Scala First Edition van Tuulster

Tuulster

Forumguru
Aangezien de aflevering van de auto voor aanstaande maandag staat gepland is het hoog tijd om de nieuwste Skoda telg binnen ons gezin een eigen topic te geven.

De vorige Skoda's waren mijn eigen daily drivers en voor mijn vrouw hadden we een "kleine" auto voor er bij. Aangezien ik voor mijn huidige baan minder kilometers (lees vrijwel geen) maak dan mijn vrouw is de "kleine" auto nu voor mij (Alfa Romeo GTV) en gaat mijn vrouw in onze gezinswagen rijden als daily driver.

Vanuit mijn vorige werkgever mocht ik leasen wat er voor zorgde dat we een aantal zeer luxe en ruime Superbs hebben mogen rijden. https://www.skodaforum.nl/forum/i/s...inessline-van-tuulster-eibach-verlaagd.27807/
Helaas heeft mijn vrouw de luxe van leasen niet (ze zit in het onderwijs) en moest er dus privé gekocht worden. Daar zijn we helaas in eerste instantie de mist mee ingegaan door de aanschaf van een prachtige Alfa159 sportwagon; ruim genoeg voor ons gezin maar we liepen leeg op het onderhoud. De 159 moest er dus uit voor wat anders want investeren in die Alfa was water naar de zee dragen.

Op een goede dag, na langs de kant van de weg te hebben gestaan met de Alfa, zegt mijn vrouw; ik wil gewoon weer zo een fijne Skoda! Nooit geklooi mee gehad en heerlijke auto's.

Dus op zoek......

De optie die voorbij kwam was tweede hands kopen van een Superb of Octavia. Een Octavia vind ze echter niet mooi (met alle respect voor alle Octo rijders hier) en voor een goede jonge Superb met de gewenste opties zaten we al gauw boven de 25K. En de kosten van het privé laten rijden van een Superb liegen er ook niet om.

Aangezien ze helaas met de Alfa een paar keer langs de kant van de weg had stilgestaan kwam ze tot de conclusie dat ze tweedehands eigenlijk gewoon even niet meer wilde. Nieuw dus!

Eisenpakket;
  • Een Skoda
  • Niet de hoofdprijs
  • Niet te duur in de vaste lasten
  • Ruim genoeg voor het gezin
  • Lekker veel leuke gadgets
Zo kwamen we uit bij de gloednieuwe Scala!

Na een bezoek aan de garage, een uitgebreide proefrit en een avond achter de configurator en YouTube wisten we het zeker; dit gaat hem worden.

Enige snelheid was helaas echter geboden aangezien de 159 op het terrein van de lokale garagehouder stond met een kapotte koppakking. Dus na een avondje zoeken vonden we bij een Skodadealer in Breda een Scala die exact aan al onze wensen voldeed en nog niet op kenteken stond dus over was te nemen door onze lokale dealer!! :thumbsup:

Dit is uiteindelijke auto geworden;
  • Skoda Scala First Edition (standaard dus al lekker veel opties)
  • 1,0 liter 115 pk
  • 6 gang handbak
  • Quartz Grey Metallic
  • 18 inch Vega velgen
  • Stoelverwarming op de voorstoelen en verwarmde ruitensproeierkoppen
  • Variabele bagageruimtevloer
  • Emotion pack; Panoramadak, Zwarte Dakspoiler en Full Led koplampen met cornering
Aanstaande maandag staat hij klaar bij de dealer.

We kunnen niet wachten :yeehaa:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Mooie wagen en bekleding kan ik ook wel waarderen.
Maar we wachten hier inderdaad op je eigen foto's

En weet niet of je het financieel nog kunt opbrengen, maar koop nog ff een flinke fles whisky straks en drink die vanavond lekker geheel leeg !
Dan slaap je met het extra uur er bij deze nacht nog ff goed , want van zondag op maandag ga jij geen oog dicht doen...:pieker::D:D
 

Antera

Donateur
Van harte gefeliciteerd met deze auto. Nog een paar slechte nachten en je mag dan eindelijk de sleutels in ontvangst nemen. Veel plezier ermee
 

JeSko

Forumguru
Zeer mooie auto, de achterzijde lijkt wel verdacht veel op een Volvo v40, met die lettering en vormgeving. Dat is trouwens niet erg, Volvo's hebben een mooi kontje imo.

Proficiat!
 

Tuulster

Forumguru
Door het Emotion pack krijg je naast panoramadak ook een zwarte dakspoiler.
Samen met de doorlopende zwarte achterruit vormt dat een zwarte baan over de auto die prachtig uitkomt op de grijze lak. Daarbij nog eens zwarte spiegelkappen en sunset achter de B-spijlen. :D

21247715-13.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MaxN

Jewepe

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf. Ben zeer benieuwd naar jouw/je vrouws ervaringen. En hoe het vergelijk met de Superb uitvalt. Enne .................. natuurlijk heel veel veilige kilometers toegewenst.
 

s-line

Forumguru
Ik zag er in Italië deze zomer voor het eerst 1 in het echt, ook in deze kleur, maar ik vind het best een leuk model geworden. Ik ben benieuwd of de verkopen ook goed gaan lopen en niet net als de spaceback een beetje doodbloed
 

Tuulster

Forumguru
@s-line Met alle respect voor de Rapid maar die is niet te vergelijken met de Scala.
De Scala is echt van een andere klasse wanneer je het hebt over kwaliteitsbeleving, zeker in het interieur. De Scala is een stuk volwassener.
Pers is ook bijzonder lovend over de auto als totaalpakket (prijs-kwaliteit en Value for money)

Ik denk dus ook dat het de Scala anders zal vergaan dan de Rapid.

Een Rapid was voor mij geen optie geweest..... nogmaals; met alle respect ;)

En hé: Anders rij ik lekker exclusief! :D
 
Bovenaan Onderaan