Schakelgedrag DSG7 icm 1.6 TDI

Spoetnik

Forumguru
Dat terugschakelen kan ook met de pook. Ik wissel een beetje tussen Sport stand en de D stand. Dan rijdt die wagen in mijn ogen heerlijk. Alleen die shit start en stop. Asl je komt aanrijden op een stoplicht welke op rood staat, sta je nog niet stil of de motor slaat al af. Wordt dan net het licht groen heb je een behoorlijk "hik" moment. Kan je de S&S wel uitzetten maar dat moetje dan steeds opnieuw doen.
 
Dat terugschakelen kan ook met de pook. Ik wissel een beetje tussen Sport stand en de D stand. Dan rijdt die wagen in mijn ogen heerlijk. Alleen die shit start en stop. Asl je komt aanrijden op een stoplicht welke op rood staat, sta je nog niet stil of de motor slaat al af. Wordt dan net het licht groen heb je een behoorlijk "hik" moment. Kan je de S&S wel uitzetten maar dat moetje dan steeds opnieuw doen.

Die "hik" is mij ook opgevallen. Het S&S systeem is iets ruwer dan dat van de BMW, zal moeten wennen.
 

peterrapid

Forumguru
Ik heb het S&S systeem laten deactiveren door @Antera via VAG-COM en dit heeft het rijden VEEEEEEEEEL aangenamer gemaakt, dikke aanrader om te laten doen.
 

OctaviaWest

Actief lid
Even tussendoor, en enigszins off topic, maar het S&S-systeem kan je zelf permanent uitschakelen in twee minuten. Kijk onder de motorkap even bij de accu. Je zal zien dat er aan de pluspool van de accu een klein dun kabeltje middels een stekkertje met de veel grotere plus-aansluitkabel is verbonden. Zodra je dit stekkertje uittrekt denkt het Start-Stopsysteem dat de accu leeg is en schakelt zichzelf uit, dwz, de motor wordt niet meer automatisch uitgezet. Ik rij al meer dan een jaar zo rond en het heeft verder geen bijwerkingen.

Hoeveel vragen ze daar voor om dit te laten deactiveren bij een tuningbedrijf?
 

Spoetnik

Forumguru
Ik vraag me ook af hoe autovriendelijk het systeem is. Je ziet steeds de verlichting even knijpen als de auto opnieuw start. Accu/startmotor krijgen het toch steeds extra te verduren.



Werkt idd dat stekkertje. Maar eens even proberen.
 

CDK

Forumguru
De nieuwste generatie DSG's blijven toch in z'n vrij staan als je je voet van de rem haalt? Deze zouden pas moeten koppelen bij gas geven.
 

Spoetnik

Forumguru
Dat zal ik dan nog eens proberen als ik wat ruimte voor me heb maar volgens mij gaat hij er gelijk vandoor bij loslaten rem.
 

peterrapid

Forumguru
@Spoetnik je hebt gelijk, als je remt stil staat en binnen enkele seconden terug vertrekt dan heeft de DSG nog niet ontkoppeld als je ietsje langer stil staat dan ontkoppelt hij en als je gas geeft gaat hij naar 1e. Heeft ook te maken met hoe diep je de rem indrukt, als je dieper indrukt ontkoppelt hij ook bij stilstand.
 

Spoetnik

Forumguru
Oke, ga dat nog eens testen. Heb wel mijn start/stop uitstaan. Kabeltje losgehaald. Misschien heeft dat invloed...
 

micky

Forumguru
Dat is nogal logisch: omdat alleen met het nu "vast" ingestelde profiel de fiscale emissiegrenzen kunnen worden gehaald waar zoveel mensen zo veel belang aan hechten. Op het moment dat de berijder zelf door een simpele instellingswijziging in z'n maxidot of zo een ander profiel (met een bijbehorende hogere uitstoot) kan kiezen, zal de auto in die hogere uitstootklasse moeten worden ingedeeld.

En ja, we (of beter: "ze", want ik rij privé) willen natuurlijk wel graag die 20% B-woord houden hè...

Ik niet hoor, ik wil gewoon een zo snel mogelijke bak, de tijd dat mijn werkgever mij de A4 met 170 PK TDI liet rijden is voorbij, de A4 lukt theoretisch nog wel, maar de 170pk is gewoon niet toegestaan, dus ik zit gedwongen in de 20% schaal....
 
Bovenaan Onderaan