Schandalige lage inruilprijs O2combi

Lode

Nieuw lid
hellow

Aangezien ik hier vrij nieuw ben (al veel gelezen maar nog niets gepost), zal ik mij even voorstellen.

Ik ben Christophe, ben 20 jaar en heb ongeveer een jaar geleden een O² Combi 2.0TDI RS gekregen van men ouders. Aangezien dit mijn eerste "eigen" auto is, of beter gezegd de auto waar ik elke dag mee rij :eek: had ik hem toch graag gemaakt zoals ik het graag had.
Dit was echter niet meer mogelijk omdat mijn RS een showroommodel was (weliswaar steeds met de deuren op slot in de showroom gestaan)

BTW: ik ben een Belg:grin:

Kleur: Race blue
Opties: 18" Zenith, PDC achter, Dakrails, Netprogram

Zou ik nog graag hebben:
1. verlaging ==> Iemand advies hierover?
2. Navigatie==> eventueel als ik een koopje kan doen (Advies/ervaringen)?
3. Bleutooth==> van skoda zelf of eventueel iets anders (Advies/ervaringen)?

Om terug te komen op het topic:

1. Vaak liggen de inruilprijzen voor auto's zoals skoda laag omdat ze weinig herverkoopwaarde hebben (vergelijk dit maar eens met bv: passat, A4, deze herverkoopprijzen liggen stukken hoger).

2. Zoals iemand al zei is een auto kopen één van de slechtste investeringen die je kunt doen, tenzij je een exclusieve oldtimer of supercar koopt of verkoopt.

3. Als je de grootte van de tweedehandsmarkt van auto's bekijkt dan zul je zien dat er op internet, in kranten,... héél wat auto-aanbiedingen staan. Dit gaat dan weer over het vraag/aanbod. Op het ogenblik is het aanbod veel groter dan de vraag. Als je ziet dat een merk hoge kortingen gaat geven op een bepaald model, dan hebben ze wellicht veel auto's van dat bepaald model in stock. (Een paar maanden geleden gebeurde dit in België met fiat, je kreeg ongeveer een korting van 4000€ netto op een fiat bravo)

Greetz Lode
 

sitechris

Donateur
Dit is inderdaad helemaal schandalig. Jij bent dus doorgereden begrijp ik?
Nooit geprobeerd om hem particulier te verkopen?

@Veejay: Welke post moet ik toelichten en waarom?

je leest momenteel steeds dat de autohandel in elkaar sodemietert .. nou ik weet nu wel waarom.
Iedereen blijft doorrijden met die belachelijke inruilprijzen.
Volgens mij verzieken de leaseauto's de markt.

ja, ik rijd door. Zeker nu de dieselprijzen exploderen is het handig om even af te wachten. Omslagpunt ligt steeds hoger, inruilen van je diesel wordt steeds lastiger. Bij de keuze voor een nieuwe auto is dit een heel belangrijk gegeven. Liever even de markt analyseren van afstandje....
 
Allez Christopheke
welkom
gezien mijn woonplaats aan de grens en enkele collega's die oveer de grens aan de zuidzijde wonen (en dus Nederbelgen zijn) meen ik wel wat te weten van de verschillen tussen Belgie en NL qua auto's
in NL is autorijden veel duurder
bovendien is hier de houderschapsbelasting hoger en gaat deze niet naaar motorvermogen (zoals in B) maar naar gewicht
bovendien is de houderschapsbelasting voor een dieselauto 2 maal zo hoog t.o.v. benzine (in B maakt dit wienig verschil)
een heel andere situatie dus, waardoor hier andere auto's in trek zijn (minder dure, kleinere, zuinigere, lichtere, vooral benzinemotoren)
Skoda's zijn goedkoper en zeer degelijk en zijn hier dus populairder (ik B rijd je een A4 voor de prijs van een Skoda in NL)
dit geldt ook voor de gebruikte Skoda's
 

Bakkertje

Forumguru
Zou het lage bedraG

Ik wilde schrijven dat het lage bedrag mogelijk met de afschaffing van de BPM te maken heeft. Daardoor worden nieuwe auto's logischer wijs goedkoper en komt er meer nadruk op het gebruik, de houderschapsbelasting dus. Daarmee wordt ee n2e hands diesel nog minder interessant. Maar goed dat is allemaal koffiedrap kijken..
 

Skombi

Actief lid
Daardoor worden nieuwe auto's logischer wijs goedkoper

Alleen is de logica ver te zoeken in de autowereld.
Gisteren vertelde een Opelverkoper mij dat toen dit jaar de BPM 5% (300 euro voor die auto) werd verlaagd, de importeur de prijzen met 500 euro verhoogde omdat "de mensen toch niet niet beter weten".
Kortom over 10 jaar koop je een auto voor dezelfde prijs (exclusief inflatie) als nu ook al zit er geen bpm meer op (maar steekt de importeur alles in zijn zak) en betaal je wel veel meer rijbelastingen ... en hij keek heel serieus toen hij dat zei.
 

Bakkertje

Forumguru
1 ding is zeker, het wordt alleen maar duurder dankzij die boeven in Den Haag. Het schijnt ook dat de producenten erg kleine marges moeten hanteren voor NL om de hoge bpm te compenseren. Dus als die BPM eraf gaat gaa ndie marges weer omhoog. Voor ons zal als berijders zal het niks goedkoper worden. Het zelfde geld voro de belachelijke brandstofprijzen. Een vat olie is allang weer van die torenhoge prijzen terug naar een normaal bedrag en nog steeds betaal je aan de pomp 1,34 voor een liter diesel. Boeven zijn het gewoon, zakke vullers.
 

Skombi

Actief lid
Een vat olie is allang weer van die torenhoge prijzen terug naar een normaal bedrag en nog steeds betaal je aan de pomp 1,34 voor een liter diesel. Boeven zijn het gewoon, zakke vullers.

Dat het allemaal boeven zijn is duidelijk maar voor die diesel moet je toch een andere pomp zoeken want ik heb er vandaag 1,24 voor betaald (BIM)
 

Eppiegrande

Actief lid
Maar dan wordt het importeren van een auto interessant. Nu Moet je nog de Nederlandse BPM bij betalen, maar zelfs dan scheelt het soms een paar duizend euro (zeker op luxe auto's van 2-3 jaar oud). Als de BPM dan verdwijnt dan is een import auto veel goedkoper en zal de import toenemen en dat zullen de Nederlandse dealers ook niet willen.
 
Voor mijn Octavia leaser had ik een nieuwe privé auto, na 4 jaar en 100.000km was die nog 37% van z'n aankoopprijs waard. Ik woon in België dus voor mij is het nog enigszins betaalbaar, maar ik koop in ieder geval nooit nog een nieuwe auto. Als de leaser eruit gaat koop ik een jonge 2e hands met de kop eraf. En niet van een gangster euh garagist maar van een particulier.
 

EdK

Forumguru
Het probleem hebben we met zijn allen deze week in de krant gelezen volgens mij !

Wat stond er: Er zullen zo'n 200 dealers faliet gaan omdat de dealers heden ten dagen steeds minder aan een nieuwe wagen verdienen !
De winst verdwijnt in de portomonee van de importeur die acties aankondigd die de dealer kan bekostigen !!

Wat heeft dat te maken met een lage inruilwaarde ??

Wel omdat alle kosten vandaag de dag toch bij de consument verhaald wordt moeten deze kosten ook verhaald worden en wel op de wijze door jou ( lezer ) een lager bedrag terug te geven voor je 2e handsje !! Hierdoor wordt de winstmarge op de 2e hands groter voor de dealer waardoor hij denkt langer te kunnen overleven !!

Maw je zult altijd moeten vechten voor de prijs die je krijgt voor je inruiler !!

Dit kun je al heel simpel doen om naar meerdere merkendealers te rijden en daar naar een wagen te kijken van je keuze ! Hier dus ook op papier een prijs te laten maken met het inruilbedrag van je in te ruilen wagen !!

Als deze uiteindelijk allen hoger uitvallen dan bij je skodadealer dan heb je hard bewijs dat hij een te laag bedrag geeft en indien hij jou een nieuwe wagen wil verkopen dat hij dus met zijn inruilwaarde omhoog zal moeten gaan !!

Laat ook nooit merken dat je smoorverliefd op juist die desbetreffende wagen bent want ook daar maakt de dealer misbruik van !!

Hoe vriendelijk en aardig de dealer ook is , hij staat er in eerste instantie alleen maar om zijn brood te verdienen en moet dus omzet draaien !
 

TL@

Forumguru
Als je een auto wilt die die weinig van zijn waarde verliest, dan moet je de Smart kopen, die schrijft het minste af van alle auto's op markt. Nog meer dan 50% van zijn waarde na 3 jaar, beste op de markt.

2de hands zal ik niet kopen, ik wil een auto volledig naar mijn zin en dat is moeilijk te vinden 2de hands.
 
nogmaals: het gaat om het bijbetalen
als je een gleodnieuwe auto koopt ipv de inruoler zijn ze blijer met je dan dat je een O2 inruilt voor een 2eh Fabia uit 1999, logisch
dat zie je ook in de inruil

mijn overtuiging is dat de inruilwaarde van Skoda's uitstekend is, zeker nu ze wat jaren de tijd hebben gehad zich te bewijzen

Ik heb net mijn Octavia II RS ingeruild. Full option nieuwprijs 37.000 (en een beetje) 2 jaar oud. Inruilprijs met pijn en moeite 21.000 het 1e bod was 18 dus doorpraten helpt. Maar toch in 2 jaar een afschrijving van 16.000. Dat heeft veel weg van de afschrijving van een Boeing 747. De hoogste afschrijving die ik ooit heb gehad.
 

Fabia

† In Memoriam
Mijn ervaring is juist heel anders. Mijn dealer gaf zo'n goede inruilprijs dat alle andere merkdealers daar niet aan konden tippen.
 

Constant

Erelid
Gelukkig ben ik de eerste drie jaar all risk verzekerd tegen de aanschafwaarde, ik schrik een beetje van de dagwaarde :shocked: (ookal is het een bekend fenomeen).

Gelukkig rijd ik auto's altijd op (vorige auto, Golf III GT TDi, gekocht toen hij 2,5 jaar oud was en daarna ruim 9 jaar mee gereden).
 

LenK

Forumguru
Ik heb nooit anders gehoord en gemerkt dat je in zijn algemeenheid het meest terugkrijgt bij je eigen merk. Deze Skoda dealer bewijst het tegendeel.
Genoemde inruilprijzen zijn laag tot erg laag. Dan heb ik het gelukkig beter getroffen bij mijn inruil. Maar mijn auto loopt niet op diesel en heeft 1/3 van bovenstaande km gelopen.
 
Bovenaan Onderaan