Skoda Fabia 1 Combi Elegance

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkprojectx

Forumguru
Goede morgen,

Ik ben gloedjenieuw hier, dus zal me even voorstellen,
Erik Janssen, op veel vw fora bekend als darkprojectx,
28 duistere winters oud en ik kom uit Noord Limburg.

Vandaag is voor mij een grote dag!

Na 3 VW's versleten te hebben, is mijn oog gevallen op een Skoda!
Een Skoda Fabia 1 Combi Elegance van 2005 met een 2.0MPI blok erin.

Zoals gezegd heb ik voorheen altijd vw gereden,
Het begon met een VW Golf mk2 1.3 '85 met 1.3 motortje, daar helaas geen foto meer van voorhanden.
Dat ging niet rap genoeg en was toch wel ERG oud, dus toen heb ik in dezelfde kleur maar dan een 4 deurs een andere golf mk2 gekocht. Dit keer een 1.8 GTI 16V.
665603783_6_52L7.jpeg


Oom agent vond deze auto iets te interessant (voor 850 gekocht en voor 900 euro aan boetes gescoord in 2 jaar). Dus deze mocht ook gaan :bye:

Toen maar wat verstandiger geworden en een VW Vento 1.8 8V gekocht van '93. En daar ook lekker creatief mee bezig gegaan (autos zijn absoluut mijn hobby!)
662785514_6_IMn-.jpeg


894117663_6_W0Ye.jpeg


beetje verlagen, zelf gepolijste wielen eronder met 185/35/17 bandjes om 7J, interieur van golf 4 trendline erin pas gemaakt, xenon met lenskoplampen, je kent het wel. Beetje handig zijn..

Maaaaaar aan al het goede komt natuurlijk een eind! Na 3,5 jaar de vento gereden te hebben ging de koppakking lekken. (vrij normaal bij benzine motor die 286.000 km heeft gereden) Hij was al te oud om er nog geld in te stoppen, dus toen voor de Skoda gekozen! En net op tijd, want afgelopen woensdagavond is mijn motorsteun aan de bijrijders kant afgebroken...

De vento is helemaal gestript en in onderdelen verkocht, deze wordt als joker ingezet voor de slooppremie.

Vanmiddag mag ik mijn Skoda op gaan halen, vandaar dat ik nu al wakker ben haha.. ik kan echt niet wachten!!

De verkoper had super gare fotos, dus vanmiddag maak ik even nieuwe van mn nieuwe aanwinst met mn eigen camera, want dat is ook een hobby van me!

Dus de fotos van de Skoda komen eraan!!!!!!

Eerst hem vandaag heel thuis zien te krijgen.....................
 

Wasmachineman

Forumguru
Goedemorgen Erik,

Gave foto's van de voorgangers !:xyxthumbs:
Ga je de Fabia ook pimpen ?
Veel succes en tot ziens hier op het forum !
 

darkprojectx

Forumguru
ik heb uiteraard wel al bekeken wat de opties zijn om het wat te stylen,
hij mag wel wat omlaag (standaard staat hij eng hoog), 15" wielen zullen als winterwielen voortaan door het leven gaan. Ik weet niet wat een mooie maat is voor onder een Fabia? 17"? 18"?
De rest van de auto is mooi van zichzelf dus daar ga ik niet aan zitten.
Alleen het front gaat nog wat veranderen (hopelijk). Uiteraard komen er koplampen in met xenon lens en uiteraard xenon. (valt me best tegen dat dat er nog niet standaard in zit eigenlijk).
Ik zag ook dat er een fabia vrs was met een fraaie voorbumper..
en het grilletje maak ik misschien zwart, staat wel mooi op een zwarte fabia ;)

plannen genoeg, maar nog geen auto haha.. nog 4,5 uur wachten!
 

Wasmachineman

Forumguru
Je zal vast hier rondgekeken hebben voor onderdelen.
Ik zag 2 dagen terug nog een speciale bumper voorbij komen van een andere F1....
18" zal wel heel erg stuiteren worden of vind je dat wel okay ?:1761:
 

darkprojectx

Forumguru
nou, ik heb 3,5 jaar in een auto a 1200 kg gereden waar een schroefset onder zat met een verlaging van voor 10 cm en achter 8 cm, in combinatie met veerpootbruggen, behoorlijk getrokken banden met 2,8 bar erin. Dus comfort ken ik niet zo goed. Ik wil deze niet zo hard laten stuiteren, en hij gaat ook niet zo heel laag.
Voor onderdelen heb ik hier nog niet echt rond gekeken, maar zal er eens een blik op werpen :xyxthumbs:
 

nemo

Senior Member
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!
Link van je foto's doet het (bij mij) niet.
 

darkprojectx

Forumguru
ligt het nou aan mij of heeft mijn fabia voor behoorlijke remmen?

GroteFoto-NOECYMKS.jpg


past maar net in het 15" wiel.. schijven zijn zelfs geventileerd!
 

Gieliovd

Forumguru
Mijn 1.4 16v had ook geventileerde schijven voor en massieve schijven achter.

Het formaat was precies hetzelfde!
 

Delight

Actief lid
Gefeliciteerd met je aankoop...
Maar waarom de keus voor een combi?

2.0 wil goed van z'n plek....onze buren hebben er eentje gehad en zo zijn wij weer op onze combi 1.9SDI Elegance gekomen.
Zelfde kleur en velgen als hun ex 2.0.....
 

darkprojectx

Forumguru
dank u!

een gewone fabia is zo klein.. net een polotje,
nu ben ik zelf iets meer van de grotere autos maar een octavia zat er niet aan. (verdien niet zo super veel, ben pas starter).
De combi kun je lekker veel in kwijt en indien ik aan een meid blijf plakken en er komt iets serieus van met een kind ofzo dan kan ik nog ff vooruit.
Auto is ook gekocht voor de langere termijn ;)
 

Luke

Forumguru
Propere auto :xyxthumbs: en een 2liter in een relatief lichte wagen!!
Plezier! :grin:
 

MarcoO2

Forumguru
Mooie wagen, zeg! Daar zul je, zeker met deze motor, best een hoop plezier van hebben! :xyxthumbs:
 

darkprojectx

Forumguru
dank u!

volgende week gaat de auto even terug naar de handelaar,

dan worden de volgende items gefixt;

- rem links achter jankt met achteruit rijden (schijf),
- veerpoot linksvoor kraakt bij links en rechts sturen,
- rechterbuitenspiegel heeft een barst in de kap,
- stootstrip achterbumper zit rechts niet goed,
- distributieriem vervangen (handelaar dacht dat hij al vervangen was maar na ontvangen van de auto historie zag hij dat die nog niet vervangen was, dus dat doet hij nog even)
- motor loopt stationair in een vast terugkerend patroon wat onregelmatig, dus gasklep even schoonmaken/opnieuw inleren of kijken of de distributieriem net niet op tijd staat. Uitlezen leverde niets op.

toch wel fijn die garantie!
 

darkprojectx

Forumguru
vandaag 2x verrast! :shocked:

ik heb een nieuwe radio moeten kopen omdat de kabelboom die bij de oude radio hoorde nog in de auto zat die in middels op de sloop lag haha :bye:
Nu kon ik wel zo'n kabelboompje bestellen, maar ach, een radio kost ook de wereld niet.

Dus een fijne Alpine aangeschaft met 4x50 Watt, mp3, usb.

Met de radio die ik bij de auto had gekregen klonken de boxen zeer slecht. Totaal geen bass of mooi helder geluid. Dus ik was al bang dat ik die allemaal mocht gaan vervangen.

Maar ik heb de nieuwe radio aangesloten en er kwam me toch een geluid uit!! :yeah:lekker zuiver, goede bass!
Dat was de fijne verrassing...

de minder fijne verrassing kwam toen ik de sleutel uit mn contact haalde..................... Toen stopte de radio ermee..
en dat terwijl ik de gele draad (contact geschakelde plus) en de rode draad (constante spanning) beide op de radio had aangesloten.
Nu ben ik dus iedere keer dat ik de sleutel uit het contact haal mn radio zenders kwijt!!!
WTF? Waarom functioneerd dit niet? werkt dat anders bij Skoda?

ik was gelijk zo erg te genieten dat ik hem zo weer in zou ruilen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan