Schadeherstel achterklep

eeuwige_student

Actief lid
Als het met nietjes kon, hadden ze het vast gedaan. Vandaag eens goed gekeken. Alleen nog ergens een stukje afplaktape gevonden. Dus verder niks te mekkeren :-)
 

s-line

Forumguru
Ik denk dat je het beste eerst maar eens redelijk moet gaan praten met het desbetreffende bedrijf, vaak komt men ook wel met een goede of reële oplossing. Tegenwoordig gaan mensen meteen klachten indienen bij de verzekeraar en/of op forums, ik vind dat persoonlijk zo jammer maar dat is het makkelijke van deze digitale tijd waar we in terecht zijn gekomen. Vaak ook lekker anoniem. De schadebrijven staan inderdaad behoorlijk onder druk, grote drukte en tijddruk van de klant en verzekeraar. En het grootste probleem... vakkundig personeel het eindige personeel wat je vind voor mijn “geliefde” vak zijn Oostblokken, de jeugd wil niet meer met hun handen werken.
Maar gelukkig is het allemaal goed opgelost!
Maar ik zit nu 28 jaar bij deze Baas maar ook ik merk dat jammer genoeg de kwaliteit onder druk komt te staan. Aantallen moeten omhoog (100+ auto’s) in de week en personeel gaat weg of worden overspannen/ dus langdurig weg.
 

s-line

Forumguru
Dat zou kunnen, maar we hebben het met zijn alle al te ver laten komen denk ik! De verzekeringen knijpen ons uit (dankzij Care) waardoor de aantallen wel omhoog moeten wil je alle kosten nog dekken en wat winst draaien. Als je het zelfde blijft doen als een aantal jaar geleden houd het snel op voor een bedrijf als wij..
Ik zelf probeer (nu ik echt werkplaatschef ben) alles alleen maar maar zo goed mogelijk en strak mogelijk te plannen. Maar wel met oog op mijn jongens want die staan voor mij op nummer 1, en als dat betekend dat bepaalde afspraken die gemaakt worden door het front-office,niet na gekomen kunnen worden,dat zo snel mogelijk aan te geven zodat de klant tijdig weet dat de reparatie langer duurt als gepland. Maar ook dat heeft weer gevolgen voor de rest van de hele planning. Zo blijft het dus maar schuiven en schipperen. Wat ik zeg,een bedrijf als wij die moeten momenteel wel ca.100 auto’s in de week doen, waar het een paar jaar geleden nog ca.75 was. :nono:
Maar dit gaat soms wel ten kosten van kwaliteit vind ik. Maar het bijzondere van dit vind ik dat de “nieuwe” genaratie dit al normaal vind, die vinden alles al snel goed....
 

eeuwige_student

Actief lid
Ondanks het hier volgens mij om een bewuste aflevering met fouten ging heb ik bewust de hersteller niet genoemd omdat ik ze zelf de kans wilde geven het netjes op te lossen. Dat hebben ze uiteindelijk gedaan. Ik denk trouwens dat 75% van de leaserijders het niet eens had gezien en tevreden zou zijn. Volgens mij houden ze daar rekening mee.
 

s-line

Forumguru
Dat weet ik wel zeker. Als ik zie hoeveel mensen niet eens echt goed kijken als ze hun auto komen ophalen. En zo instappen en wegrijden, vind ik echt bizar.
 

eeuwige_student

Actief lid
Zo, hierbij de foto’s om dit topic af te sluiten. Ik had gehoopt om op korte termijn de lijst te gaan aanvoeren van meeste kilometers. Helaas is de auto vorige week vrijdag bij 190.000 km door een tegemoetkomende volvo, die over de middenberm kwam, te pakken genomen. Gelet de km stand en het bouwjaar (2015), is er voor gekozen om het oordeel van de verzekering niet af te wachten en is maar aangenomen dat het einde oefening is. Aangezien ik erg tevreden was, heb ik niet proefgereden in een andere auto, maar wordt morgen een superb uit 2018 opgehaald, zodat ik de komende jaren weer verder kan rijden.

Dus vanaf vrijdag heb ik een mooi glazendak, automaat, elektrische stoelen, luxere navigatie, stoelverwarming, elektrische achterklep etc. Dus ga ik er wel op vooruit.

Verder wel blauwe plekken van de airbags (zelfs een Skoda stempel op mij arm), maar de overige klachten vallen nog erg mee!

































 

Japanese Power

Donateur
Zo. Aardig klappertje geweest zeg. Een ding is zeker: hij heeft je goed beschermt. Zoveel vertrouwen en plezier in je Superb dat je gelijk een andere hebt besteld. Succes met je verdere herstel en op naar de nieuwe!
 
D

Deleted member 26486

Poeh, da’s een beste klapper geweest! Hopelijk valt de ‘schade’ voor jezelf mee, kun je soms lang klachten van houden!

Maareh... lijkt die ouwe Volvo nu veel minder schade te hebben dan je redelijke verfrommelde Superb?
 

EdK

Forumguru
zelfs een Skoda stempel op mij arm
Je weet wat dit inhoud ???
Je zit je leven verder vast aan Skoda !! :pardon:

Maar beterschap van de blauwe plekken en hou jezelf de aankomende dagen goed in de gaten, soms komen de klachten naderhand toch nog naar voren....
Tsja blikschade het is een traantje waard, maar het blijft blik en minder belangrijk dan de inzittenden !
 

eeuwige_student

Actief lid
Ik zal het in de gaten houden of het niet erger wordt. Komende zaterdag een ritje naar zuid frankrijk, dus hopelijk gaat dat goed. Dat de schade aan de volvo minder lijkt was mij ook al opgevallen. Door een goede kreukelZone lijkt schade echter snel meer. Maar de klap wordt daardoor wel minder. Dus eigenlijk is dat wel een goed teken.
 

Captain Hook

Forumguru
Veel schade en veel verfrommeld metaal is een goed teken! Dat wil zeggen dat er veel kinetische energie van de klap is geabsorbeerd.
Als de kooiconstructie maar intact is gebleven.

Wel goed om te zien dat er een hele rits airbags is afgegaan. Die zitten er niet voor niks.

Sterkte met de afwikkeling. En houdt idd je eigen gestel in de gaten; zeker impactklappen op je ruggengraat, nek, e.d. kunnen zich pas later openbaren.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Dat is een beste klap geweest! Dus je mag blij zijn dat je alleen een paar blauwe plekken hebt.

Maar ook alvast gefeliciteerd met je nieuwe Superb. Daar was het echt wel op uitgedraaid, de oude komt in NL echt niet meer op de weg. Of het moet ergens in het Oostblok zijn, afhankelijk van diegene welke het wrak opkoopt.
 
Bovenaan Onderaan