Skoda OneApp, via Smartlink (iOS-versie)

D

Deleted member 24009

Na 2 dagen gebruik kan ik melden dat het werkt, zij het erg omslachtig:
- WiFi aanzetten op iPhone ( staat standaard uit ivm onbeperkt data bundel)
- hotspot aanzetten op iPhone, al kan die in principe aanblijven
- dan hopen dat de verbinding met de Amundsen tot stand komt, dat gebeurd niet altijd vanzelf
- USB kabel in de iPhone om CarPlay te activeren

De metertjes e.d. op het display van de Amundsen zijn geinig, maar naar mijn idee ook niet meer dan dat. Ik zie overigens ook niet alle iconen zoals places en contacts, terwijl ik die wel op mijn telefoon zie.

Ik houd de app wel op mijn telefoon om de updates te ontvangen (zoals vandaag), maar zal er voorlopig niet veel gebruik van maken. Met name de manier van verbinding maken vind ik te omslachtig voor wat de app op dit moment te bieden heeft.
 
D

Deleted member 24009

Ach ja, t is niet anders. Maar wel vreemd dat bij jou de USB inpluggen al voldoende is...bij mij werkt de app echt niet zonder de wlan op te zetten. Pas als die actief is zie ik dat er gegevens worden opgehaald, CarPlay is dan voor weergave op de Amundsen.

Off topic: het nut van de wlan of hotspot optie op de Amundsen ontgaat mij verder volkomen overigens
 

Rallye

Forumguru
@Stitch15 Eigenlijk mis je dus CarPlay via wifi.

Wellicht komt die hotspotfunctie meer tot zijn recht als de Amundsen zelf een internetverbinding heeft, bijvoorbeeld via een dongle. Dan kun je passagiers laten internetten op die verbinding ipv je telefoon.
 

Patron

Senior Member
Het mooie is wel dat je de ritten registratie uit "Mijn Skoda" kan skippen, want als je hem aansluit zit het er ook standaard in :D.

Van het weekend maar ff een sprintje gedaan van 0-100 en ik kom ruim onder de fabrieksopgave (fabriek 8,3 via de one-app 7.59). Iemand anders de acceleration meter al geprobeerd uit de app?
 
All,

Zoals beloofd korte update:

Afgelopen week mijn trekhaak laten monteren en ook maar voor de "MijnSkoda" module gegaan voor E99.
E249 vond ik echt te veel voor een 'toys4boys' dingetje.

Met de monteur deze post laten lezen en gevraagd of dit ook in combi bij mij aan de praat te krijgen.
Helaas werkt het gewoon niet op die van mij; misschien net een iets te vroege uitvoering van mijn radio.
Dus voor nu moet ik het helaas opgeven en zal het niet aan de praat krijgen.

Zag wel op de site waar je navigatie kaarten kunt downloaden ook een software download.
Dit klinkt ernaar dat er misschien wel eens een software update uitgebracht kan worden voor de radio ?
Mocht dit zo zijn, dan misschien voor de toekomst dat er meer functionaliteit vanuit de fabriek bij komt ?

Hoe dan ook in mijn geval: pech.
 

Rallye

Forumguru
Jammer. In een ander topic horen we graag wat je van de MijnSkoda-module vindt. Ook bij de Amundsen is er in principe de mogelijkheid dat Skoda updates voor de radio aanbiedt (naast de kaartupdates). Er heeft echter nog geen update voor de software van mijn Amundsen klaargestaan.
 

Rallye

Forumguru
Gisteren een ritje Achterhoek-Zuid Drente v.v. gemaakt met via CarPlay de Skoda OneApp op de iPhone aan. Hier het resultaat:

64543832-F21B-401E-9051-E8503FEA8CF6.png

De heenweg was hetzelfde als de terugweg en, helaas zonder te vragen, ziet de app de heen- en de terugrit als één rit. Op de heenweg is de app een poosje het contact met de auto kwijt geweest, vandaar de rechte streep op de kaart. Ik kwam daar achter toen ik op de Amundsen naar de OneApp schakelde en de app toen vroeg hij of hij de rit moest vervolgen. De app verliest vaker ongemeld het contact, wat de app onbetrouwbaar en dus tot nauwelijks relevant maakt. Ook lijkt het of zo langzamerhand de functionaliteit van de app afneemt bij mijn (vroege MIB2-) Amundsen. Ik kreeg bijvoorbeeld gisteren geen metertjes meer in beeld, terwijl die er eerder wel waren. Zie ook de eerste post van dit topic.

Ook voor het einde van mijn rit lijkt de app het contact met de auto verloren. Ik ben heb de app namelijk pas na Gescher gestopt. Verder opvallend: de synchronisatie hapert. De rit van gisteravond is nog niet gesynchroniseerd met de OneApp die ik op mijn iPad heb geïnstalleerd. Een vorige rit is op de iPad wel zichtbaar.

Kortom: de OneApp is in principe een leuk speeltje, maar door de slechte werking (verlies contact met de auto) en de in mijn geval (mogelijk omdat ik één van de eerste Amundsen heb waarbij de OneApp zou moeten werken) beperkte functionaliteit voegt de app verder weinig toe.
 
Laatst bewerkt:

Spector

Forumguru
Ik heb een beetje dezelfde ervaring met de OneApp. Bij toeval werkte deze gisteren wel op de rit van en naar Antwerpen,
maar over het algemeen heeft de app moeite om verbinding te maken met de auto. Ook blijft deze in carplay vaak "hangen" in het scherm van de brandstofprijs, die ook niet te wijzigen is in dit scherm. Toen ik de app wilde gebruiken voor de reis naar Oostenrijk heeft hij slechts 220 van de totaal 900 geregistreerd. Misschien dat een update met bugfixes wonderen doet, maar ik heb nog niet echt het idee dat Skoda er veel geld en aandacht in stopt. Attachment0.jpeg
 

Rallye

Forumguru
Het scherm met het verbruik zag er bij mij zo uit. Waarschijnlijk wordt het verbruik berekend niet via de “route” van de app berekend, maar gebaseerd op de gegevens van de auto zelf. Kilometers kloppen overigens ook niet: ik heb tussen twee tankstops (start van de route in de app is bij het tankstation) 281km gereden (en even verder dan “Gescher B525” op de terugweg 34 liter getankt).

C96754F0-CB24-4EBA-ACF5-B35BF81B866E.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan