Skoda fabia start als een “trekker”

Cordoba

Forumguru
Prima, ik vermoed dat je een tooltje met 2 pinnen nodig hebt, maar als je handig bent misschien ook zelf te maken.
 

Hetty007

Actief lid
Geen foto kunnen maken vandaag, nu is het al donker. Foto van internet gebruikt waar dezelfde koppelingen opzitten als bij onze auto. FADA91B9-431D-454B-9963-FFEC309DC02E.jpeg
 

Cordoba

Forumguru
Hmm, door kleine formaat van de foto eigenlijk niet goed te zien (foto is ook niet te vergroten voor meer detail), maar lijkt niet op wat ik verwacht had naar aanleiding van de opmerking over gebruikte satéprikkers. Ik had verwacht dat je met een soort tool als hieronder de klus kon klaren:

iu
 

Hetty007

Actief lid
Foto gemaakt van de koppelingen. Scherper krijg ik ze er helaas niet op.
 

Bijlagen

  • 99B93FF5-562B-471D-AB3B-9BAE80D5F6BA.jpeg
    99B93FF5-562B-471D-AB3B-9BAE80D5F6BA.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 24

JPs_OC2

Donateur
Zo...topic ff doorzitten lezen > petje af voor de doordachte aanpak van alle werkzaamheden :thumbsup:

Voor deze rood omcirkelde koppelingen,
upload_2021-11-1_17-42-28.png

ken ik eigenlijk alleen maar dit model tang.
upload_2021-11-1_17-43-2.png

Heb zelf ooit ook mee zitten stoeien (zonder tandenstokers ;)) maar uiteindelijk het bovenstaande stuk gereedschap van een monteur kunnen lenen. Wat een verademing...
 

Hetty007

Actief lid
Ik zal eens opzoek gaan naar zo’n tang. Dat is wel een stuk beter dan met tandenstokers zitten klooien.
vandaag de gebruikte injectoren in laten leren. Auto blijft een beetje nagelen rond de 1500 toeren met balast. Ik kreeg als tip om even goed er mee te gaan rijden. Merkte gisteren wel dat het nagelen minder werd na 100 km er mee te hebben gereden. Wel rijd de auto een stuk soepeler na het inleren. Pakt beter op bij het gas geven. Even afwachten dus
 

Tees

Donateur
Ik vraag me af of je ipv zo'n tang niet een platbek of combinatietang kan gebruiken met 2 stukjes plastic of metaal aan beide kanten van de koppeling. Denk dat je daar een heel eind mee kan komen en scheelt weer een paar tientjes voor een tang.
 

Cordoba

Forumguru
Klopt, maar er zijn meer sleutels met 2 van die pinnen voor allerlei doeleinden waarvan men niet wil dat iedereen ze los kan maken.
 

Hetty007

Actief lid
Gisteren opnieuw een verstuiver omgewisseld, dit kon onder garantie van het demontage bedrijf omdat de auto maar blijft nagelen ondanks het inleren. Gelukkig doet de gereserveerde verstuiver het ook nog goed.

Tevens is de tank schoongemaakt, de opvoerpomp en alle brandstoffilters zijn gewisseld. De auto loopt en rijd weer als een zonnetje.

De opvoerpomp heeft nog steeds een irritante pieptoon, blijft dit de komende dagen nog zo dan gaan we die ook maar vervangen.

wij zijn erg blij dat de fabia weer gezond is, blijft een fijne wagen om in te rijden. Als beloning is ze daarom ook goed gepolijst en straalt nu weer in volle glorie
 

turboturbo

Forumguru
Mooie berichten!

Beetje off topic, maar ik ben erg nieuwsgierig naar hoe je een brandstof tank reinigt.
De leidingen hebben jullie met remmenreiniger behandeld als ik het goed begrijp, daar kan ik me wel een voorstelling van maken.

En wat zorgt ervoor dat een diesel motor nagelt voor wat betreft de verstuiver; is dan het inspuit patroon niet (meer) goed bijvoorbeeld?
 

Hetty007

Actief lid
Mijn man heeft de tank zoveel mogelijk schoongemaakt via de opening van de opvoerpomp. Wel voor gezorgd dat er zo min mogelijk diesel er nog in zat.

het nagelen van de motor kan komen door veel factoren. Verkeerd inspuitbeeld teveel of te weinig of doordat de verstuivers lekken druppelen of pissen ipv mooi vernevelen.
 

Hetty007

Actief lid
Nieuw probleem, of samenhangend met het vorige probleem dat weet ik niet. Maar als de motor warm is en je laat hem een half uurtje staan en je wil hem starten, dan blijft het gloeispiraal branden als je hem op contact zet. Start je de auto dan loopt hij niet mooi en krijg een fout van error start stop systeem.
maar als je hem uit zet en je zet hem daarna op contact dan is er niks aan de hand. Gloeispiraal gaat gewoon uit en er komt geen fout in het start stop systeem, auto loopt weer goed. Ook als als de spiraal blijft branden en je draait de sleutel terug en zet hem weer op contact dan is er ook niks aan de hand.
Geen idee wat dit kan zijn. Iemand een idee?
 

turboturbo

Forumguru
Hé jammer wel weer, het achtervolgt jullie wel zeg.
Bedankt voor je extra antwoorden!

hopelijk is dit probleem wat sneller verholpen…
 

Hetty007

Actief lid
Ik heb eerder het idee dat het iets elektronisch is. Als het lampje lang blijft branden en je zet hem opnieuw op contact dat gaat hij met een paar sec uit. Dan is er geen probleem. Of zou misschien de egr klep blijven hangen en daardoor niet mooi loopt als je hem wel start? Voor nu heb ik nog geen idee
 

Hetty007

Actief lid
Waarschijnlijk het probleem gevonden. Stekker 1 naar de verstuiver zit vocht in en iets gecodeerd. Alles schoongemaakt en doorgeblazen. Probleem lijkt nu verholpen.
 

Tees

Donateur
Dat is de reden dat ik vrijwel altijd als ik een stekker loshaal er meteen even wat electronica spray in spuit. Lost corrosie op, verbetert t contact en beschermt tegen nieuwe corrosie.
 
Bovenaan Onderaan