Seat Leon Cupra 300 ST

BaSsDruM

Senior Member
@BaSsDruM mooie updates aan het doen, ik volg ...., voor welke DP heb je gekozen, Hjs met de 200 cell cat ?

200 cell kat inderdaad, verder geen idee hoe en wat. Volgens mij een zelf ontwikkeld ding van jmtuning/rvs-uitlaat.nl. Zoveel verstand heb ik er niet van, ik ga uit van goede ervaringen van anderen, en jmtuning schijnt goed spul te maken.

CDK

Forumguru
@BaSsDruM, jij hebt een Euro 6 motor denk ik? Jelmer heeft tot nu toe alleen tot max Euro 5 racekats. Let daar wel op! Voor mij heeft hij aangeven het uit te gaan zoeken met z’n leverancier.

BaSsDruM

Senior Member
@BaSsDruM, jij hebt een Euro 6 motor denk ik? Jelmer heeft tot nu toe alleen tot max Euro 5 racekats. Let daar wel op! Voor mij heeft hij aangeven het uit te gaan zoeken met z’n leverancier.

Geen idee of ik een euro 6 motor heb, ik kreeg van hem deze reactie "Voor de Leon hebben we een goede downpipe ontwikkeld met racekat". Ik heb morgen daar een afspraak waarvoor ik aardig wat kilometers moet rijden, kan ik nog ergens checken hoe of wat?

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Op de RDW site kan je je kenteken ingeven en bij technische gegevens kijken. Het moet daar tussen staan.
Indien je een Euro 6 motor hebt en een Euro 5 kat monteert is het mogelijk dat je een emissie storing krijgt. Die is wel weg te programmeren, maar als de spelregels voor APK veranderen en ze de uitlaatgassen testen dan heb je een probleem(pje)

CDK

Forumguru
Je kan het checken in het tabblad motor & milieu en dan doorklikken op milieuprestaties.

BaSsDruM

Senior Member
Op de RDW site kan je je kenteken ingeven en bij technische gegevens kijken. Het moet daar tussen staan.
Indien je een Euro 6 motor hebt en een Euro 5 kat monteert is het mogelijk dat je een emissie storing krijgt. Die is wel weg te programmeren, maar als de spelregels voor APK veranderen en ze de uitlaatgassen testen dan heb je een probleem(pje)
Ik zie dat mijn auto een Euro 6 auto is. Maar ik heb me ook weer wat meer ingelezen in de materie, en ik begrijp dat elke auto die geleverd is na september 2014 moet voldoen aan de Euro 6 norm. Echter is volgens wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard) de Euro 5 norm voor benzine auto's exact gelijk aan de Euro 6 norm, of ben ik nou gek?

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Als dat zo is dan is er geen vuiltje aan de lucht :thumbsup:
Voor mij ging Jelmer het navragen, maar als Wikipedia het zegt dan zal het wel. Voor diesels is het sowieso wél van belang!!
Heel veel succes morgen en ik ben benieuwd naar je sound ;)

BaSsDruM

Senior Member
Hoe staat het er voor @BaSsDruM? Heb je foto’s gemaakt?
Nog met Jelmer over Euro 5 / 6 gesproken?

Vanmorgen inderdaad de andere downpipe/racekat laten monteren; Jelmer zelf nauwelijks gezien maar wel even gevraagd aan de monteur die aan mijn auto bezig was. Volgens hem maakt het allemaal niks uit onder mijn auto, er zijn echter soms auto's die sneller storing geven bij een catalysator met lagere euro norm, maar daar viel mijn auto niet onder. Ook voor eventuele APK problemen later zou ik niet bang hoeven zijn.

Tijdens het monteren van de downpipe gehad over het verwijderen van de middendemper, volgens hem was het goed mogelijk dat deze andere downpipe al meer herrie gaf.

Dus na die montage een stukje met hem gereden, maar ik hoorde heen verschil. Tussendemper laten verwijderen en af gerekend... Nu wel gaaf hoor qua geluid! Hoop geknetter en gebrul, ik ben er blij mee!

Achterbak vol met uitlaatspul:
IMG_8731.jpg

Doei doei demper:
IMG_8732.jpg

CDK

Forumguru
Kijk aan! Goed om te horen dat je content bent :thumbsup:
Dacht dat Jelmer het zelf nog deed, maar begrijp dat hij monteurs / lassers in dienst heeft :)

Bovenaan Onderaan