Skoda OneApp, via Smartlink (iOS-versie)

@vinom: ben je inmiddels al verder gekomen?

Vandaag zelf wat lopen 'spelen' hiermee.
Eindelijk krijg ik de OneApp wel aan de praat via WiFi, maar op de Columbus krijg ik geen extra icoon te zien.

Eerst alleen via USB, maar de OneApp bleef de melding geven: disconnected with car.
Daarna met de dealer contact gehad wat het WiFi password was (laatste 6 cijfers van VIN werkte niet)
WiFi Password blijft gewoon via het menu zichtbaar te zijn (..oeps.. foutje mijn kant).
Met WiFi kreeg ik ineens in de OneApp de melding: Connected to car.
Nu nog zichtbaar op de Columbus.

Ook niet als ik alsnog via USB de iPhone connect met de auto.

SuperB 06/2015 Style Edition
Columbus
iPhone
 

vinom

Actief lid
Nee, ik heb de hoop opgegeven. Ik heb het niet werkend kunnen krijgen op mijn Columbus.
 

Rallye

Forumguru
@TheBossie Dus als je wifi hebt moet je connecten via wifi. In de uitleg van Skoda lijkt connecten via wifi optioneel. Trouwens, iPhone of Android?
 
@Rallye: ik kan dus (momenteel) alleen iets voor elkaar te krijgen als ik geen USB gebruik, maar alleen WiFi.
En idd ik heb alleen een iPhone.

Voor mij blijft de vraag waarom ik niets op mijn Columus zie.
Vraag staat uit bij mijn auto-dealer.

Het gaat mijn erom dat ik gebruik maak van de beschikbare functionaliteit van mijn auto.
Als er iets niet op zit vind ik dat oke, maar niet als er wel wat op zit waar ik geen gebruik van maak.
 

Rallye

Forumguru
Is inderdaad vreemd. Ik heb geen wifi, dus kan niets voor je testen.

Bij mij gaat het als volgt:
- iPhone aansluiten via USB;
- in menu naar Smartlink - Carplay;
- kiezen voor de aangesloten iPhone;
- in Carplay kiezen voor de OneApp.
Moeilijke is het niet....
 

xanmanxiii

Nieuw lid
Is inderdaad vreemd. Ik heb geen wifi, dus kan niets voor je testen.

Bij mij gaat het als volgt:
- iPhone aansluiten via USB;
- in menu naar Smartlink - Carplay;
- kiezen voor de aangesloten iPhone;
- in Carplay kiezen voor de OneApp.
Moeilijke is het niet....


idd hier. Leuke app, alleen een beetje buggy. Loopt hier en daar vast in de Carplay
Voor de duidelijkheid : alleen geconnecteerd via USB met IOS. Via wifi doet de app niets.
 
All,

Kleine update:
Vandaag had ik een afspraak bij de dealer voor een trekhaak.
Toch even gevraagd naar dit topic en waarschijnlijk ligt het aan de software/hardware versie.
Ondanks dat ik de meest luxe Columbus in de auto heb zitten, zit er ook nog verschil in software/hardware.
Waarschijnlijk auto's na een bepaalde datum hebben deze functionaliteit wel.
In de showroom stond nog een nieuwe Superb met een minder luxe Columbus en daar zie ik wel ineens meer icoons.
Ook zag ik het icoontje van de app zelf in het display en met mijn auto zie ik die ook niet.

M.a.w.: waarschijnlijk werkt deze app niet met de wat 'oudere' versie's van de Columbus.

Mijn vorige vraag gaat dus worden: kan je de Columbus software ook een update geven?
Uiteraard ga ik deze vraag ook aan mijn dealer stellen.
De betreffende persoon die mij hielp kon dat niet aangeven, daar was een techneut/monteur met meer kennis voor nodig.
Vond het wel fijn dat hij zelf ook nieuwsgierig was.
 

Rallye

Forumguru
Gek. Bij mijn Amundsen van 29 juli 2015 (produktiedatum auto volgens de MySkoda-app) werkt alles (bekabeld) prima, behalve de weergave van de volgende beurt.
 
Laatst bewerkt:
@Rallye: hum.... inderdaad vreemd of ik heb weer pech. Mijn auto is van juni 2015.
Als ik mijn iphone via een kabel aansluit zie ik wel de standaard icoons, maar niet het OneApp icoontje.
Deze zag ik wel direct in de auto in de showroom met mijn eigen kabel en iphone.

Of zou hier ook het verschil Columbus / Amundsen meespelen?
 

Rallye

Forumguru
Tja. Jij moet één van de eerste MIB2-Columbi hebben (ingebouwd miv week 22 2015). Geen idee of er een software-update is.
 
@Rallye: kan jij uit jouw systeem misschien het versie nummer halen? Dan kan ik die met die van mij vergelijken.
Zal zelf ook die van mij even posten als ik weer kan vinden hoe je daar achter kan komen.
Volgens mij ben ik in één van de menu's een versie nummer tegengekomen.

Ik blijf toch nieuwsgierig waarom het bij de een wel en de ander niet werkt :-)
 

Rallye

Forumguru
Hier de info van mijn navi, maar ik heb een Amundsen en geen Columbus als jij hebt. Ik weet dus niet of je er iets aan hebt.

IMG_0583.JPG
 
Laatst bewerkt:
@Rallye: Dank voor de moeite.
I Agree dat Amundsen geen Columbus is, maar ik probeer zo veel mogelijk input voor de dealer te verzamelen.
Ik begreep dat een van de monteurs het erg leuk vind om dergelijke technische uitdagingen aan te gaan.

En nogmaals, ik ga ervan uit dat het in mijn geval niet gaat lukken, maar nooit geschoten is altijd mis.

Onderstaand mijn info:
(uh... ik loop schijnbaar wat achter op de navigatie mappen :-) )

IMG_1711.JPG
 

Rallye

Forumguru
Succes! Hou ons op de hoogte.

Ik weet niet of de telling voor de kaarten van de Amundsen hetzelfde is als de de telling bij de Columbus.
 
Zal ik doen.

Klopt, nummering van beide systemen kunnen afwijken, maar ik had op dit forum al gelezen dat ik 'achterloop', met tevens de melding dat een update weinig zichbare vooruitgang gaf voor de Columbus.

Aangezien ik mijn auto net voor onze zomervakantie gekocht heb, dacht ik maar ff geen updates te installeren.
Het laatste wat ik wil is met 2 kleine kids 's nachts in het buitenland met een relatief onbekende auto langs de snelweg stil komen te staan. Niet dat ik denk dat een navigatie update hier tot in staat is, maar toch.

If it ain't broke, don't try to fix it (.. before holiday ..)

a.s. woensdag heb ik een afspraak bij de Skoda dealer en zal alle input geven die ik heb op dit gebied.
Eens kijken hoever ze kunnen komen.

Laten we eerlijk zijn, het is wel fun dergelijke info op je dashboard toch?
 

Rallye

Forumguru
En onthouden op je telefoon. Inderdaad grappig. Voor onze auto's wordt qua werking niets gegarandeerd, zie afbeelding.

IMG_0584.PNG
 
D

Deleted member 24009

Nog maar eens een poging gedaan met deze app...en het werkt (denk ik). Ik heb eerst WLAN op de Amundsen aangezet, persoonlijke hotspot op IPhone aangezet en verbinding gemaakt. Op mijn tel zag ik toen al wat info verschijnen over mijn auto, maar om het ook op het dashboard te tonen moest alsnog de USB erin om CarPlay te activeren.
Komende dagen maar eens een beetje mee gaan spelen.
 

Bijlagen

  • IMG_1237.PNG
    IMG_1237.PNG
    204,5 KB · Weergaven: 38
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan