Skoda Fabia 1 Combi Elegance

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkprojectx

Forumguru
beetje door gereden de laatste tijd :D het was ook zo'n lekker weer!! even hier heen, even daar heen...

bij het tanken de dagtaller op 0 gezet en gekeken hoever ik kon komen op een halve tank. (tank leeg rijden doe ik nooit, dus vandaar deze methode).

halve tank, dus 45/2 = 22,5 liter
afstand gereden = 280 km

verbruik gemiddeld : 280km /22,5 liter = 12,4

dus 1 (liter) op 12,4 (km). En dan heb ik hem af en toe nog best wel getrapt!

Doe mij dan maar de 2 liter in plaats van een 1.2 :super:

darkprojectx

Forumguru
weet iemand toevallig hoe je die zwarte mooie plastic kap van de motor af krijgt? Heel mooi natuurlijk, maar ik zou graag het blok van mn auto eens zien om te kijken hoe het erbij staat...?

Gieliovd

Forumguru
Even kijken, bij een 1.4 heb ik dit wel eens gedaan. Al 2,5 jaar geleden dus even graven.

Als ik me goed herinner zaten er ergens een paar boutjes, of zelfs geen boutjes..... Daarna moet je de kap omhoog trekken en dan "ploppen" er van die palletjes uit rubbers vandaag en kun je hem omhoog halen. Even met beleid.

Dan zit er nog een ontluchtingsslang aan vast, die moet even los.

Heb je mooi de kans om die schoon te maken. Zit vaak wat mayonaise in (sludge) dus even de kap behandelen met iets en meteen die slang ff meepakken.

Dan ligt je torretje in beeld.

Wel ff foto's maken!

darkprojectx

Forumguru
kap er nog niet vanaf gehaald, ik vraag bij de dealer wel even na hoe dat precies zit allemaal. Niet dat er straks wat afbreekt ofzo..

vandaag er een K&N filtertje ingestopt, komt later nog wel tot zn recht :D Ik wilde er 1 van Pipercross maar die levert niets voor de Fabia 2 liter..

GroteFoto-BUFB6CZ7.jpg

en nog 2 fotos geschoten

GroteFoto-ENIHQFMD.jpg

GroteFoto-CEUJVTLS.jpg

Delight

Actief lid
Die kap zit vast op rubberen dopjes...kun je er gewoon aftrekken (wel met beleid).
Gisteren toevallig gedaan i.v.m. aircoprobleempje....die man kon er anders niet bij.

Mooie foto's trouwens....
Wat oogt dat zwart mooi in die avondzon!

darkprojectx

Forumguru
afgelopen weekend de airo aan gehad, en de rest van de week kotsziek geweest...
dus vandaag maar eens de airco laten reinigen en alle bacterien laten doden.

ook het interieur filtertje zag er niet meer zo best uit

GroteFoto-ZNQJ43AS.jpg

toen hij toch bij de garage stond gelijk maar eens eronder gekeken,
en toen viel mij op dat het nog niet zo makkelijk is om 1 dempertje er onderuit te halen..
middendemper en einddemper zitten aan elkaar vast als 1 geheel. hmm..

GroteFoto-JW3GCYNZ.jpg

achja, alles op zn tijd! :680:

darkprojectx

Forumguru
het interieur filter kun je het beste wel ieder jaar reinigen/vervangen, ik sowieso omdat ik nogal snel last van hooikoorts heb.
Airo reinigen hoeft opzich niet ieder jaar, tenzij hij muf gaat ruiken. (heb ik me laten vertellen)

Bart335i

Nieuw lid
Reden dat de middendemper en de achterdemper aan elkaar vast zitten is dat het nog de originele uitlaat is (af-fabriek). De Vento die je eerder had, had dat origineel ook alleen was die wat ouder toen je 'm kocht! :D

darkprojectx

Forumguru
vanmorgen de auto naar de dealer gebracht, ik ben benieuwd wat voor een bedrag eruit komt om de auto technisch weer helemaal op orde te krijgen..............

darkprojectx

Forumguru
** VERPLICHTE EDIT **

als ik eens als mens een emotie heb en deze deel dan moet niet iedereen als een bang konijntje om zich heen gaan kijken zodat het bericht aangepast moet worden.
Dan komt er dus gewoon geen bericht.

Er wordt niets netjes ge-edit en herschreven, ik vertel in mijn topic het verhaal met mijn auto zoals ik het persoonlijk ervaar. Excuus als ik niet altijd aan de maatstaven van de gemiddelde skoda rijder voldoe. Ik ben geen simpele ziel die met zn verstand op nul zomaar wat weg schrijft en wens zo ook niet behandeld te worden. Hiervoor vraag ik ook jullie begrip.

[MODERATORBREAK]Ik geloof, dat hier het verzoek van het moderatorteam iets te heftig is ervaren. Natuurlijk mag je wel zeggen wat je voelt. Maar wel op een fatsoenlijke manier. Je oorspronkelijke bericht hield expliciet taalgebruik in, en daar zitten we hier niet op te wachten. Er zijn ook netten manieren om te laten blijken, hoe je bent geraakt door de behandeling bij jou garage. Jammer, dat je met het verzoek zo omgaat... Groetjes, Exciter[/MODERATORBREAK]

darkprojectx

Forumguru
achja.. we ademen nog..

gelukkig zijn vandaag mn koplampen binnen gekomen, dus de dag is nog gered!

GroteFoto-TRA3AAQU.jpg

GroteFoto-UTPDPMAU.jpg

GroteFoto-SPUFLPS8.jpg

zometeen ff kijken waar ze vast zitten want zo te zien hoef de bumper er niet af om ze te plaatsen..?

darkprojectx

Forumguru
@ Gieliovd,

thanx man ;) ik vind ze ook echt super mooi! Erg mooi strak design hebben ze!!
de afdekkap van de motor heb ik nog niet los gemaakt, maar dat zal niet meer lang op zich laten wachten :D

@ Bart335i,

volgende week maandag is de auto weer aan de beurt,
althans, dan mag ik de auto weer presenteren in de hoop dat ze er deze keer wel wat mee doen.

Bart335i

Nieuw lid
Ik hoop dat ze 'm maandag wel kunnen bekijken!

En inderdaad, wel een erg vermoeiend niveau van moderaten hier... Ben anders gewend op andere forums...

darkprojectx

Forumguru
Maandag bekijken ze hem wel, ik was vanmiddag op mn best en wist ieder smoesje van hun met serieuze feiten te weerleggen. Ze hebben daar achter de balie met zn 2e staan zweten :tongue:
Dus ik heb er alle vertrouwen in dat ze volgende week maandag wel gewoon hun werk gedaan hebben.

Michel

Forumguru
De topicstarter heeft al veel plezier van zijn Fabia 2.0 en terecht. Heb zelf ook bijna 80.000 km met dit model gereden (zie foto's in mijn album) en altijd met veel plezier.

Enigzins offtopic: Bij toeval kwam ik mijn vroegere Fabiaatje vanmiddag geparkeerd in de parkeergarage van de plaatselijke Ikea tegen. De eigenaar/berijder liep er toevallig om heen om spullen in en uit te laden, dus ik heb even een gesprek aangeknoopt. Deze man was ook enthousiast over mijn vroegere vierwieler. Kreeg nog complimenten voor de staat waarin hij hem kocht. Dat doet mezelf ook weer goed. Jammer genoeg was door invloeden van buitenaf wel onlangs beschadigd geraakt aan het dak. En vreemd genoeg had de eigenaar het rechterachterwiellager moeten laten vervangen, terwijl ik dat ook al een keer bij 60.000 km op de teller heb moeten laten doen.... Die dingen gaan blijkbaar niet allemaal even lang mee.

Nog veel plezier met deze Fabia!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan