Schandalige lage inruilprijs O2combi

Skombi

Actief lid
Omdat mijn vrouw ander werk gaat krijgen gaan we veel minder km's maken dus .. de diesel gaat eruit.
Het gaat om een O2combi 2.0tdi elegance, 147000 km, schadevrij .. nieuwprijs 3,5 jaar geleden 32000 euro.

We willen hem inruilen voor een benzine dus een paar dealers afgegaan

skoda zelf bood er 12.500 voor, voor een O2combi 1,8TSI terug
Opel 13.000, voor een Astra station 1,8
Ford 14.000 voor een focus station titanium 2.0

en de klapper SEAT maar liefst 9000 euro voor Altea XL 1,8TSI

Nou toen moest ik toch wel even lachen .. deze auto wordt door de dealers zelf aangeboden voor 17000-19000 euro afhankelijk van de kmstand

Snappen jullie dit?


Nou dan blijven we nog wel even rijden in de O2 want dat is zeker geen straf alleen jammer van de houderschapsbelasting.
 
ik snap dat wel
diesel-auto's zijn minder in trek juist vanwege de reden die je elf noemt: de houderschapsbelasting
dat in combinatie met de hoge dieselprijzen van heden ten dage

voor mijn O1 op LPG kreeg ik juist heeel veel terug, nl. bijna 9.000 na drie jaar gereden te hebben en met 155.000 km op het klokje

ik zou erin blijven rijden als ik jou was
 

VEEJAY

Forumguru
Jha, ik ben er ook achter dat een auto mijn slechtste investering is geweest (op mijn Getronics aandelen na dan).

206 1.4 16v XS Pack voor 13.500 gekocht, 10.000KM (totaal 25.000km) op de teller gezet en 2 jaar verder: inruilprijs 8000. Dergelijke auto gaat voor 11K over de toonbank.

Maar goed dealers hebben ook hun kosten.. Das het spel.
 

Skombi

Actief lid
diesel-auto's zijn minder in trek juist vanwege de reden die je elf noemt: de houderschapsbelasting
dat in combinatie met de hoge dieselprijzen van heden ten dage
Klopt maar dan zou je dat toch ook moeten terug zien in de verkoopprijs maar die zit gewoon rond de 18000 euro
ik zou erin blijven rijden als ik jou was
Dat ben ik ook zeker van plan .. of misschien particulier verkopen want we hebben ook een Ibiza die eruit gaat en die doe ik zowiezo particulier.
Maar zoals ik al zei .. het is geen straf om door te rijden. Integendeel.
 
die verkoopprijs is een vraaagprijs
ik ken hier een grote 2e hands handelaar die de diesels al maanden heeft staan, ongeacht wat hij vraagt
olie blijft duur en wordt nog duurder, maar de diesels worden niet zuiniger, logisch dus, maar wel lullig
 
trouwens: mijn auto is voor 7800 verkocht en staat te koop nu voor 7995
maar daar hgaat het niet om, het gaaat erom wat je moet bijbetalen
laat die restwaarde gewoon even wat hij is en concentreer je op de hele deal die de dealer biedt
 

Skombi

Actief lid
206 1.4 16v XS Pack voor 13.500 gekocht, 10.000KM (totaal 25.000km) op de teller gezet en 2 jaar verder: inruilprijs 8000. Dergelijke auto gaat voor 11K over de toonbank.

Maar goed dealers hebben ook hun kosten.. Das het spel.
Auto's zijn zeker de slechtste inverstering die je kan doen ..
maar als ik jouw cijfers omreken hadden ze mij 19000 euro moeten bieden. Century in Groningen bood me 9000 .. dan had jij dus 3800 gekregen voor je peugeot he.. belachelijk toch!
 

Ron

Lid
Nou ik mag ook niet klagen over de inruilwaarde van de Skoda.

In Juni mijn O1 combi 1.6 benzine van bijna 6 jaar oud met 140.000 op de teller ingeruild voor net geen 8900 euro op een nieuwe Mazda6.

Moet wel zeggen dat de Skodadealer zelf minder wilde inruilen.
 
nogmaals: het gaat om het bijbetalen
als je een gleodnieuwe auto koopt ipv de inruoler zijn ze blijer met je dan dat je een O2 inruilt voor een 2eh Fabia uit 1999, logisch
dat zie je ook in de inruil

mijn overtuiging is dat de inruilwaarde van Skoda's uitstekend is, zeker nu ze wat jaren de tijd hebben gehad zich te bewijzen
 

purk

Senior Member
ja zo gaat dat he, mijn colega kocht een jaar geleden een audi A6 avant met een diesel die 180.000 kilometer had gelopen uit 2002 voor 8500 euro! dit was toen de handels prijs....................hoezo een slechte inverstering
 

sitechris

Donateur
Ik kreeg voor een Octavia 2.0 TDI, nieuwprijs 37.500, bouwjaar 10/2006 met toen 60k op de teller in 2 gevallen 15.000 euro geboden. Als ik dat vergelijk met jouw prijzen, kom je er niet eens zo heel slecht af. Beste tip die ik je kan geven: lekker doorrijden.
 

___JC___

Forumguru
Dat heb ik ook een keer gehad met een O1 1.6 glxi. Die was gekocht door mn werkgever en die moest ik dus kwijt raken toen ik mn leaser bestelde.
Hij was in anderhalf jaar bijna gehalveerd in waarde, was niets aan te doen zei mn dealer.

Ik was daar op zaterdagmiddag en het was redelijk druk in de showroom. Toen ben ik opgestaan en heb hardop gezegd: DUS JIJ GAAT ME VERTELLEN DAT IK HIER 1,5 JAAR GELEDEN EEN AUTO KOCHT EN DAT DEZE NU NOG MAAR DE HELFT WAARD IS ?!

Opeens ging de prijs omhoog naar de marktwaarde... :grin:
 

VEEJAY

Forumguru
Jha, maar JC maakt dan ook een dreigende indruk zo op het eerste gezicht. Mij zouden ze de winkel uitschoppen.

Skombi kun je je posting toelichten?
 

Skombi

Actief lid
Ik kreeg voor een Octavia 2.0 TDI, nieuwprijs 37.500, bouwjaar 10/2006 met toen 60k op de teller in 2 gevallen 15.000 euro geboden. Als ik dat vergelijk met jouw prijzen, kom je er niet eens zo heel slecht af. Beste tip die ik je kan geven: lekker doorrijden.
Dit is inderdaad helemaal schandalig. Jij bent dus doorgereden begrijp ik?
Nooit geprobeerd om hem particulier te verkopen?

@Veejay: Welke post moet ik toelichten en waarom?

je leest momenteel steeds dat de autohandel in elkaar sodemietert .. nou ik weet nu wel waarom.
Iedereen blijft doorrijden met die belachelijke inruilprijzen.
Volgens mij verzieken de leaseauto's de markt.
 

nomad

Senior Member
Ik was daar op zaterdagmiddag en het was redelijk druk in de showroom. Toen ben ik opgestaan en heb hardop gezegd: DUS JIJ GAAT ME VERTELLEN DAT IK HIER 1,5 JAAR GELEDEN EEN AUTO KOCHT EN DAT DEZE NU NOG MAAR DE HELFT WAARD IS ?!
Zou ik ook doen... liefst nog ff wachten tot het extra druk is.
 
Bovenaan Onderaan