Simply clever?

Canon-Eye

Forumguru
@Joske : je zou bijna voor je plezier nu al je km's in z'n achteruit gaan maken toch :deuk:
Nou, zó werkt het ook weer niet: die achterruitwisser maakt in dit geval precies 1 slag. Althans - voor zover ik tot nu toe heb gezien (maar ik hoef nooit zo ver achteruit te rijden dat hij in het gewone intervaltempo aan een tweede slag toekomt, misschien ligt het daar aan).
 
Je kunt hem zo instellen dat de achterruitenwisser zo nu en dan wist als de ruitenwissers voor snel wissen.... Alleen op de automatische stand....
 

TedVlemmings

Forumguru
Je kunt hem zo instellen dat de achterruitenwisser zo nu en dan wist als de ruitenwissers voor snel wissen.... Alleen op de automatische stand....
Inderdaad, gewoon op automatisch zetten den de achteruit wissel laten zoals hij hoort. Dan wist hij om de zoveel tijd ook achter. Erg handig als je lang in de regen rijdt, al zou de achteruit wisser van mij iets vaker mogen wissen.
 

Joske

Forumguru
ik vind dat het interval van automatisch achteraan wissen soms echt wel veel te lang is bij de Octavia (2). Zeker als hij op automatisch vol gaat wissen vooraan duurt het soms nog echt ettelijke minuten alvorens hij achteraan wist.. weet niet of dit zo hoort, heb het nooit anders geweten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zeker als hij op automatisch vol gaat wissen vooraan duurt het soms nog echt ettelijke minuten alvorens hij achteraan wist..
Lijkt me niet goed... :nono:

Ik heb ruim 4 jaar in een OIIC BL gereden met regensensor. De achterruitwisser had één vaste interval-periode, daar viel verder niks aan in te stellen én de tussentijd was totaal onafhankelijk van wat de voor-wissers al of niet deden.
Door even de achterruit te sproeien kon je wel een slag of 4, 5 direkt na elkaar afdwingen, maar dat was dan ook de enig mogelijke afwijking van de vaste tussentijd.
 

TedVlemmings

Forumguru
Je kunt de wisser wel fulltime aanzetten maar dat is iets te veel van het goede. Continu wisser is te vaak, automatisch te weinig ;) vind ik althans
 

isonic125

Actief lid
Wat ik zelf handig vind is dat je de toonhoogte van de parkeersensoren voor de voor- en achterkant kunt instellen.
(O3 EBL)
Als ik een manoeuvre achteruit maak hoor ik of ik toch aan de voorkant ergens te dicht op kom.
 

Fean

Forumguru
Wat ik zelf handig vind is dat je de toonhoogte van de parkeersensoren voor de voor- en achterkant kunt instellen.
(O3 EBL)
Als ik een manoeuvre achteruit maak hoor ik of ik toch aan de voorkant ergens te dicht op kom.

Voor en achter verschillend? Oh dan hoor ik iets nieuws, dat heb ik nog niet kunnen vinden.

De tasophanghaken vind ik echt zo een simpele oplossing maar zo ontzettend werelds! Mijn hemel wat heb ik mij altijd groen en geel lopen ergeren aan het omvallen van boodschaptassen.
 

EdK

Forumguru
De tasophanghaken vind ik echt zo een simpele oplossing maar zo ontzettend werelds! Mijn hemel wat heb ik mij altijd groen en geel lopen ergeren aan het omvallen van boodschaptassen.

Kratjes !!?
Tassen zijn zooooo 1900
Maar ja je hebt nu hakies in je simply clever blikkie
 

Fean

Forumguru
Kratjes !!?
Tassen zijn zooooo 1900
Maar ja je hebt nu hakies in je simply clever blikkie

Kratjes is niet handig en slecht voor de rug als ik 15meter moet lopen:D Ik neem ook altijd twee tassen voor het evenwicht;)

Ik las overigens ergens "de deur dichtslaan voelt aan als een kluisdeur?" Niet helemaal realistisch jonguh! Dat riekt naar spreken voor eigen parochie.. Ik zou zeggen probeer eerst eens een Oudi of 3 beamert of Mini. Daar zit wel verschil in.

Wat ik ook fantastisch vind is de eletrische achterklep of had ik dat al gezegd:jaja:;)
 

EdK

Forumguru
tsja dan mot je elke keer naar je auto lopen om een pilsje te pakken uit die kratjes
 

harry123

Actief lid
Misschien dat het bij VAG standaard is, maar wat ik wel erg handig vind (kwam er gisteren toevallig achter) dat de auto zelf doorstart als je de sleutel heel even omdraait. In mijn vorige auto's moest ik de sleutel zolang vasthouden tot de motor gestart was, nu hoef ik hem maar heel even door de draaien en de auto start vanzelf verder.

Beetje lastig uit te leggen, maar ik vind het super, dus probeer het eens :tongue:
 

BarryXX

Actief lid
Mijn pa heeft een offerte liggen voor een O3 1.6tdi Businessline, een Focus 1.6 tdi, de nieuw Leon ST 1.6tdi en de V40 D3. De O3 staat hoog op het lijstje, maar hij overweegt nu ook de nieuwe Mazda3 2.2ditd 150pk bekeken vanuit rijbeleving.
 

Majefloti

Forumguru
Mijn pa heeft een offerte liggen voor een O3 1.6tdi Businessline, een Focus 1.6 tdi, de nieuw Leon ST 1.6tdi en de V40 D3. De O3 staat hoog op het lijstje, maar hij overweegt nu ook de nieuwe Mazda3 2.2ditd 150pk bekeken vanuit rijbeleving.
Ha ha, en die vraag stel je hier??? Heel snel een handtekening zetten onder die O3 :D
 

VWim

Forumguru
Mazda scoort slecht op ruimtebenutting.
Moet je voor de aardigheid eens in de V40 gaan zitten. Hele mooie auto, maar de binnenruimte is beperkter dan in een Polo/Fabia/Corsa van pak 'm beet een jaar of 10 geleden.

Mazda ken ik niet van binnen.

De Leon ST is naar verwachting redelijk vergelijkbaar met de O3 (hatchback?). Wellicht is de ST dan zelfs nog wel wat praktischer.

De Focus zou ik, vanwege de looks, nooit in overweging nemen, maar dat is persoonlijk.
 

Wesly

Senior Member
Niet zo Clever trouwens:
Heeft iemand al wel eens ruitensproeier vloeistof bijgevuld bij de 1.6 TDI? Dan zit dus die "goedkope" motorkap stang in de weg..... :banghead:
Ook hier is inmiddels een leuke gadget voor :)

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-hood-power-damper-set-KI-R

se5e8a3e.jpg
 
Bovenaan Onderaan