Skoda Fabia 1 Combi Elegance

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gieliovd

Forumguru
Duidelijk antwoord: bij diverse VAG auto's zit dit omgedraaid.

Je moet even de geschakelde en continu plus omdraaien en dan werkt het als een speer.

Zoek maar even op het forum als je me niet gelooft ;)

darkprojectx

Forumguru
:eek:oo: serieus?

morgen even kijken of ik de radio nog eruit krijg (nadeel van die krengen, als ze zitten dan gaan ze ook nergens meer heen)

Goede tip! Slaap ik een stuk rustiger van vanacht! :xyxthumbs:

darkprojectx

Forumguru
zo.. net uit het werk "even" de radio weer eruit gehaald

rood en geel kruislings aangesloten... niets daar..
sleutel uit het contract -> radio uit..

krijg de hik!

dus ff de multimeter erbij gepakt, en alleen op de rode draad van de auto staat 12 volt.
Eerst ff alleen de rode van de auto aangesloten op de rode van de radio -> ging niet aan.
Toen alleen de rode van de auto aangesloten op de gele van de radio -> ging niet aan.
Hmm hmm.. zelfde verhaal uitgevoerd met de gele van de auto -> ging niet aan.
dus nu heb ik zowel de gele van de radio als de rode van de radio aangesloten op de rode van de auto. Dan maar geen geschakelde plus van de auto die naar de radio gaat.

GroteFoto-IXOFTIFJ.jpg

werkt als een tierelier!

verder nog een beetje in mn dashboard kastje zitten spitten, schijnbaar zit hier een dubbele bodem in!
En iemand had hier wat in laten liggen, of is het nu al een tijdje kwijt :uitlachen:

GroteFoto-PCMLWMFX.jpg

Er lag een hoesje met pasfotos in en een visite kaartje
volgens mij is het de vorige eigenaar..?

wegens privacy heb ik ff wat gegevens weg gepoetst

GroteFoto-XAS4WLP6.jpg

zal hem morgen eens mailen haha

Gieliovd

Forumguru
Hmm, zit dat zo bij jou? Zit er geen ISO blok aan de andere kant van die kabeltjes? Daar zit het meestal fout. Je hebt een adapter kabeltje zo te zien?

Leuk vakje he, daar zit normaliter je auto handleiding, onderhoudsboekje en alles in. Dat houdt het netjes.

Toch is een geschakelde plus wel handig. Even multimeteren welke het dan wel is.... Je hebt hem sowieso lijkt me.

Anders laat je hem eens aanstaan en trekt hij je accu leeg..

darkprojectx

Forumguru
Ik zou niet weten waarvoor ik mijn geschakelde plus nodig zou hebben?

Als ik mn radio aan laat staan dan merk ik dat wel. Heb nooit anders gehad eigenlijk.

ik heb ook gewoon een iso stekker in de auto zitten, en die klik in in de kabelboom van de radio. Langs deze aansluitingen loopt de plus en geschakelde plus (zijn standaard voorzien van steekkabelschoentjes met plastic omhulsel).

Ronnie

Forumguru
Constante plus houdt de memory (zendergeheugen, instellingen) vast, geschakelde plus schakeld de radio via contactslot aan en uit.

darkprojectx

Forumguru
de constate prik is inderdaad altijd aanwezig,
en de geschakelde prik is aanwezig wanneer de auto op contact staat.

toch moet er op de radio op beide draden constante prik staan.
Geen idee waarom, heb vroeger altijd Sony radios gehad en nu heb ik een Alpine radio. Werkt misschien anders?

Hetzer

Forumguru
Ik zat trouwens te denken, ik dacht dat standaard fabia 2.0 liter de aanduiding 2.O mee krijgen op de achterkant ipv MPI??
MPI, met rode I, werd wel geleverd op de 1.4 MPI??

darkprojectx

Forumguru
geen idee, onder de kap ligt wel een 2 liter en als je het kenteken op vraagt staat hij ook als 2 liter geregistreerd

Hetzer

Forumguru
misschien een keer door de vorige eigenaar , dealer het verkeerd logo opgeplakt??, maar jij ging de logo's toch verwijderen?

Hetzer

Forumguru
nope 2.0 TDI is niet leverbaar op de Fabia, maar goed ik kan mij vergissen, ik vind het allen vreemd dat de mpi aanduidng het zelfde is als bij de 1.4

ik zal tzt eens in mijn archief duiken eens kijken of ik wat oude folder heb van die tijd

darkprojectx

Forumguru
ja ik ben ook wel benieuwd eigenlijk..

heeft trouwens iemand een NL kenteken voor me van een Skoda Fabia RS?
(niet een fysiek kenteken dus, maar wat erop staat).
aan de hand daarvan kan ik wat prijzen achterhalen van originele onderdelen (koplampen, grill, bumpers etc)

Glenn

Actief lid
koplampen zijn het zelfde grill ook de bumpers niet.

[MODERATORBREAK]Niet onnodig quoten. In een directe reactie is quoten overbodig en niet toegestaan.Dank voor de medewerking.[/MODERATORBREAK]

Michel

Forumguru
nope 2.0 TDI is niet leverbaar op de Fabia, maar goed ik kan mij vergissen, ik vind het allen vreemd dat de mpi aanduidng het zelfde is als bij de 1.4

De aanduiding voor de 1.4 MPI en 2.0 MPI waren/zijn volgens mij hetzelfde. Ik heb beide gehad en bij mijn 2.0 Fabia stond ook alleen maar MPI, met een rode I. Op de foto's is het helaas lastig te zien.

Bijlagen

• PB050040-1.jpg
    PB050040-1.jpg
    18,6 KB · Weergaven: 80
  • MijnFabia-7.jpg
    MijnFabia-7.jpg
    18,5 KB · Weergaven: 80
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan