@Chatslet Je legt, uiteraard, zelf een oorzakelijk verband tussen het verwijderen van de sjoemelsoftware en de problemen die je nu ondervindt met je auto.
Heel logisch; maar is dat echt zo? Of is het een samenloop van omstandigheden?
Laat het duidelijk zijn, ik verdedig niet de

consumentvriendelijke/meedenkende/altijd-klantenbelang-vooropstellende garage. Maar kun je het ook echt aantonen dat jouw conclusie juist is?
Bedenk immers dat het vaker voorkomt dat na een onderhoudsbeurt mensen 'ineens' problemen ondervinden met hun auto. Immers er is van alles los/vast geweest, zaken zijn aangepast/vervangen/ververst. En soms is het middel erger dan de kwaal.
Aan de andere kant toont het weer eens duidelijk aan hoe garages met hun klanten omgaan.
Je zou toch verwachten dat anno nu, die attitude nu eens keertje zou verbeteren in het voordeel van de betalende (!) consument. Maar helaas.
Of dat het nou ruitensproeiervloeistof is die in rekening gebracht wordt, terwijl het reservoir overvol was, dat er gewone bougies 'gemonteerd' zijn in een dieselauto (! ja, echt meegemaakt). Dat bij distributieriemvervanging alle onderdelen twee keer op de rekening staan (zowel in het duits als in het nederlands) "
ja meneer, da's de schuld van de computer".

Dat het oliefilter in rekening gebracht werd, terwijl de markering die ik er van tevoren had opgezet, er nog steeds opzat, etc. etc.
Het is en blijft een grote cowboy wereld.
