Simply clever?

EdK

Forumguru
Simply clever is wmb ook betalen voor 140 PK en +/- 160 PK krijgen voor de 1.4 TSI

Wel in dat daglicht gezien mag ik zeggen dat ik dan van 105Pk naar minimaal 140 Pk ben gegaan voor de prijs van een 1,2TSI.
Uitleg: Heb een Yeti 1,4TSI uit een introductie serie van 250 Yeti's die voor de prijs van de 1,2TSI weggingen.
Dit was om de Yeti 1,4TSI die later op de markt is gekomen te introduceren.

Maar of dit nu Simply Clever van Skoda is of van Mij dat is dan nog de vraag.?
 

AdB

Senior Member
@Ted: Was zeker niet kwaad bedoeld hoor maar jouw opmerking klonk bij mij als: ik ben niet dik, maar de broeken maken ze tegenwoordig zo nauw.. (vgl de afmeting van het ijskrabbetje met de afmeting van het tankklepje) :D
 

leo442

Forumguru
Front-assistent standaard vanaf elegance modellen, vele merken die het nog eens niet in het optie-pakket hebben zitten.
 

harry123

Actief lid
Dag allemaal,

ik ben een serie testen aan het doen op zoek naar de Brightste familieauto.

https://www.bright.nl/duurtest-skoda-octavia-combi-week-1

Ik heb nog wat vragen voor het item van volgende week. Skoda zegt 'simply clever' te zijn. Dat ga ik onderzoeken. Waaraan vinden jullie dat je kunt zien dat de nieuwe Octavia simply clever is?
Wat is in jouw definitie clever? (gewoon, dan wel simply) Zijn dat specifieke skoda-slimmigheden of zijn dat ook zaken zoals prijs? Want ik zie dat wel terugkomen als 'clever', maar in mijn beleving is het dat niet...
 

rutgerm

Senior Member
Gaat niet per se om mijn definitie, maar wat de meeste mensen als bewijs voor de slogan zullen zien. Ik weet niet of prijsstelling bijvoorbeeld clever is. Maar als de meeste mensen hier dat vinden, prima. Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van details zoals de paraplubak in mijn octavia. Van die eenvoudige oplossingen.
 

makal

Lid
Gaat niet per se om mijn definitie, maar wat de meeste mensen als bewijs voor de slogan zullen zien. Ik weet niet of prijsstelling bijvoorbeeld clever is. Maar als de meeste mensen hier dat vinden, prima. Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van details zoals de paraplubak in mijn octavia. Van die eenvoudige oplossingen.

niet helemaal. Veel mensen kijken ook naar de prijs. In principe is een Skoda een (en nu zeg ik het even heel gesacheerd) veredelde Golf/Audi. Kijk je naar deze 2 merken van het zelfde huis, dan betaal je aanzienlijk meer voor bepaalde opties. Waardoor de Skoda (en ook Seat) veel aantrekklijker worden. Deze auto`s krijgen ook steeds beter materialen (qua standaard is Audi natuurlijk ngo wel beter) en alleen al de uirusting is bij eenSkoda veel uigebreider.

Dat maakt een Skoda dan denk ik ook wel interesanter. Als voorbeeld kan ik noemen de Metallic lak. Mijn collega heeft een Audi A5 met Black magic Pearl. Ik wist dat op de moment nog niet maar zei toen "mijn kleur op me Skoda O3 is Black Magic Paerl". Waarop dierect de reactie kwam "IK OOK en wat heb je er voorbetaald?

Skoda: € 650
Audi: € 950

Da zijn er nog meer van die opties waarbij de prijs een rol speelt.
 

harry123

Actief lid
niet helemaal. Veel mensen kijken ook naar de prijs. In principe is een Skoda een (en nu zeg ik het even heel gesacheerd) veredelde Golf/Audi. Kijk je naar deze 2 merken van het zelfde huis, dan betaal je aanzienlijk meer voor bepaalde opties. Waardoor de Skoda (en ook Seat) veel aantrekklijker worden. Deze auto`s krijgen ook steeds beter materialen (qua standaard is Audi natuurlijk ngo wel beter) en alleen al de uirusting is bij eenSkoda veel uigebreider.

Dat maakt een Skoda dan denk ik ook wel interesanter. Als voorbeeld kan ik noemen de Metallic lak. Mijn collega heeft een Audi A5 met Black magic Pearl. Ik wist dat op de moment nog niet maar zei toen "mijn kleur op me Skoda O3 is Black Magic Paerl". Waarop dierect de reactie kwam "IK OOK en wat heb je er voorbetaald?

Skoda: € 650
Audi: € 950

Da zijn er nog meer van die opties waarbij de prijs een rol speelt.
Eh...een Golf/Audi een een veredelde Skoda, denk ik?

Gaat niet per se om mijn definitie, maar wat de meeste mensen als bewijs voor de slogan zullen zien. Ik weet niet of prijsstelling bijvoorbeeld clever is. Maar als de meeste mensen hier dat vinden, prima. Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van details zoals de paraplubak in mijn octavia. Van die eenvoudige oplossingen.
Het gaat misschien niet zozeer om jouw definitie, maar in je verhaal zou ik toch wel een zekere definitie verwachten. Ik weet niet hoe sec je gaat kijken, maar bijvoorbeeld een paraplubak is een 'clever' oplossing die mogelijk niet bij andere merken gebruikt wordt, terwijl prijsstelling voornamelijk marketingtechnisch is.
 

MaRco2

Forumguru
Helaas is een tankklepje maar dermate groot dat een grotere niet kan. Je kunt maar maximaal gebruik maken van de beschikbare ruimte, en dat moet je ze meegeven, dat doen ze goed. Ook al prefereer jij een grotere, je hebt er in ieder geval altijd een bij de hand in geval dat...

Yep, ikzelf verafschuw die dingen (krassen op ruiten en lijsten zijn niet ondenkbaar), maar soms als je ergens bent en de boel is licht dichtgevroren in de winter en de spray heb je niet bij je (ik probeer met sneeuw en vorst zoveel mogelijk onder dak te staan), is het toch handig, ook gelijk een vergrootglas.:)
 

MaRco2

Forumguru
Wellicht dat veel andere merken het ook hebben: door de ontgrendelknop op de sleutel ingedrukt te houden alle ramen tegelijk openen. (Of sluiten met de vergrendelknop).

Goede tip, ga ik eens proberen. Gebruik die ab eigenlijk nooit, behalve bij me hebben.:)
 

MaRco2

Forumguru
De tasophanghaken in de kofferruimte vind ik simply clever.

daarnaast is het simply clever dat je een VW produkt voor een beter (lees voordeliger) prijskaartje hebt.
De meerprijs voor het logo uit wolfsburg is het niet waard voor wat je standaard aan uitrusting op een Škoda krijgt.

En jas haakje(s) aan de B stijlen, rechts zag ik zoiets zitten.
 

MaRco2

Forumguru
zelf dimmende buitenspiegels. ook eens zeer clevere optie. Die op vele auto`s toch extra kosten.


Dát is inderdaad een geweldig iets, ik kijk er nog steeds met verbazing naar. Eerst zie je de koplampen achter je groen worden in de binnenspiegel en in de buitenspiegel zie je ook dat ze dan 98% groen zijn. Geweldig!
 
Bovenaan Onderaan