Skoda OneApp, via Smartlink (iOS-versie)

Rallye

Forumguru
Is dit niet smartgate wat je nodig hebt?

Nee, je moet een MIB2-Amundsen hebben. Dus vanaf wk22 2015.
@servies Nee, smartgate werkt met aparte module en de Skoda Drive app (https://www.skodadrive.com/?lang=en-GB). Smartlink (Android Auto/Mirrorlink en Apple Carplay) is voor de OneApp genoeg.

@Rallye: heb jij misschien ook de Smartgate module? Afleidende van wat Stich15 zegt lijkt het dat je ze beide nodig hebt. Smartgate om de gegevens te kunnen krijgen, Smartlink om het uiteindelijk op het scherm in de auto te krijgen...

@vinom Volgens de aan de app gewijde webpagina (http://www.skoda-auto.com/en/experience/mobile-apps/oneapp/) geldt inderdaad dit: "Connect your smartphone to your ŠKODA with a USB cable. If you have an Amundsen or Columbus WLAN-enabled (Wi-Fi) infotainment system, you can connect wirelessly." Ben benieuwd of je dan nog Smartlink (dat nadrukkelijk niet wireless werkt) nodig hebt, maar eerder op die pagina wordt dat ook als voorwaarde genoemd. Ik heb geen WLAN-enabled Amundsen.

@servies Nee hoor, geen Smartgate. Dan had ik de OneApp ook niet nodig gehad. Volgens mij maakt de Smartgate-module gebruik van dezelfde gegevens (waarschijnlijk van de Canbus) als de OneApp, maar stelt de Smartgate-module ze ter beschikking aan een via wifi met de module gekoppelde smartphone, niet aan een via USB aan de Amundsen gekoppelde Smartphone.

@jongetje : Heb jij in de Amundsen "data-overdracht voor Skoda-apps" geactiveerd? Zie

Bekijk bijlage 59806

Ik had dit al aanstaan, al wist ik niet wat je ermee kon. Daarom kwam het niet bij me op het hierboven te vermelden. Wil jij eens proberen of jouw probleem daar in zit?

Het enige dat bij mij niet lijkt te werken is aangeven wanneer de auto voor een beurt moet. Die velden blijven blank. Ook de (benzine)kosten van een rit lijken op een erg hoog bedrag uit te komen, maar mogelijk heb ik iets fout ingevuld. Hij zegt €404 Drive cost te hebben voor mijn ritje van 70km vanmorgen. Dat zou dan inclusief evt. boetes moeten zijn. Dat lijkt me erg smart:D

Zoals eerder al opgemerkt: Smartgate is hier niet voor nodig. Die heb ik namelijk ook niet en bij mij werkt het.

IMG_0537.PNG

"Make sure you are not connecting to the Smartgate WiFi which is not supported for this app"


Voor de Androiders onder ons: ik zie hieronder een verwijzing naar Mirrorlink ipv Android Auto. Zou daar misschien een oplossing liggen?

IMG_0538.PNG
 
Laatst bewerkt:

tlpeter

Actief lid
De app gebruikt mirrorlink een mijn telefoon ondersteund dat niet. Ik heb geprobeerd en het werkt niet.
 

Rallye

Forumguru
Ja, daar kan dus ook het probleem liggen i.p.v. de oplossing. Wel vreemd. Naar mijn idee is Mirrorlink een aflopende zaak. Wordt ook niet door alle telefoons ondersteund. Waarom zou je zo'n recente app daarop richten i.p.v. op Android Auto?

Maar affijn, met Apple Carplay werkt het wel.
 

jongetje

Forumguru
Het is gelukt. App erop en SmartLink idd starten (dan moet je dus even uit AndroidAuto, als je dat hebt met het knopje rechtsonder in het scherm "Back to Skoda").

Op mijn Samsung (S7) zit standaard mirrorlink, wel even stilstaan om de app te kunnen starten en dan werkt het perfect!
 

servies

Forumguru
Het is gelukt. App erop en SmartLink idd starten (dan moet je dus even uit AndroidAuto, als je dat hebt met het knopje rechtsonder in het scherm "Back to Skoda").

Op mijn Samsung (S7) zit standaard mirrorlink, wel even stilstaan om de app te kunnen starten en dan werkt het perfect!
:facepalm: Dan maak je een nieuwe app en dan gebruik je archaïsche technieken die op uitsterven staan en gebruik je niet het framework wat er voor bedoelt is: Android Auto

Dat ze überhaupt mirrorlink nog ondersteunen... Elke Android telefoon met Android 5.0 of hoger kan met Android Auto overweg...
 

jongetje

Forumguru
Nadeel van Android Auto is dat het nog niet overal uit is (zoals in Nederland), maar ik ben het helemaal met je eens. Al vond ik het wel grappig om ermee te rijden, maar het heeft weinig toegevoegde waarde, los van dat je wat extra info over de auto kunt uitlezen.
 

Rallye

Forumguru
Mooi dat het nu ook voor Android duidelijk is. Voor mij is dit wel de meest toevoegende app op Carplay overigens (zeker zolang ik de kaarten voor de Amundsen van Skoda krijg).
 

-Ri-

Actief lid
Heb het ook geprobeerd, eerst deed ie niks. Smartlink wou zelfs nietmeer verbinden met de iphone. Daarna even auto uit en aan deed ie het wel.
Oneapp staat in mn lijst maar blijft steeds op connecting to car staan.... vaag.
 
D

Deleted member 24009

Dat heb ik dus ook, de melding connecting to car, met CarPlay.
@Rallye : ik neem aan dat jij ook niets anders doet dan USB in de iPhone en dan op de CarPlay display op de Amundsen kiezen voor deze app?
 

Rallye

Forumguru
Ja, inderdaad. Evt. handmatig eerst of na aansluiten telefoon de app op de iPhone aangezet. Weet ik niet precies meer (totnutoe drie ritten mee gedaan).
 

jongetje

Forumguru
Misschien handig om de topictitel aan te passen aangezien het ook over Android gaat.

Ik heb even een kort filmpje gemaakt:
 

Rallye

Forumguru
Topictitel aanpassen kunnen alleen donateurs. Ik dus niet. Leuk filmpje!

Blijft jammer dat ze als plaatje bij "your car" de absolute budgetversie van de Octavia hebben afgebeeld. Bepaald niet "mijn car".
 
Bij mij (superb iii, my2015) werkt de app alleen via wifi. Niet via de usb icm apple carplay. Hoe zou ik deze toch via carplay op het display kunnen krijgen?
 

vinom

Actief lid
Vandaag hiermee weer wat zitten keuvelen, maar ik krijg OneApp niet op mijn Columbus. Op mijn telefoon werkt OneApp, hij is ook verbonden met de Auto, maar in Android Auto is de app niet te selecteren. Spotify, etc wel. Iemand een idee?
 

-Ri-

Actief lid
Ik heb em op al die tijd 2 keer aan het werken gekregen.

Moet iedere keer verbinden via wifi EN usb, anders werkt het sowieso niet bij mij.

Wel leuk als het werkt, zit enige vertraging op de vermogensmeter, dat wel. Leukste is de 0-100km/u timer.
 

Rallye

Forumguru
OK. Dan werkt het bij Android dus anders dan bij iOS, of bij auto's met wifi anders dan bij auto's zonder (zoals die van mij).
 
Bovenaan Onderaan