Skoda Fabia 1 Combi Elegance

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkprojectx

Forumguru
Oom agent doet ook een poging tot fotograferen..

GroteFoto-XJQEUCML.jpg

70 euro lichter..

Delight

Actief lid
En nog scherper ook....
Maar zo heb je wel eens een foto van jezelf terwijl je rijdt in je auto!

darkprojectx

Forumguru
haha nou die maak ik liever met vrienden, dan sta ik er tenminste scherp op :icon_smile_dead:
de foto is sowieso wat slechter omdat je hem via de POST ( :eek:oo: jaja we leven in 2010) thuis gestuurd krijgt, die foto is ongeveer 10 bij 6 cm, die moet je inscannen, en daarna weer iets vergroten :smiley29: dan hou je weinig over haha

maar ach, toch wel leuk om te zien dat oom agent ook Skoda fan is :super:

darkprojectx

Forumguru
thanx! Als je dat lijstje spuit/laat spuiten ziet de auto er gelijk helemaal anders uit. Ik vond het ook wel lekker smoelen :super:
Nu nog een keer omlaag knuppelen en privacy shades erin..
Maar ik heb ook een leuke meid leren kennen die wat verder van huis af woont.. dus ja.. haha.. daar gaat ook wat geld in zitten :530:

maak ook ff een "mijn Skoda" topic aan waar je jouw combi kunnen bewonderen! Altijd leuk!

darkprojectx

Forumguru
2 lampjes voor 6 euro volgens mij, nog wel duur voor 2 lampjes..
maar het ziet er wel clean uit zo :680:
te verkrijgen bij de automaterialenzaken

darkprojectx

Forumguru
Gisteravond weer wat leuks meegemaakt

ik kwam terug van mn vriendin, het was echt super slecht weer.. harde wind, harde regen..
maar ik zat in mn faberiaan en had mn cruisecontrol aan staan en mn ASR (anti slip regeling).
Wat kon mij dus nog gebeuren? :ahum:

Aquaplanning, dat kon mij gebeuren..

De auto ging wat van links naar rechts door de grote hoeveelheden water op de snelweg,
en soms lag er zoveel water dat de auto erdoor afgeremd werd.
Wat doet de cruisecontrol, hey we vertragen, we zullen wel een berg op gaan => gas erop!
Maar op water gasgeven is niet zo'n uber best idee, dus ik zag mn snelheids meter ook heel snel van 120 naar 140 schieten.. gewoon omdat er geen grip te vinden was.
Resultaat => ASR lampje aan die weer het anker uit gooit, want de wielen slippen door..
Gevolg daar weer van => cruisecontrol wordt uitgeschakeld..

mooie systemen maar soms werken ze echt totaal niet samen :icon_smile_dead:

darkprojectx

Forumguru
ja back to basic, cruisecontrol uit, ASR uit en zelf de boel maar onder controle gehouden en naar huis gereden.
Met ASR aan wordt de auto steeds als een malle afgeremd, altijd lekker als je net van rijbaan wisseld of als er iemand kort achter je zit.
En met de cruisecontrol aan verklooi je je auto door de steeds door slippende wielen.

nu was het gisteravond ook wel ECHT slecht weer maar de systemen vielen me een beetje tegen. Op het moment dat ik ze nodig had voor juist optimale grip/contact met de weg lieten ze het afweten.

Dus zelf maar 120 aangehouden en zo gewoon naar huis gereden

piair1982

Forumguru
Die systemen geven inderdaad aan als het contact met de weg sterk verminderd wordt. Dus om de auto onder controle te kunnen houden zou ik met dat extreme weer toch al die hulpmiddelen maar ingeschakeld laten...

darkprojectx

Forumguru
mja maar om nou met hevige regen en aquaplanning achter iemand te gaan rijden die 80 rijdt omdat het hard regent.. dat schiet niet op.

dus dan wil je toch een bochtje maken en hem inhalen,
als op het moment van sturen je auto voorover gaat duiken omdat de ASR de slippende/minder grip hebbende wielen wil afremmen dan krijg je toch lijpe situaties.
Daarbij vind ik het enorm vervelend om te rijden alsof je op een kameel zit, gas erbij, afremmen, gas erbij, afremmen. Waarbij iedere keer als de auto zelf weer gas geeft om naar de 120 te gaan hij iets schuin wegtrekt.
Om die reden heb ik ook gewoon de ASR uitgeschakeld en de cruise control uitgezet en dood eenvoudig met strak 120 naar huis gereden. Plasjes of niet.

Hebben jullie weleens zo'n ervaringen ermee gehad? Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe dat straks in de winter gaat als de ABS zich er ook nog mee gaat bemoeien..

darkprojectx

Forumguru
hahaha dit weekend gelachen...

mn vriendin zei steeds dat ze koude voeten had in de auto.. dus ik dan steeds maar de voetverwarming aan zetten.
Opzich kan dat, vrouwen hebben snel koude voeten..

Gisteravond mocht zij, omdat ze zo gek is op mn auto, vanaf vrienden naar haar huis rijden. Dus ik zit op de bijrijders stoel en ik kreeg ook koude voeten. Dat gebeurt normaal toch wat minder vaak.. dus ik zet de verwarming maar aan. Er veranderde helemaal niets.. nog altijd diepvries tenen...?
Dus ik duik onder dat dashboard tijdens het rijden en voel koude wind :confused:
best wel hard.. en best wel koud! What the hell?
Dus ik zeg tegen mn meid, hey moet je eens voelen, het waait hier gewoon stervens koud! Geen wonder dat jij koude voeten hebt als je hier zit!
Zet ik mn ventilatie compleet uit, waait het nog steeds hard daar... :confused:
Dus ik malen over wat er loos kon zijn...

en opeens wist ik het! :smirk:

Een hele tijd geleden was mn airco doorgestoomd en gereinigd, en het interieur filter was echt onwijs smerig. Dus die heb ik eruit gehaald en ik heb er helemaaaaaaaaaal niet meer aan gedacht om een nieuwe te halen en te plaatsen. Op die plek kwam dus gewoon de koude (gisteravond 13 graden) rijwind zo over je voeten suizen... ja.. daar krijg je wel koude tenen van! haha..
Vanmiddag maar gelijk even oplossen..

Op het werk vinden ze het nog altijd grappig om mij te pesten omdat ik een Skoda heb gekocht en geen VW.. elke dag zetten ze een andere VW erlangs.. maar vanmorgen toch wel een echte mooie.. de passat cc..

GroteFoto-RHSFSYPM.jpg

Wasmachineman

Forumguru
Inderdaad een erg mooie auto, die CC. Een oudcollega heeft er ook een gekregen tijdje terug. Nu zijn ze in de aanbieding hoorde ik, 3000 euro eraf! Hoppa!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan