Skoda Fabia 1 Combi Elegance

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkprojectx

Forumguru
haha, erg leuk inderdaad als je je autotje terug ziet met een zeer tevreden bestuurder er langs! Bij mij gaat die vlieger niet op, ik heb mijn auto's altijd helemaal op gereden. Het zou me mentaal ook breken wanneer ik iemand in mijn slee voorbij zou zien komen stuiteren. Dus de fabia heb ik waarschijnlijk nog wel een tijdje :D

Helaas heeft mijn vorige eigenaar er wat lomper mee gedaan. Rare verticale krasjes op de zijkant, dashboard ziet eruit alsof Edward Scissor hands een radio heeft proberen in te bouwen, op de kofferklep op rare plaatsen krassen, het interieurfilter was massief zwart in plaats van wit en zo nog wel een paar dingetjes.

Dus ik heb nog even mn handen er vol aan om hem weer in zn glorie te herstellen. Maar 1 ding is zeker, ik ga er een nette dikke auto van maken ;)

Vanmorgen bij het schadeherstel bedrijf mn fabje gedropt,
Bij aankomst zag ik een aardig blauw VW Polotje staan (mk4? ),
maar tot mijn grote verbazing liepen we daar niet naar toe,

als leen auto heb ik een kerstverse polo meegekregen!

Polo.jpg

zoeen in exact dezelfde kleur! :rockon:
Echt een super mooi autotje!
wel wat lafjes kwa motortje maar je kunt erin gezien worden!

dus de komende 2 dagen ga ik daarin koetsen, tot mn fabje weer thuis komt

darkprojectx

Forumguru
Skodatje was nog niet klaar vanavond..

dus vanavond even langs gereden en door het ruitje van de poort gegluurd om te zien wat de status was :grin:

GroteFoto-F4BTFNX7.jpg

de trekhaak is verdwenen, het lijkt erop alsof de achterbank in die houten krat staat? En er ligt een glimmende achterbumper klaar. De klep lijkt al gefixt te zijn (hij ziet er strakker uit dan mn eigen klep haha)

darkprojectx

Forumguru
Om half 5 ging de telefoon, dat ik om kwart over 5 de Skoda op kon komen halen!

En hij is netjes gemaakt kan ik zeggen! Geen probleem dat het een dagje langer heeft geduurt!

- Nieuwe voorbumper
- Nieuwe achterbumper
- Nieuwe achterklep
- Trekhaak gedemonteerd
- Kofferklep letterloos
- Grill lijst meegespoten
- Kofferbak embleem had hij nog niet binnen, dus heeft hij de 2 gaatjes in de kofferklep afgekit.. maar misschien blijft dat wel lekker zo.. even afwachten hoe het uitziet zonder regendruppels op de kofferklep

jaaa... de basis is nu zoals ik hem wilde!

checkie!

GroteFoto-MDVHVCVW.jpg

GroteFoto-SGQZPATO.jpg

GroteFoto-QWR6C8RX.jpg

GroteFoto-IEDMXABG.jpg

Let the games begin!

darkprojectx

Forumguru
De donkere projectorlampen... vooraf leek het heel dik te worden, heel duister en agressief,
achteraf staat het gewoon heel netjes en beschaafd alsof hij zo geleverd is haha..

here we go!

de boel even rustig bekeken, ei over gelegd en toen de koplampen gedemonteerd ZONDER de bumper te verwijderen.

GroteFoto-RYTRIX6F.jpg

beetje lastig licht vandaag, maar links zit de nieuwe er al in, rechts nog de standaard koplamp

GroteFoto-I8VUKRVL.jpg

beide lampen gemonteerd en maar even fotos gemaakt bij de polo werkzaamheden die we vandaag ook nog gedaan hebben (schakelstangen afstellen)

GroteFoto-8HBSSC88.jpg

daarna nog even het bos in gedoken om wat betere shots te maken

GroteFoto-UZVFYBE3.jpg

darkprojectx

Forumguru
GroteFoto-MPCOM67C.jpg

GroteFoto-RNBAIUCC.jpg

GroteFoto-KTGPY7KN.jpg

geen idee waar de xenon heen schijnt, die moet ik vanavond even afstellen.
Heb soms wel dat ze om de beurt niet aan gaan en dan krijg ik in het dashboard een melding dat er een lamp kapot is in de vento werkte alles toch prima.. maar toen had ik H1 xenon erin zitten.. nu met dezelfde balasten H7 xenon..

hmm hmm ?

deusjevo

Forumguru
Wat was 't probleem? (ter lering ende vermaak:D
Zien er goed uit die lampen, die grill moet ik nog even aan wennen.

darkprojectx

Forumguru
de lamp aan de bestuurderskant maakte geen goede aarde,
hierdoor kreeg je dat mooie effect.
Het is ook een beetje pielen om een xenon lamp aan die kant aan te sluiten. Die accu is echt zo lomp ingebouwd :biggthumpdown:

* hoe weet ik by the way of ik canbus heb? *

quorumz

Actief lid
4. Wat betekend CAN-bus en wat houd het in?
CAN-bus(Controller Area Network) Een standaard voor een seriële datatransmissie tussen componenten. CAN is expliciet ontworpen voor omgevingen met veel elektromagnetische storingen. Deze boardcomputers zijn met name toegepast in de nieuwere auto’s, deze zorgt ervoor dat de bestuurder ervan op de hoogte wordt gebracht als er een storing is. bijvoorbeeld dat er een lamp kapot is. Voor deze auto’s hebben wij de Pro line xenonkit ontwikkeld.

5. Hoe weet ik of ik een auto met lampcontrole of Can-Bus heb?
Dat is heel eenvoudig: haal 1 van uw lampen los en kijk vervolgens of er een melding van wordt gemaakt op uw dashboard. Of kijk in het instructie boekje van uw auto.

source: http://www.pilotxenon.com/?id=101&title=FAQ-Auto#4.

darkprojectx

Forumguru
autotje is weer terug van de dealer, alles netjes afgehandeld deze keer.

De reparatie offerte liegt er echter niet om, de kosten die zij geschat hebben voor het tip top krijgen van mn auto;

- draagarm rubbers vervangen links en rechts = € 163,14
- Gasklep reinigen (er bestaat altijd het risico dat een gasklep defect raakt tijdens het reinigingsproces, hier is Auto Arena NIET aansprakelijk voor) = € 88,06
- Versnellingsbak uit/inbouwen en uitelkaar en in elkaar zetten excl onderdelen = € 510,75

totaal = € 761,95 euro

Versnellingsbak heeft geen schakelstangen meer zoals de versnellingsbakken van "vroeger" maar hebben nu schakelkabels. En die vallen verder niet af te stellen. Volgens de Arena was het de synchromesch... vandaar dat ze hem eronderuit en uit elkaar willen halen..
Offerte gaat naar de handelaar, kijken of hij accoord geeft voor de reparaties..

darkprojectx

Forumguru
verkoper vind het veel geld en de omschrijvingen te vaag,
tja ik kan hem geen ongelijk geven..
Het zijn bijna allemaal "mogelijke" oplossingen.

dus vandaag gaat de handelaar bellen naar de Arena, vragen hoe of wat en tot hoeveel hij wil schokken. Daarna belt hij de skoda dealer in Oss omdat hij meent dat zij veel goedkoper zijn (is hij vaker met autos geweest). En dan hoor ik het weer.

afwachten dus..

darkprojectx

Forumguru
De Faberiaan staat bij de Skoda dealer, hopelijk kan ik hem morgen weer ophalen! Als het goed is ben ik dan ook gelijk van de krakende linkervoorpoot af!

Nog ff wat fotos gemaakt voor ik hem wegbracht

je kent dat wel.... opzoek naar achtbanen, uitkomen bij de gevangenis haha

GroteFoto-BU4RO77W.jpg

GroteFoto-CW33RWHY.jpg

GroteFoto-7ZW4D4BZ.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan