Skoda Fabia 1 Combi Elegance

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkprojectx

Forumguru
Vandaag de "fabia" en "mpi" symbolen van de achterklep gehaald met een vis draad en daarna de lijmresten met commandant weg gehaald.

resultaat:

GroteFoto-EZMQJDXA.jpg

Nu alleen nog zien dat ik die afschuwelijke trekhaak eraf krijg..

iemand enig idee hoe dat gebeurt? Ik kan de trekhaak zelf demonteren door 2 bouten los te halen, maar dan blijft het voetje ervan nog altijd onder de bumper uit steken. Die wil ik er eigenlijk ook af hebben.
Zit die met bouten vast of gelast?

Ronnie

Forumguru
De bumperbekleding(plastic) moet er dan af, dan is de haak er gemakkelijk af te schroeven.... Er is niets gelast!
Ik heb dan eventueel wel intresse bij de trekhaak! (als de prijs natuurlijk goed is....)

darkprojectx

Forumguru
wat vind jij een goede prijs?

vandaag trouwens gezien dat hij ook 200 kan :D
dat had een dame in haar vw touareg niet verwacht haha.. die zat stom te kijken toen ik voorbij kwam koetsen haha..

was natuurlijk wel in duitsland waar het toegestaan is om voluit te denderen.

ik moet zeggen dat hij niet zo super zuinig is kwa verbruik als ik dacht..
met 140 in zn 5, cruisecontrol aan.. 1 op 12... dat haalde mn vento van '93 ook nog wel. Maarja.. wie zuinig wil zijn moet thuis blijven :D

Ronnie

Forumguru
Komt ie..... Achterlichten L+R uitbouwen(elk 4 moeren M6 aan de binnenkant)Onder de lichten zitten L+R 2 schroeven, deze uitdraaien;3 schroefjes in de achterwielkuip losdraaien L+R; Aan de onderzijde van de bumper zitten ook nog 2 schroeven, deze losdraaien dan is de afdekking los. Dan voorzichtig de bumper recht naar achteren de bumper wegtrekken, over je trekhaak, het liefst met 2 personen want je moet bij de spatbordranden iets naar buiten buigen om de zaak niet te beschadigen!
Succes!

darkprojectx

Forumguru
thanx! :xyxthumbs:

aangezien mijn auto nog wat perfecter gemaakt moest worden bij de garage, heb ik gelijk even gevraagd of ze de trekhaak ook eraf willen halen :471:
Ik zou het makkelijk zelf kunnen met deze uitleg, maarja.. als ik het voor niets mee kan laten pakken.. lang leve de vlotte babbel en garantie :regels: haha

darkprojectx

Forumguru
nou.. ik ben weer blij met mijn garagehouder waar ik de auto gekocht heb.. :biggthumpdown:

mijn to do lijstje.. groen = uitgevoerd, rood is niet of slecht uitgevoerd

- Display computer geeft aan dat er een grote beurt moet worden uitgevoerd
- Rechter buitenspiegelkap heeft een behoorlijke barst (zaterdag na aankoop telefonisch al gemeld)
- Bestuurderskant voor veerpoot kraakt bij het links en rechts sturen
- Bestuurderskant achterremschijf jankt als je een bocht links achteruit maakt
- Stootstrip achterbumper sluit aan bijrijders kant niet goed aan
- Motor loopt onregelmatig stationair, bij dealer laten vertellen dat dit kan komen door vuil gasklephuis, gasklephuis opnieuw inleren, distributie net 1 tandje van tijd af.
- Het klemmetje om de zwarte kapjes van de wielbouten af te halen ontbreekt
- Af en toe gaat de auto niet goed in de 3e versnelling, zowel bij op als terug schakelen

Eventueel

- Trekhaak demonteren (zou ik wel graag mee nemen), was niet mogelijk volgens monteur omdat hiervoor de binnenbalk van de bumper vervangen diende te worden.

schiet lekker op zo.. dus de auto gaat lekker naar de dealer, die gaat bovenstaande punten maken en de rekening gaat naar de garagehouder. Als hij het niet kan door onkunde of laksheid, dan doet iemand anders het wel voor hem en krijgt hij de rekening. :bye:

van_der_P

Senior Member
Trekhaak demonteren (zou ik wel graag mee nemen), was niet mogelijk volgens monteur omdat hiervoor de binnenbalk van de bumper vervangen diende te worden.[/FONT][/COLOR]
Dat is zo, kijk maar eens op de site van Brink. www.brink.eu auto selecteren, en dan na handleiding gaan. Als je dat zelf wil doen zou je eens bij een sloper kunnen kijken voor zo'n balk. Of die lipjes, waar de kogel aan gemonteerd is, met de flex er vanaf slijpen.

Ronnie

Forumguru
Ik heb even de pagina voor je ingescand, hier kun je de balk zien. Hij hoeft er niet per-se aan, bij mij mist ie ook.(vorige eigenaar had kennelijk ook een trekhaak)

Bijlagen

• Achterbumper Fabia.jpg
    Achterbumper Fabia.jpg
    12,8 KB · Weergaven: 43

darkprojectx

Forumguru
wat hoeft er niet perse aan?
die balk heb je wel nodig als je er 1 achterop krijgt. Anders zit hij met zn neus zo op je dashboard.
Maar als je bedoelt dat je al een balk hebt met steuntje dan heb ik wel een trekhaak voor je in de aanbieding.

darkprojectx

Forumguru
Vandaag de auto eens wat gewassen, want van die regen wordt hij ook niet mooier.
Beetje champo en de hoge druk erop,

924112847_6_q54y.jpeg

van_der_P

Senior Member
Ziet erweer goed uit, zwart is mooi als het gepoetst is maar blijft dat maar even.
Ben je niet bang dat je lak van de Skoda afspuit met hoge druk ? Ik durf dat niet.

darkprojectx

Forumguru
nee joh, dat zwart is geen waterverf..

je kunt de auto rustig met de hogedrukspuit wassen, je moet met de kop gewoon een halve meter van je auto af blijven. Ik was mn autos zo al jaren, gewoon in zo'n washok zoals ze bijvoorbeeld bij Combat hebben.
En ik ben zeker niet de enige, als het mooi weer is dan staan er meestal nog andere te wachten tot ze aan de beurt zijn.
Ik vind het ideaal, heb namelijk een bovenwoning en dan is het lastig de auto te wassen.

van_der_P

Senior Member
O Je wast je auto in zo'n washok. Ik dacht met zo'n hogedrukreiniger, die je bij verschillende bedrijven hebt.
Bij mijn eerste werkgever hadden we ook zo'n hogedrukreiniger, daar spoot je de lak mee van de auto af, zeker op plekken waar wat roest, of beschadiging zaten. Maar in zo'n wasbox valt de druk wel mee.

darkprojectx

Forumguru
haha nee nee, niet met zoeen die de tegels in de stoep nog omdraaid!

vandaag maar eens een K&N inlegfilter besteld.
Nu is het wachten op de handelaar tot die groen licht geeft om de auto na te laten kijken bij de dealer. Daarna mooi het sport inlegfilter erin, en een luchtinlaat van een cupra erop.
Kijken wat dat gaat brengen op een 2liter. Normaal gesproken heb ik altijd een inlegfilter van Pipercross, maar die is er niet voor de Fabia 2 liter ???

darkprojectx

Forumguru
GODDOMME!!!!!

ben je zuinig op je auto, doe je fijn rustig aan...

rijdt er een dame met een museumstuk achterin.. zo hard dat je zelf tegen je voorrijder aan klapt :confused:

fotos...

http://www.mijnalbum.nl/Album=4HCKLOYW

ik ben weer te genieten... had ik een fijn autotje.. gelukkig all risk verzekerd met no claim protectie en al.. maar toch... :biggthumpdown:

Ronnie

Forumguru
Hmmmm, wel pech hebben natuurlijk!:407: Voordeel hiervan is dat je de trekhaak niet meer zelf hoeft te demonteren!:super: Ik hoop dat ie recht gebleven is.....Tevens is het probleem bumperbalk nu opgelost!:ahum:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan