Schadeherstel achterklep

Cordoba

Forumguru
Wat de verzekering betreft: vaak heeft men daar blinden in dienst om gerepareerde schade te beoordelen, als de autoeigenaar niet tevreden is. Al veel te vaak gelezen dat een auto met spuitwerk vol krassen, en afwijkingen volgens de expert gewoon netjes gerepareerd is.
 

Cordoba

Forumguru
Precies, wat je hooguit kunt proberen: kijken of je een ('onafhankelijke') schade-expert kunt inhuren om de reparatie te beoordelen, waarbij je vooraf overeenkomt dat degeen die ongelijk heeft de kosten van deze expert betaald.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Er werd al met een naam gegooid :angel: , maar Care is óók erg.
Wat langer geleden en de reden van de aanschaf van m'n 1e Fab. Mijn Volvo kreeg koplampen van een ander jaar, spuitpikken, sierlijst die in de garage er al afviel, binnenbekleding achterklep niet op haar plek, lekkage achterklep, etc.
Ja maar ze waren voor mij blij dat de Volvo niet economisch total loss verklaard was.
Nou ja!! Maand later Fabia besteld.
Dus idd familie van de maffia???? Lijkt er sterk op, helaas.
Deuk of erger? Inruilen en nieuwe auto bestellen :maakmegek: .

grtsss
 

Cordoba

Forumguru
Het eerder genoemde concern ken ik niet, dus ook geen ervaring mee. Wat Care betreft zit daar veel verschil tussen verschillende vestigingen, zoals je bij meer ketens hebt. Ook op het gebied van autobanden en autoruiten zie je dat: in de plaatsen X, Y en Z zitten bijvoorbeeld een bandenboeren van alledrie de ketens A, B en C. In plaats X is bijvoorbeeld A het beste adres, en C de slechtste. In plaats Y is B de beste en A de slechtste, en in plaats Z ben je het beste af bij C en is B de slechtste. Wat ik met dit verhaal vooral wil benadrukken is dat generaliseren dat de ene keten altijd beter is dan de andere keten vaak niet op gaat, maar vaak afhankelijk van het personeel van de betreffende vestiging (en soms hangt dat samen met het verleden van een bepaalde vestiging). Een klein bedrijf dat goede kwaliteit levert en bekwaam personeel heeft, en op een gegeven moment ingelijfd wordt bij een keten, is niet van de ene op de andere dag slecht.
 

Maartenvds

Forumguru
mijn auto staat nu ook bij schadeherstel kan hem morgen als het goed is weer ophalen na 1,5 week. Ik heb het laten maken bij een lokale maar wel met mijn verzekering(centraal beheer) aangesloten firma. Zei leveren echt top werk Helaas al meerdere malen moeten meemaken maar altijd perfect hersteld.

het klopt vaak wel dat een groot concern heel erg verschillend werk levert per vestiging @eeuwige_student ben benieuwd naar hoe het eindigt blijf het volgen!
 

Van Hoften

Forumguru
Balen en balen: de eerste keer dat het gebeurt en dan nog een keer ná herstel. Een half jaar geleden stak er bij mijn S3 zo maar ineens aan lantaarnpaal over. Gelukkig heb ik een klant die een zeer goed lokaal schadebedrijf runt in het Brabantse.

De 'horror verhalen' van hierboven zijn me bekend. Ik wil zeer zeker niet namens "jouw" schade hersteller spreken, maar de verzekeraars knijpen de herstellers helemaal uit met maximale materiaalprijzen en maximale uurtarieven. A

Als accountant van "mijn" schade hersteller sta ik telkens weer te kijken hoeveel auto's er wekelijks door de tent heen moeten om alle kosten te kunnen dekken. Bij mij werd er actief mee gedacht over het herstel: wat kost een nieuwe bumper en wat kost het aan uren om het weer netjes te krijgen. Dat laatste was voordeliger en veel strakker mede door een andere uitlaat bij mijn auto. Kostte 5 minuten tijd om dat vast te stellen, maar scheelde mij wel meerdere honderden euro's aan reparatiekosten. Een tevreden klant is per slot van rekening een beter uithangbord voor je onderneming dan een ontevreden klant.

Mijn klant kan zich inmiddels ook een "Nee" veroorloven. En dat gebeurt dan ook wel eens. Maar zoals mijn oma zou zeggen "het kunnen boefjes zijn hoor". Succes met het herstel van het herstel.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Cordoba klopt wat je zegt. Maar het hangt niet alléén van de toko af waar je terecht komt voor herstel, maar zeker ook de persoon die het uitvoert.
Elke winkel is zo goed als de bediende die je helpt.
En te vaak valt het tegen, triest.

grtss
 

eeuwige_student

Actief lid
Stern is het niet. Maar met Care heb ik ook geen goede ervaring. In totaal 2 keer daar de schade laten maken aan een Volvo V50. Vervolgens in 2 jaar terug geweest met de volgende klachten:
-Bumper rammelde, ze waren een aantal boutjes vergeten;
-water in de achterklep;
-audio werkte niet meer doordat ze de bedrading niet hadden vastgemaakt;
-barsten in de lak van de bumper na 1,5 jaar, dit is overgespoten;
-blaasjes in de lak aan de zijkant. Deze is ook geheel overgespoten.

De huidige schadhersteller zit in hetzelfde pand, maar had er volgens eigen zeggen niks mee te maken. Ik zie helaas overeenkomsten. Natuurlijk weet ik dat hun budgetten worden uitgeknepen en dat ze liever uren maken waar ze op verdienen, dan nieuwe onderdelen te kopen. Maar ik wil daar als klant geen last van hebben.

Maar de huidige status. Ze hebben op mijn mail gereageerd en halen morgen de auto op bij mij op het werk, om het te herstellen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Geen idee wanneer ik het terug krijg.
 

EdK

Forumguru
Elke winkel is zo goed als de bediende die je helpt.
Nee de werkgever van die bediende is degene die er voor zorgt dat zijn winkel wel of niet goed is !
Als een bediende niet goed word ingewerkt kun je het hem nooit kwalijk nemen dat hij het niet goed doet.
Goed inwerken en laten weten wat je verwacht als eigenaar / leidinggevende aan je bediende ( personeel ) aangevuld met een eventuele cursus is de spil van je bedrijf.
 

Maartenvds

Forumguru
@eeuwige_student ik hoop het allerbeste voor je. Ik heb die van mij vanmiddag opgehaald en eerst samen met een medewerker helemaal nagelopen. De schade is perfect hersteld!

ik heb ze ook de foto's laten zien die jij hier hebt gepost. Ze zeiden hierop dat ze dit wel vaker horen/zien en het betreuren hoe soms de branche neer word gezet en dat er een heel groot kwaliteitsverschil is. Het spuitwerk is inderdaad niet goed gedaan het kan zijn dat het drogen niet goed was of ze gewoon te weinig lakverf hebben gebruikt.

Anyway ik hoop dat ze het weer helemaal recht trekken en jij weer en auto hebt zonder tape die goed gerepareerd is!
 

RefleCs

Forumguru
Care is niet voor niets afgelopen jaar failliet verklaard geweest. Het heeft een bizar snelle doorstart gemaakt maar nog steeds zal je mij er niet meer vinden. Na diverse vestigingen 'getest' te hebben heb ik besloten daar nooit meer een voet binnen de deur te zetten. Helaas moet ook ik weer gaan geloven aan wat herstel omdat op vakantie de lak van mijn auto op 3 (JA DRIE!!!) hoeken eraf is gereden, de achterklep beschadigd en een buts op de linker koplamp... grrrr... maar eens kijken waar ik naartoe mag van de LM.....
 

Maartenvds

Forumguru
@RefleCs ik zie dat je in Amersfoort woont mijn aanbeveling gaat naar Muntstad schadeherstel in de Meern echt de beste hier in de omgeving na mijn mening. Deze mensen weten wat ze doen en leveren gegarandeerd vakwerk! Ik weet niet bij welke LM je zit maar ze doen met veel bedrijven zaken!.
 

RefleCs

Forumguru
@RefleCs ik zie dat je in Amersfoort woont mijn aanbeveling gaat naar Muntstad schadeherstel in de Meern echt de beste hier in de omgeving na mijn mening. Deze mensen weten wat ze doen en leveren gegarandeerd vakwerk! Ik weet niet bij welke LM je zit maar ze doen met veel bedrijven zaken!.

Ik heb in Amersfoort goede ervaringen bij Rijnders en een schadehersteller vaarvan ik even niet op de naam kom in Amersfoort Noord (Calveen). Care op datzelfde bedrijventerrein hebben mijn Skoda Fabia Scout destijds volledig waardeloos hersteld, rekening is nooit betaald aan Care en de auto is door Rijnders destijds weer als nieuw opgeleverd.

Edit: ASN Calveen is dat.
 

eeuwige_student

Actief lid
Mijn auto is vandaag oo het werk opgehaald. Vanmiddag kreeg ik een mailtje dat hij vandaag niet klaar zou k9men, omdat hij opnieuw gespoten moest worden. Ik heb er dus goede hoop op dat het gaat goedkomen.
 
Bovenaan Onderaan