Seat Leon Cupra 300 ST

BaSsDruM

Senior Member
Na een stage 2 getunede Octavia RS te hebben gehad (297 pk, 420 nm), dacht ik dat ik het wel gehad had, en heb ik een Octavia 1.4 tsi gekocht. Weer getuned naar 207 pk, en prima. Niks mis met de auto, lekker snel, verbruik best ok (met een beetje moeite 1 op 20 mogelijk op lange ritten). Maar ik kwam tot de conclusie dat ik teveel autoliefhebber ben om in zo'n soort auto te rijden. Slaapverwekkend goed was de auto, maar geen enkele emotie.
Daarom na 3 jaar de knoop door gehakt en weer wat spannenders besteld:
- MY2018 Desire red Seat Leon Cupra 300 ST (FWD), met schuifdak, DSG, black matt pack, professional 2, upgrade sound, upgrade technology DSG.

Inmiddels is het rationele denken volledig verdrongen door gedachtes als "dat zijn ook mooie velgen" en "misschien toch maar verlagen? Spacers?", en staan er voor de komende weken al heel wat modificaties op het programma
 

Bakkertje

Forumguru
Heerlijk als je je zo kunt laten gaan!
Wat is de verwachte levertijd van zo'n monster?

Enneh, weet je al waar de 300 pk naartoe kunnen gaan? :D
 

BaSsDruM

Senior Member
foto's ? en is die nu zo anders rijden dan je gechipte RS ?
Qua vermogen vergelijkbaar met de stage 2 tuning van de RS. Maar qua rij eigenschappen wel een hele andere auto. Veel meer gemaakt om hard te gaan. Onderstel (adaptief), en een stuk lager en stugger dan een standaard Octavia RS, en het mechanisch sperdifferentieel is ook een wereld van verschil. Ook een stuk minder wheelhop dan bij de Octavia.
IMG_8530.JPG IMG_8613.JPG IMG_8612.JPG
 

Bakkertje

Forumguru
Wat een ongegeneerd dikke bak!

Maar er kan geen trekhaak onder? (in ieder geval als je jouw kenteken opzoekt op de RDW site staat er overal 0 kg..)
 

philippe bakker

Forumguru

leon-cupra

Forumguru
Proficiat met de cupra. Schitterende wagen. Als ex-rijder van de twee vorige leon-generaties, kan ik ze nog steeds smaken (vorig jaar stond er bijna ook een cupra op de oprit) alleen spijtig dat ze de cupra net niet wat spannender hebben gemaakt en een groter verschil hebben gemaakt in de bumpers zoals bij de vRS.

Hoe ervaar je 300pk en fwd? Met 220pk en michelin ps4s vind ik het al lastig en soms vervelend.
 

sandurtjuh

Forumguru
Wauw, stiekem best jaloers, al zou ik zelf liever de 4wd hebben (maar das gewoon omdat ik nu het vermogen niet goed op de weg krijg met de vRS ;))! Geniet ervan!
 

leon-cupra

Forumguru
@Rallye, het was alleen om aan te tonen dat het kenteken gewoon leesbaar is :deuk:

Natuurlijk wil je geen trekhaak onder zo'n auto
waarom zou je geen trekhaak onder dergelijke wagen steken? Uiteraard dan een afneembare:jaja:
Superhandig om de fietsen mee te nemen en 180-200 lukt nog zeker goed met een fietsenrek :maakmegek:
 

leon-cupra

Forumguru
en is daar nu minder plaats in dan de Octavia ? en verder vanbinnen?
quasi evenveel plaats als in de 03.

Binnen, kwestie van smaak uiteraard. Persoonlijk vind ik de vRS iets onderscheidener tov de gewone versies, wat de cupra minder heeft.

Qua rijden is de cupra veel beter dan de vRS. Zie maar op youtube naar de filmpjes van een cupra op de nurburgring. Is stukken sportiever. vRS heeft paar aanpassingen nodig om strakker te rijden. Cupra is dat al van zijn eigen.

In belgie heeft de cupra 1 groot nadeel: herverkoopwaarde. Geen kat wil een Cupra. De vRS geraak je tegenwoordig op elke hoek kwijt.
 
Bovenaan Onderaan