Skoda Enyaq

Canon-Eye

Forumguru
Maar als je de voorpagina overslaat en rechtstreeks naar "Wat is er nieuw?" gaat, mis je geen enkele nieuwe post.
Ik zie die hele voorpagina nooit...
 

Japanese Power

Donateur
Same here. Bookmark staat al jaren op nieuwe berichten. Even topictitel koppensnellen/doorklikken en de rest als gelezen markeren.
 

Rataplan

Forumguru
Jan modaal koopt geen Enyaq, vrijwel zeker dat alle Enyaq's voor lease rijders zijn.
Deze redenering snap ik niet en klopt m.i. ook voor geen meter.
De aanname dat Jan Modaal geen Enyaq koopt en dus alle anderen lease rijders zullen zijn.
Onze auto’s zijn geen leaseauto’s, we moeten zelf ophoesten.
Ik ken genoeg mensen, al dan niet zelfstandig, die geen leaseauto “krijgen” maar de auto’s zelf (gloednieuw) kopen.
 

Flem_nl

Forumguru
Gelukkig ben ik 1,73 en mn vrouw nog kleiner! :deuk:

Morgen wordt de laadpaal geïnstalleerd (snelle service van Laadkompas.nl, vorige week woensdag de offerte gehad en nu alles al in huis) en dan volgende week donderdag einde middag de Enyaq ophalen
 

Japanese Power

Donateur
Deze redenering snap ik niet en klopt m.i. ook voor geen meter.
Jan Modaal heeft geen 40K of meer liggen om een auto te kopen. Jan Modaal heeft een inkomen wat vast lager is dan jouw en mijn inkomen. Jan Modaal moet van minder per maand rondkomen en heeft geen spaarpotje om 40K of meer af te tikken voor een EV... Jan Modaal in 2021: netto: € 2142 p/m. Als Jan Modaal een nieuwe auto koopt zal dat aanzienlijk goedkoper zijn dan een Enyaq...
 

Rataplan

Forumguru
Ik heb het niet over Jan Modaal, dat begrijp ik heel goed dat die geen nieuwe auto als de Enyaq kopen. Ik heb het over die andere groep, die wel in een Enyaq zullen rijden. Alsof die allemaal leasen, er zijn ook kopers. ;)
 

Gerit

Nieuw lid
Volgens de verkoper van mijn Skoda dealer waren de meeste kopers particulieren. Alles is relatief.
 

Okki

Donateur
1,90 m...
Zelfs in het Upje van m’n vrouw kom ik met m’n knie niet eens in de buurt van de contactsleutel; laat staan dat ik er last van zou hebben!

Hoe groter/dikker de auto, des te minder ruimte voor lange mensen. Grote auto's hebben vaak brede middenconsole's.

Vandaar dat ook ook ik met mn 2.00 m beter in kleinere auto pas.

Maar, er is mij ooit een proefrit in een Enjak aangeboden (zou in febr plaatsvinden) dus ik ben benieuwd.
Geen Jan Modaal, maar ook geen minimaal € 40K over voor zo'n auto. Wel leuk een keer electrisch uit te proberen.
 

sitechris

Donateur
Ik moet in Polo van GF geen sleutelbos(je) hebben, want dan tikken mijn knietjes die wel aan (stoel in laagste stand). Met losse sleutel in contact gaat het prima overigens. Ben 1.90m.
 

Japanese Power

Donateur
Zag afgelopen week 3 Enyaq's bij de dealer staan, mooie bak.
De Enyaq gaat goed scoren, alleen die Arctic kleur vind ik echt helemaal niets.
De ID4 mag zich oprecht zorgen gaan maken.
 

DFO

Nieuw lid
Ben benieuwd of de bouw van de Enyaq dezelfde is als van de ID4. Review video’s van de ID4 van Sandy Munro suggereerde dat de ophanging nogal verouderd was en de bouw van deze enorm zware auto nogal overdreven zwaar is.
Wellicht doet Skoda dat beter met deze ID4 rivaal?
 

JeSko

Forumguru
suggereerde dat de ophanging nogal verouderd was en de bouw van deze enorm zware auto nogal overdreven zwaar is.

De Enyaq is hetzelfde, dat zag ik in een review op YouTube, heel zwaar (2100kg), en een erg stug onderstel, dat extra verzwaard is gemaakt om de batterijen hun gewicht te kunnen dragen zonder de auto te gek te laten overhellen in bochten. Op de autosnelweg is hij schijnbaar op zijn allerbest. Op snelheid en rechttoe rechtaan.
 

Gerit

Nieuw lid
De Enyaq is zeker niet stug. Ik vind persoonlijk het tegendeel en heb gelukkig een sport onderstel besteld. Gedaan omdat ik dat mooier vind en nu blij dat hij wat stugger veert. Gelukkig heeft hij een zwaar onderstel, bij tesla breken de draagarmen af en daar zit ik ook niet op te wachten dat in één keer mijn voorwiel eraf ligt. Batterijen liggen overigens tussen de wielen daar gaat hij sowieso niet van overhellen.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik vind het wel mooi, die "arctic" kleur, staat 'm goed. Maar ik heb dan ook zelf 7 jaar een "arctic green" O2 gehad, nooit spijt van gehad. Het was in Nederland zeker geen populaire kleur, kwam 'm weinig tegen. Ondanks dat het ook de "folder kleur" was toen ik de mijne kocht, dus dat zal deze ook wel niet worden. Misschien dat de kleur in Tsjechie wel populair is, daar is de mijne ook terechtgekomen uiteindelijk nadat ik 'm ingeruild heb.
 
Bovenaan Onderaan