Skoda OneApp, via Smartlink (iOS-versie)

Rallye

Forumguru
Om het nog wat complexer te maken: er is ook een nieuwe OneApp om tijdens het rijden extra info op je smartphone te tonen. Dat gaat over USB.

Naar aanleiding van bovenstaande post in een ander topic de Skoda OneApp gedownload. Ondanks de waarschuwing (mijn auto is van oktober 2015): "OneApp is compatible with all ŠKODAs fitted with a SmartLink interface – depending on the model, this is a standard or optional component of the Swing, Bolero, Amundsen or Columbus infotainment system.

OneApp and the SmartLink interface are fully compatible in ŠKODAs made after calendar week 22/2016. They are compatible, with certain exceptions, in ŠKODAs made from calendar weeks 22/2015 to 21/2016."

Zie http://www.skoda-auto.com/en/experience/mobile-apps/oneapp/#ExtendableModuleWebPart_1_1

Lijkt goed te werken. Even een paar screenshots gemaakt:

IMG_0517.JPG

IMG_0518.JPG

IMG_0519.JPG

IMG_0520.JPG

IMG_0521.JPG

IMG_0522.JPG

IMG_0523.JPG

IMG_0524.JPG

IMG_0525.JPG

IMG_0526.JPG

IMG_0527.JPG

IMG_0528.JPG

IMG_0529.JPG

IMG_0530.JPG


En ja, ik moet even afstoffen......

De komende weken maar eens kijken hoe het werkt.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Jeetje dat ziet er vet uit zeg!

Alleen wat heb je hiervoor nodig? Sorry ik ben nog niet helemaal in-to Skoda dus ik heb geen flauw benul. Smartlink, mirrorlink, MijnSkoda, etc.

Het gaat me even de pet te boven :shutup:.
 

Rallye

Forumguru
Je hebt (geactiveerde) Smartlink (dus een MIB2-Bolero, Amundsen of Columbus) nodig en de OneApp op je smartphone.
 
D

Deleted member 24009

connecten via USB dan lijkt mij? Of kan via Bluetooth ook? Ziet er wel leuk uit in ieder geval!
 

vinom

Actief lid
Ondanks dat ik de auto niet heb, heb ik de App wel even gedownload. Je kan ook via WiFi verbinden zie ik.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb een Amundsen in mijn O3. Iemand enig idee wat het kost om Smartlink vrij te laten schakelen buiten de €1.600,- die ik elders in topics lees?!
 
D

Deleted member 24009

Je bedoelt Smartlink activeren? EUR 230,- bij de dealer.
Edit: je hebt een '13 Octavia zie ik nu, weet niet of daarvoor dit ook geldt...
 

jongetje

Forumguru
Ik heb Android, de app geinstalleerd maar geen idee hoe je dit op je scherm krijgt. Aangesloten met USB start Android Auto, na aflsluiten de app op mijn telefoon gestart maar dit herkend mijn auto niet.
 

Rallye

Forumguru
@jongetje Drie vragen:
1) Heb je een MIB2-Amundsen?
2) Heb je Smartlink geactiveerd?
3) Heb je de Android Auto-apk geïnstalleerd vanaf apkmirror?

Als alle drie vragen met "ja" beantwoord worden, zou de app moeten werken.

Leuk om het te zien als het je gelukt is!
 
Laatst bewerkt:
D

Deleted member 24009

Mmm, bij mij werkt de app ook niet echt lekker (MIB2 Amundsen met CarPlay). Ik zie wel het scherm op Amundsen, maar alle iconenen zijn of grijs, of er staat een rood WiFi symbool met een streep erdoor. Verbonden via USB, CarPlay werkt verder prima. Geen idee wat ik verkeerd doe. Ook op de telefoon zelf kan ik overigens niet veel instellen.
In carmode kiezen voor het 2e tabje staan ook de rode WiFi symbolen. Als ik dan op bewerken klik en bv kies voor torque om weerctevgeven dan lijkt ie dat niet op te slaan, rode WiFi symbool blijft gewoon staan...
 

servies

Forumguru
@Rallye: heb jij misschien ook de Smartgate module? Afleidende van wat Stich15 zegt lijkt het dat je ze beide nodig hebt. Smartgate om de gegevens te kunnen krijgen, Smartlink om het uiteindelijk op het scherm in de auto te krijgen...
 

jongetje

Forumguru
@jongetje Drie vragen:
1) Heb je een MIB2-Amundsen?
2) Heb je Smartlink geactiveerd?
3) Heb je de Android Auto-apk geïnstalleerd vanaf apkmirror?

Als alle drie vragen met "ja" beantwoord worden, zou de app moeten werken.

Leuk om het te zien als het je gelukt is!
1 - Mijn Skoda OIII is van oktober 2016 dus ik ga er vanuit van wel
2 - Ja die werkt prima, gebruik ik regelmatig met:
3 - Android Auto (gedownload van APK Mirror)

Wat moet ik doen om het werkend te krijgen? Ik sluit mijn telefoon aan op mijn auto met USB maar kan dan wel Android Auto starten maar verder niets...
 

Rallye

Forumguru
@vinom Volgens de aan de app gewijde webpagina (http://www.skoda-auto.com/en/experience/mobile-apps/oneapp/) geldt inderdaad dit: "Connect your smartphone to your ŠKODA with a USB cable. If you have an Amundsen or Columbus WLAN-enabled (Wi-Fi) infotainment system, you can connect wirelessly." Ben benieuwd of je dan nog Smartlink (dat nadrukkelijk niet wireless werkt) nodig hebt, maar eerder op die pagina wordt dat ook als voorwaarde genoemd. Ik heb geen WLAN-enabled Amundsen.

@servies Nee hoor, geen Smartgate. Dan had ik de OneApp ook niet nodig gehad. Volgens mij maakt de Smartgate-module gebruik van dezelfde gegevens (waarschijnlijk van de Canbus) als de OneApp, maar stelt de Smartgate-module ze ter beschikking aan een via wifi met de module gekoppelde smartphone, niet aan een via USB aan de Amundsen gekoppelde Smartphone.

@jongetje : Heb jij in de Amundsen "data-overdracht voor Skoda-apps" geactiveerd? Zie

IMG_0533.PNG

Ik had dit al aanstaan, al wist ik niet wat je ermee kon. Daarom kwam het niet bij me op het hierboven te vermelden. Wil jij eens proberen of jouw probleem daar in zit?

Het enige dat bij mij niet lijkt te werken is aangeven wanneer de auto voor een beurt moet. Die velden blijven blank. Ook de (benzine)kosten van een rit lijken op een erg hoog bedrag uit te komen, maar mogelijk heb ik iets fout ingevuld. Hij zegt €404 Drive cost te hebben voor mijn ritje van 70km vanmorgen. Dat zou dan inclusief evt. boetes moeten zijn. Dat lijkt me erg smart:D
 
Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
Ik heb die dataoverdracht aan staan.

Als jullie je telefoon aansluiten, wat gebeurd er dan? Bij mij start op mijn telefoon "Android Auto" en dit kan ik dan in het menu kiezen van de Amundsen. Hoe kom je dan in dat scherm van die app? Mijn telefoon doet dan namelijk niets anders meer dan een Android Auto scherm tonen.
 
D

Deleted member 24009

Met CarPlay verschijnt oneapp als icoon op de Amundsen, net als de andere CarPlay apps
 

Rallye

Forumguru
Klopt. Met Android Auto heb ik geen ervaring. Zou het helpen als je de OneApp vast op je telefoon opent en de telefoon daarna via USB aansluit?
 
D

Deleted member 24009

Nou ik ben er wel weer klaar mee. Net weer geprobeerd maar het ding doet niks, op de Amundsen blijft nu connecting to car staan. Vaag...
 
Bovenaan Onderaan