Schadeherstel achterklep

eeuwige_student

Actief lid
Helaas heb ik bij het achteruitrijden een deuk in mijn ego opgelopen omdat ik een knalrode pilaar niet had gezien. Ondertussen is de schade van de klep en bumper hersteld. Bij heb ophalen heb ik gelijk aangegeven dat ik het spuitwerk niet goed vond. Hij gast dus terug. Thuis viel mij op dat bij het handvat en de verlichting zwart tape zat. Nu heb ik geen before foto’s, maar volgens mij hoort dit niet. Wie kan het bevestigen?
 

Bijlagen

  • 5D348C1F-36E9-435E-BB49-7AAC3756A8AB.jpeg
    5D348C1F-36E9-435E-BB49-7AAC3756A8AB.jpeg
    588,6 KB · Weergaven: 399

eeuwige_student

Actief lid
Ik was er al bang voor. Nu had ik van te voren alle naden etc op de fiml gezet, behalve dit onderdeel. Dan hebben ze dus nog wat te doen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit alleen maar gedaan hebben omdat ze het leuk vinden. Er zal dus wel iets van slecht herstelde schade onder zitten.......
 

Cordoba

Forumguru
Ik gok dat dit een bewuste actie is, onder het motto 'dat ziet de klant toch niet'. Dit zou voor mij in elk geval reden zijn om het betreffende bedrijf te mijden. Ik weet niet of dit met offerte vooraf is gedaan, en of het via de verzekering is gelopen. Als het via een officiele offerte is gerepareerd, moet dit ook in de offerte vermeld staan (of ze hebben deze schade simpelweg pas gevonden tijdens de reparatie, en dan vind je nergens iets terug). Als het via de verzekering is gedaan, zou ik in elk geval contact opnemen met de verzekering over dit 'hobby-bob-werk'.
 

Maartenvds

Forumguru
zonde en erg amateuristisch opgelost. Als je er niet uit komt met het bedrijf kan je altijd nog naar je verzekering gaan situatie uitleggen. Soms gaat een verzekeraar er nog tussen zitten want als ze geen goed werk leveren geen uitbetaling.
 

hemi24

Forumguru
Welkom bij de schadeherstelmaffia..!

Voet bij stuk houden en anders laat maar een onafhankelijk expert van de verzekering op komen draven!!!
 

Schmart

Forumguru
[Cynismemodus]Als 'ie toch nog terug moet om het spuitwerk overnieuw te doen, kunnen ze ook mooi het tape nog een laagje lak geven.[/Cynismemodus]

Maar echt, ik voel met je mee. Dit is zo jammer... :cry:
 

eeuwige_student

Actief lid
Ik heb net een kwade mail gestuurd met de mededeling dat ze hem zelf kunnen ophalen. Dit is geen fout, maar een bewuste handeling. Hierbij nog wat foto’s van het prutswerk.

Ondanks ze natuurlijk door de verzekering worden betaald, heb ik nog een kleine troef. De verzekering is excl. BTW, dus kan ik in ieder geval die rekening laten liggen to het goed is hersteld.
 

Bijlagen

  • CA0D8F08-A11A-4670-ADC8-D559C3D67527.jpeg
    CA0D8F08-A11A-4670-ADC8-D559C3D67527.jpeg
    645,7 KB · Weergaven: 327
  • E0D59064-7440-47E2-98F6-99A6F6E398A1.jpeg
    E0D59064-7440-47E2-98F6-99A6F6E398A1.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 341
  • 86514A14-5C02-44C1-A68E-3DF150385B13.jpeg
    86514A14-5C02-44C1-A68E-3DF150385B13.jpeg
    557,4 KB · Weergaven: 299

eriktv

Forumguru
Balen dit, vaak komen ze er nog mee weg ook :arghh:

Lijkt het maar zo of zit je linker kentekenplaatverlichtingsunit er scheef in? En houdt dit misschien verband met de tape, dat ze het gat niet meer mooi recht wisten te krijgen?
 

eeuwige_student

Actief lid
Volgens mij lijkt dat alleen op de foto en niet in het echt. De deuk zat wel ongeveer bij de linker nummerplaatverlichting. Maar het lampje had het wel overleefd. De wijze les was, dat in een lege parkeergarage je niet zonder te kijken achteruit moet rijden, want er kunnen wel pilaren staan :(. Vervolgens heeft een architect verzonnen dat schuine pilaren leuk waren. Dus toen de bovenkant in de klep zat, begonnen de parkeersensoren onder pas te piepen. Maar ja, de architect ging er vast van uit dat mensen we goed keken.
 

eriktv

Forumguru
Zo heeft de vorige eigenaar van mijn auto met de dakspoiler (en die zit bij een S2C heel wat cm’s vóór de PDC) tegen een ventilatiebuis aangezeten.. En die zie je vanuit de spiegels dan ook niet :banghead:
 

Canon-Eye

Forumguru
Vandaar die kreet "Rijweg controleren!" die bij de nieuwere systemen vaak in beeld verschijnt zodra je 'm in de achteruit zet. En dan niet alleen op kniehoogte...
 

Maartenvds

Forumguru
Het is via de verzekering, maar een officieel bedrijf. Dus vind ik dit ook niet horen. Ze zijn dus nog niet klaar.

Even gewoon voor mijn eigen ik hoef geen bedrijfsnaam maar is het een groot herstelbedrijf dat door heel nl zit of een lokale? Verder zal ik het echt bij de verzekering melden en wat hierboven al gezegd word laat er maar is een expert naar kijken of dit is opgelost.
 

eeuwige_student

Actief lid
Het is inderdaad een grote landelijke keten. Morgen neem ik zeker contact op met de verzekering, maar iedereen hier bedankt voor het meedenken.
 

EdK

Forumguru
Ach als hier Stern word bedoeld dan is dit hun normale manier van werken hoor.
Ze vergeten vaak onderdeeltjes te monteren, spuitwerk met zakkers en verontwaardigd als je er over begint.
En zo zijn er nog vele dingen die men niet naar behoren afwerkt...
 
Bovenaan Onderaan