaakt wordt. En zelfs dat is vaak een deelproces; bijvoorbeeld de DSG bak in Tsjechië, die vervolgens in Duitsland in een Golfje of Audi gestopt wordt. Het motorblok wordt weer ergens anders in elkaar geschroefd. Bosch levert veel elektronische modules. Pilkington levert bijvoorbeeld de ruiten. Een of 't andere chemiereus de kleurtjes, etc, etc.
 

cortrans

Forumguru
nog even en ik ben niet meer welkom hier met m'n VW @Blackokkie2 hahahaha

Overigens ben ik van mening dat (in NL in ieder geval) de prijzen van Skoda en VW elkaar al niet zoveel meer ontlopen.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat er ook bij Audi minder verdiend wordt. Audi is volgens mij vn oudsher toch wel de cashcow van VAG, door de hogere marges dan bij vw, seat en skoda. Maar blijkbaar heeft Skoda dermate meer volume dat het zelfs die marges overstijgt.
Dat de VAG groep zoveel markt aandeel verloren heeft (zeker in het duurdere segment) Heeft met 2 belangrijke zaken te maken. Te weten: Het diesel schandaal, en de enorme opkomst van mooie en goedkopere prijzen voor de Mercedes A en B klasse..........
Mercedes is van een ouderwetse rijkelui's auto, veranderd naar een auto waar iedereen graag in gezien wil worden.......
En wees eerlijk, het zijn mooie verschijningen tegenwoordig waar je zeker niet mee voor schut rijd......
 

cortrans

Forumguru
als Skoda-liefhebber heb ik graag een Skoda die voor mij nog steeds betaalbaar is en blijft. Met dergelijke strategien wordt een Skoda binnen dit en 10jaar nog enkel voor de leaserijder en de zelfstandigen.

En een wagen is voor mij niet enkel een gebruiksobject, het is ook mijn hobby. En als ik morgen geen VAG product meer kan kopen, ga ik met een serieus probleem zitten. Zie mij niet onmiddellijk in een citroen, peugeot,.. rijden.
Ik heb in het verleden vel merken gereden. Ook ander VW modellen, maar een auto kopen is een soort emotie....
Ik selecteer mijn 2e hands auto's (nieuw is niet interessant voor mij i.v.m. veel te hoge afschrijving) op meerdere punten die voor mij belangrijk zijn.
Ik geef eerlijk toe, dat ik Skoda heel erg waardeer, maar mijn vorige auto (een Peugeot 307 SW) beviel ook erg goed.
Zoals je ziet, ben ik dus niet merk gebonden, en zoals anderen ook al schrijven.... Is het maar net wat er voor het geld wat er op dat moment beschikbaar is, en aan mijn eisen voldoet, dat komt er, en ja ik zal ook zeker weer naar een Skoda kijken, maar zeker niet alleen naar dat merk........
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

cortrans

Forumguru
Mercedes, de nieuwe Opel Kadett ;)
Nou.... Ik ben ooit als monteur bij Opel begoonnen, maar als je toen zag wat een Kadett A en later de B, koste, en wat nu de opvolger de Astra kost...... Dan is het burgelijke er wel erg af gegaan hoor. Een beetje luxe Astra is ook al snel te duur voor "Jan de arbeider" in tegenstelling met de al oude Kadett
 

cortrans

Forumguru
@Canon-Eye , het is misschien raar zeggen, maar in een VAG-product rijden is als thuis komen. Heb niets anders gekend. Op de oprit van mijn vader heeft niets anders gestaan dan Audi en VW (buiten een paar uitzonderingen na die héél snel weg gingen net door niet hetzelfde gevoel te hebben dan bij een VAG). Denk nog liever in een oude VAG te rijden dan in een nieuwe Fransoos.

Dat je ook geen problemen kan hebben met een ander merk kan ik perfect inkomen (maar daar gaat het mij ook niet om), maar het is gewoon de "sfeer" en het "gevoel" bij een VAG-wagen dat ik niet kan terugvinden in een ander merk.
Gelukkig heeft niet iedereen uw "gevoel". Wat zou het saai langs de weg worden als iedereen een Skoda zou rijden zeg......:ot:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan