Simply clever?

ertromp

Forumguru
Ik vind al aan het ontwerp. Geen overbodige lijnen lekker simpel en daardoor voor vele jaren een interessant model welke niet bij de introductie alweer verouderd is. Dat is toch gewoon Simply clever bedacht!?

Simply clever door gebruik te maken van onderdelen die al beproefd zijn binnen het VAG concern. Simply Clever toch?!

Binnenruimte die vele maten groter is dan vergelijkbare middenklassers. Simply Clever toch!?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ertromp

Forumguru
Pk's en koppel meegeven die de fabrieksopgave overtreffen zie topics nav de forummeeting in Varsseveld.
Wellicht daardoor te bescheiden als fabrikant maar je klanten zijn achteraf super tevreden over trekkracht en koppel.
Best clever!
 

Herman Janssens

Senior Member
Het geheel is inderdaad simply clever en dat voor relatief weinig geld. Men heeft de indruk in een degelijk uitgeruste wagen te zitten , voorzien van allerlei snufjes die men niet in elke wagen uit het segment tegenkomt. Mensen kijken verbaasd als ik hen uileg wat er met mijn nieuwe wagen, een Skoda nog wel!!!, allemaal mogelijk zal zijn. Gaande van de Columbus met zijn uitgebreide mogelijkheden over de Xenons met AFS en de mistlampen met bochtverlichting tot de parkeerassistent. Een premiumwagen met al die mogelijkheden kost, als hij al zo geconfigureerd kan worden, 8000 tot 15000 euro meer.
 

rutgerm

Senior Member
Bedankt! Dat is heel waardevol.
Hebben jullie ook kleine voorbeelden van details? Ik denk dan aan het prullenbakje, de telefoonhouder en de ijskrabber. Is er nog meer te noemen?
 

ertromp

Forumguru
De dubbelzijdig kofferbakmat. Wat ik wel een minpunt tov de O2 vind is dat er geen afsluitbare vakken meer zijn in de bagageruimte achter de wielkasten.
Wat ik een pluspunt vind is dat je weer in de MFD de dagteller ziet "rollen" dat geeft je weer een goed beeld van de af te leggen meters tussen de km's in.
 

Darkside

Forumguru
Bonnenhouder vind ik toch ook wel handig.
Sleutel afhankelijke instellingen (zeker bij electrische stoelen) zijn ook clever.
Dat het geluid automatisch gedempt word als je PDC gebruikt (doet ook niet iedereen)
 

EdK

Forumguru
Wat ik minder clever vind ( of mag dat niet ? ) is dat de asbak voor in een optiepakket zit , maarrr achterin de Yeti althans zit in console wel een asbak.
En dan heb ik zoiets van verzin daar iets anders voor dan...
 
Zeer klever:
  • Het ding dat je over de kofferruimte heen kunt trekken om de baggage te verbergen werkt superslim. Je trekt het naar achter en het zet zichzelf vast. Een duwtje naar beneden en hij rolt zichzelf weer op.

Minder clever:
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik weet niet of dat voor de Octavia ook geldt, maar in mijn Fabia II GL zit boven de portiervakken in beide voorportieren een elastiek gespannen waarmee je voorkomt dat de pagina's van een ietsje grotere atlas zoals ik die op vakantie in Noorwegen bij me had) "naar binnen vallen".
Zit een beetje in dezelfde hoek als het klemmetje voor parkeerticket (of -schijf) aan de voorruitstijl in zo ongeveer alle modellen.
 

fabialous

Senior Member
@EdK: "......Wat ik minder clever vind ( of mag dat niet ? ) is dat de asbak voor in een optiepakket zit......."

Als het nou nog een asbak was....., het is een bekertje met een deksel!!!!:arghh:
 

AdB

Senior Member
Hierboven genoemd is al de miniscule vuilnisbakje aan de binnenkant van het portier, maar ik gebruik dat nooit. Er past amper een klokhuis in. Wat moet ik ermee? Zitten we hier op te wachten? Nee, niet dus. En dan bij de Marskramer zeker nieuwe plastic skoda-zakjes halen? Hetzelfde geldt voor het veel te kleine ijskrabbetje verborgen in het tankklepje. Lijkt heel leuk, maar de praktische waarde daarvan is vrij gering. Als ik straks het ijs van mijn voorruit wil krabben heb ik liever een (veel) groter exemplaar.. Ook hier geldt: het lijkt op het eerste gezicht misschien clever, maar in tweede instantie en in de praktijk niet zo clever. Wat ik daarentegen wel clever vind is de dubbelzijdige mat in de laadruimte en het subtiele houdertje voor mijn parkeerbonnen (om maar eens iets te noemen).
 

Eppiegrande

Actief lid
@EdK: "......Wat ik minder clever vind ( of mag dat niet ? ) is dat de asbak voor in een optiepakket zit......."

Als het nou nog een asbak was....., het is een bekertje met een deksel!!!!:arghh:

Het Simply Clever zit hem er natuurlijk in dat Skoda er alles aan doet om je van het roken af te helpen. De kosten die je daarop bespaart, kan je sneller weer een nieuwe Skoda aanschaffen.

:D
 

TedVlemmings

Forumguru
Hierboven genoemd is al de miniscule vuilnisbakje aan de binnenkant van het portier, maar ik gebruik dat nooit. Er past amper een klokhuis in. Wat moet ik ermee? Zitten we hier op te wachten? Nee, niet dus. En dan bij de Marskramer zeker nieuwe plastic skoda-zakjes halen? Hetzelfde geldt voor het veel te kleine ijskrabbetje verborgen in het tankklepje. Lijkt heel leuk, maar de praktische waarde daarvan is vrij gering. Als ik straks het ijs van mijn voorruit wil krabben heb ik liever een (veel) groter exemplaar.. Ook hier geldt: het lijkt op het eerste gezicht misschien clever, maar in tweede instantie en in de praktijk niet zo clever. Wat ik daarentegen wel clever vind is de dubbelzijdige mat in de laadruimte en het subtiele houdertje voor mijn parkeerbonnen (om maar eens iets te noemen).
Helaas is een tankklepje maar dermate groot dat een grotere niet kan. Je kunt maar maximaal gebruik maken van de beschikbare ruimte, en dat moet je ze meegeven, dat doen ze goed. Ook al prefereer jij een grotere, je hebt er in ieder geval altijd een bij de hand in geval dat...
 
In mijn o2c vind ik clever dat de rechter buitenspiegel naar beneden gaat als ik achteruit rijd . En dat wie er ook in rijd en alles versteld het met 1 druk op de afstandsbediening alles naar mijn setting gaat . Super toch :cool:
 

EdK

Forumguru
Het Simply Clever zit hem er natuurlijk in dat Skoda er alles aan doet om je van het roken af te helpen. De kosten die je daarop bespaart, kan je sneller weer een nieuwe Skoda aanschaffen.

:D
typisch een niet rokers antwoord dat ook nog eens niet goed gelezen is.
want als skoda dan een anti rook beleid heeft waarom zit er dan in de Yeti nog voor de achter passagiers een asbak in de midden console ??
Hoop dat je het nu goed leest en dat we niet een hele roken / niet roken discussie gaan krijgen
 
Bovenaan Onderaan