RS IV en stalen (winter) velgen?

xplain

Forumguru
Interessant topic! Mijn RS iV is vorige week ook al geleverd op zomerbanden en moet nog binnen voor winterbanden. 19" winterbanden kon maar dan werd m'n maandprijs €15 duurder, aldus de leasing. Ik ging dit doen omdat ik verwachtte dat ze er anders 16" stalen velgen op gingen gooien, maar dat past dus niet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Herre

Senior Member
Je kunt noch proberen met het argument dat volgens Skoda, alleen de 17” geschikt zijn voor gebruik met sneeuwkettingen…
Daar kan de leasemaatschappij weinig tegen inbrengen lijkt mij?

kettingen kunnen altijd, alleen zit je dan aan loopvlakkettingen vast. Ik weet niet welke LM is, maar mijn ervaring van de afgelopen 25 jaar of zo is dat ze echt geen individuele uitzonderingen gaan maken.
 

Arnie

Actief lid
Dit gaat mijn 2e Skoda worden (hiervoor voornamelijk Zweeds gereden) en ik kan mij prima vinden in het merk. Beetje understated is nooit erg. Bij de Suberb was het ook simpelweg veel meer auto dan bijvoorbeeld een Golf of A3. (die toch in dezelfde prijsklasse zitten) Geen moment spijt van gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Captain Hook

Forumguru
Waar gaat dit over??? :koffie:

Een b-merk velg? Een b-merk auto? Nog even en we hebben het over een b-merk bestuurder...
Die Bmw M4 uit België is dan wel een echte b-bestuurder. :jaja: :D
https://www.skodaforum.nl/forum/i/bmw-m4-terroriseert-de-kempen.44503/

Prijsstelling alleen, zegt vaak bar weinig over de daadwerkelijke kwaliteit van het product/dienst en omgekeerd!
't Is vooral de psychologische marketing prietpraat die iets op die wijze kwalificeert. En, conform de winstdoelstellingen, conformeert de gedresseerde consument zich vaak willig. :pieker:
 

xplain

Forumguru
Dit gaat mijn 2e Skoda worden (hiervoor voornamelijk Zweeds gereden) en ik kan mij prima vinden in het merk. Beetje understated is nooit erg. Bij de Suberb was het ook simpelweg veel meer auto dan bijvoorbeeld een Golf of A3. (die toch in dezelfde prijsklasse zitten) Geen moment spijt van gehad.

Grappig hoe zeer onze trajecten samenlopen. Ik kom hiervoor ook van een Superb (super tevreden van) en rij nu ook sinds vorige week vrijwel dezelfde zwarte RS iV Combi
 

xplain

Forumguru
Toch maar gekozen voor de 19" winterbanden optie. Leasing gaf niet echt de indruk iets te willen begrijpen van de informatie die ik doorspeelde uit dit topic en ik wil gewoon verder met m'n leven

Waarschijnlijk ga ik ze ook op de origineel meegeleverde Altair velgen gooien, ook al vind de wederhelft die afschuwelijk. Maar ik wil de zelf bekostigde Becrux velgen wat sparen van pekel en andere vuiligheid.
 
Laatst bewerkt:

Arnie

Actief lid
Om eerlijk te zijn ben ik hier ook nog niet weer mee bezig geweest en grote kans dat ik alsnog gewoon de banden laat wisselen om de Altair wielen. Is, zoals @xplain ook al aangeeft, waarschijnlijk de weg van de minste weerstand.

Kans bestaat ook wel dat ik de bandenwissel deze winter even laat zitten. Auto is net afgeleverd op de zomerbanden en aangezien ik de komende weken de grens niet over hoef en het voornamelijk thuiswerken blijft laat ik hem wellicht wel even schieten. Vaak rij ik vanaf eind oktober tot eind februari op de winterbanden.
 

Joske

Forumguru
waarom zou je in hemelsnaam stalen velgen onder een RS gooien? pfff, heb er al jaren onder een gewone O3 liggen en dat ziet er toch niet uit hoor.. gelukkig wel wat verlaagd wat het nog net wat minder erg maakt maar zou er niet opnieuw voor kiezen. Dan liever een neutrale LM er onder van de bandenboer die je na 4 jaar terug te koop zet ofzo.
 

JeSko

Forumguru
Ik vind van die auto 5 lichtmetalen wielen lelijker dan steelies. Steelies onder een verlaagde auto kunnen best dik staan, auto 5 velgen niet.
 

Joske

Forumguru
mja maar daar zeg je het ook é @JeSko , onder een "verlaagde" auto.. maar als je weet dat de iV zelfs hoger afgeleverd wordt dan een benzine broertje dan gaat die vlieger niet op
 

Rataplan

Forumguru
Af fabriek op 19” laten komen en meteen bij de dealer 18” besteld.
Zo ook met de vorige gedaan. Tweede setje velgen kun je vaak tegen een prima prijs kwijt.
Ik wil me niet hoeven ergeren aan het uitzicht als ik de oprit op kijk.
 

uitje

Nieuw lid
Toen ik mijn auto kocht heb ik er later een paar 17inch alu velgen onder laten zetten als winterset. Moet zeggen dat ik toch wel blij was met het resultaat en ook geen gekloot met sneeuwkettingen enzo voor de wintersport.
 

Bijlagen

  • winter.jpg
    winter.jpg
    763,8 KB · Weergaven: 53
Bovenaan Onderaan