peterrapid
Forumguru
Ik dacht ook gezien te hebben dat VAG techniek nu ook de DSG kan aanpassen is in Breda en anders dacht ik ook BR-performance en DVX kunnen een DSG programma aanpassen maar ik zou wel eens informeren bij desbetreffende personen.
Dat is nogal logisch: omdat alleen met het nu "vast" ingestelde profiel de fiscale emissiegrenzen kunnen worden gehaald waar zoveel mensen zo veel belang aan hechten. Op het moment dat de berijder zelf door een simpele instellingswijziging in z'n maxidot of zo een ander profiel (met een bijbehorende hogere uitstoot) kan kiezen, zal de auto in die hogere uitstootklasse moeten worden ingedeeld.Waarom geen profielen, zodat je zelf het profiel kan kiezen dat het beste bij je past
Moet je anders benaderen...en een tripje naar Varsseveld en terug is 700 kilometer voor mij. Beetje heel ver!
De achterliggende gedachte snap ik, maar ik vind het helemaal niet zo logisch. Als ik namelijk met mijn handgeschakelde greenline niet op de schakelindicator let, mijn airco en achterruitverwarming aanzet, verlichting aan, etc dan haal ik die emissie ook bij lange na niet. Ik zie het verschil dus niet. Die sportstand zit er toch ook op? Je zou wat nuanceringen in die sportstanden kunnen aanbrengen. Bijvoorbeeld Eco (de huidige D), Normaal (tussen D en S in) en Sport. Dat maakt voor de fiscaliteiten volgens mij geen moer uit.Dat is nogal logisch: omdat alleen met het nu "vast" ingestelde profiel de fiscale emissiegrenzen kunnen worden gehaald waar zoveel mensen zo veel belang aan hechten. Op het moment dat de berijder zelf door een simpele instellingswijziging in z'n maxidot of zo een ander profiel (met een bijbehorende hogere uitstoot) kan kiezen, zal de auto in die hogere uitstootklasse moeten worden ingedeeld.
En ja, we (of beter: "ze", want ik rij privé) willen natuurlijk wel graag die 20% B-woord houden hè...
juist daarom dat apec niet hoog bij mij op de ladder staat qua tuningsbedrijf.. iedereen kan op internet schrijven wat ie wil, dat is waar, maar waar rook is, is vuur.Geen ervaring mee en zoals ik lees op internet zijn er gemengde reacties

negatieve verhalen over de bedrijven die we hier op het forum aanprijzen heb ik nog niet gehoord/gelezen.. zelfs niet 1![]()