Scala First Edition van Tuulster

Tuulster

Forumguru
Vandaag lopen we tegen een opvallende en wat storende "producteigenschap" aan;

Bij gebruik van de interval stand van de ruitenwisser gaat iedere activatie van de wissers gepaard met een tik uit het zekeringenkastje die duidelijk hoorbaar is. Bij gewoon wissen is dat weg. Opvallend hard en bij geen enkele eerdere auto zo ervaren, ook beide Superbs niet.....:pieker:

Woensdag als de auto, voor de update, toch in de garage staat maar eens even informeren of dit inderdaad een producteigenschap is en we er aan zullen moeten wennen of dat het ook anders kan.
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
Die getikte ruitenwisser... Is die tik gelijk op met een wisbeweging? Dan zal dat een relais zijn?
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen.
En alle andere trouwens.

grtsss

p.s. ik wacht op mijn Scala
 

Tuulster

Forumguru
Aangezien de Scala onze familieauto is en ons gezin ook een trouwe viervoeter heeft, staat deze mod in het teken van onze vriend!
De combinatie van het vervoeren van het dier en het proberen netjes te houden van de auto....;)
  • OEM Skoda rubber kofferbakmat, via de dealer
  • OEM Skoda high gloss black bumper beschermer, via Superskoda.com
De rubber mat ligt onder de verstelbare bodemplaat dus als de hond mee moet; plank omhoog klemmen en hond er in. :D

mat en strip 5.jpg

kat en strip 3.jpg

mat en strip 1.jpg

mat en strip 2.jpg
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb zelf een uitklapbare oploop plank voor doggie :D. Ben benieuwd hoe die high gloss zich houdt met honden nagels. Hoe is je zicht naar achter met de plank omhoog?
 

Tuulster

Forumguru
Oei. Die highgloss spiegelt als een jekko op de lak van je kofferdeksel. Ik zou voor minder opvallend hebben gekozen.
Dat valt heel erg mee in real life hoor.
Daarnaast zijn er een groot aantal onderdelen van de auto al zwart high gloss ( dak, grill, spiegelkappen, dakspoiler, achterraam) waardoor het prachtig één geheel vormt.
Ik denk er zelfs over om (onder andere) de onderkant van de achterbumper ook high gloss zwart te laten wrappen. :D :jaja:
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Ik heb zelf een uitklapbare oploop plank voor doggie :D. Ben benieuwd hoe die high gloss zich houdt met honden nagels. Hoe is je zicht naar achter met de plank omhoog?
Haha ook een oplossing.
Ik weet inderdaad niet hoe duurzaam het is. Hond gaat niet zo vaak mee in de auto en meestal til ik haar er toch in. Is dus meer voor de zekerheid ;)
Daarnaast kost dat ding niet de hoofdprijs bij Superskoda. Dus kunnen we er altijd nog een nieuwe op plakken na verloop van tijd.
 

EdK

Forumguru
Grootste punt bij deze bumper beschermers vind ik dat er vuil tussen gaat zitten , tussen de strip en de opstaande rand van kofferbak.
Na 2x ook dit soort gebruikt te hebben , heb ik deze maal bij de Fabia gekozen voor de doorzichtige folie.
En ben daar uiteindelijk toch blijer mee, spul is toch redelijk dik voor plastic ( 1mm) en je hebt geen last meer van opgehoopt vuil ( fijnstof )
En indien het zich toch voordoet dan is het stukken makkelijker verwijderbaar.
Dus zolang het leverbaar is voor de wagens die ik aanschaf zal mijn keuze daar nu op vallen.
 

EdK

Forumguru
Tuulster
Forumguru, Man

Sneak preview...... 13-10-2019

Laatste activiteit:
Leest topic Pimp your Kodiaq, 11 minuten geleden
Over mij:
Geslacht:
Man
Auto:
Superb III 1.6TDI Hatchback Style Business
Bouwjaar:
september 2015
Kilometerstand:
ruim 60.000 alweer!
Auto in bezit sinds:
september 2015
Deze Superb is mijn tweede (lease) Skoda.
Fantastische wagen waar ik ongeveer 65.000 kilometer per jaar mee maak.

Hiervoor had ik een (lease) Superb II Combi 1.6 TDI in Arctic uitvoering met 18 inch Luxon velgen.

Daarvoor verschillende merken en modellen gereden van Volkswagen Golf naar Alfa's (2 x 156 sportwagon) en naar Mazda 6 sportbreak GT-M.

Het is een zeer complete Style Business uitvoering aangevuld met 18 inch Pegasus velgen, Sunset, verwarmde achterbank en Led interieur pakket. Daarnaast zijn alle halogeenlampjes vervangen voor led verlichting en zijn er alu sportpendalen geplaatst.

Als kers op de taart is de auto Eibach verlaagd!!


:pardon::pardon::lezen::pieker:
 

Tuulster

Forumguru
Snotver!!! Lang geleden dat ik iets gepost heb op het topic van onze Scala. Of eigenlijk moet ik zeggen de Scala van Misses Tuulster.
Aha, daar ligt meteen de oorzaak :arghh:. Misses Tuulster is gek op de Scala maar wars van mijn modificatie drang. Deze aandrang vier ik dan ook bot op eigen DS3: https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-bloed-kruipt-waar-het-niet-gaan-kan.36322/

Aangezien de Scala inmiddels de 10.000 km aantikt toch maar eens tijd voor een tussenverslag ondanks dat er weinig aan de auto is geknutseld.
Samengevat; Heerlijke auto waar we nog geen seconde spijt van hebben gehad! :thumbsup:

Ondanks eerdere slagschepen, waaronder 2 Superbs, zijn we nog steeds erg blij met de ruimte in de Scala.; 2 pubers op de achterbank? Geen probleem! Golden Retriever in de achterbak? Geen probleem! Twee weken op vakantie met het gezin? Geen probleem!

De 1.0 driecilinder met 115pk is voor het dagelijks gebruik van de Misses en het gezin meer dan zat. Motortje is lekker pittig en trekt redelijk door. Enige opmerking is dat ze wel op toeren gehouden moet worden anders geeft ze absoluut niet thuis. Moet je zeker met hoogteverschillen op vakantie goed op letten. Tijdig terugschakelen! Dit kan overigens in Nederland soms ook irritant zijn zeker met uitrollen om te stoppen om dan plotseling weer door te kunnen rijden. Wanneer je dan niet terug hebt geschakeld gebeurt er niet veel.

Kortom koppel onderin had beter gekund maar verder heerlijk motortje!
Verbruik zit rond de 1 op 16 gemiddeld dus ook vast niet slecht met een 6 handbak.
Geen enkele storing en nauwelijks olieverbruik.

De Scala frist edition zit lekker in zijn opties. Eigenlijk missen we niets. Het kan uiteraard altijd meer en beter, weten we vanuit de Superb, maar voor dagelijks gebruik missen we niets behalve misschien Hill hold (dat was toch wel erg fijn). Persoonlijk vind ik het Panodak en de 18inch wel een verrijking van de auto, blij dat we die nog als optie hebben aangevinkt.:D De enige optie die de Misses bloedirritant vind is de Lane assist. Deze zet ze dus bij aanvang van iedere rit (ook irritant) handmatig uit. Daarnaast geeft het systeem regelmatig aan "stuur overnemen" met een rete irritante piep terwijl je het stuur gewoon vast hebt......

Kortom; heerlijk complete uitvoering!
Geen enkel mankement verder, alles functioneert naar behoren en voelt duurzaam en solide aan.

Al met al een auto waar we nog jaren plezier van gaan hebben! :thumbsup:

20200730_133746.jpg

20200725_101403.jpg
 
Bovenaan Onderaan