RS IV en stalen (winter) velgen?

Arnie

Actief lid
Toen ik mijn auto kocht heb ik er later een paar 17inch alu velgen onder laten zetten als winterset. Moet zeggen dat ik toch wel blij was met het resultaat en ook geen gekloot met sneeuwkettingen enzo voor de wintersport.
Even dit topic afstoffen... Aangezien de wintermaanden aanstaande zijn ben ik even de banden aan het regelen voor de RS. Normaal gesproken wil de Leasemaatschappij dat de banden op de velgen worden gewisseld maar ik wil toch even kijken of ik een extra set kan pakken. Ik kan ze zelf opslaan en wisselen wat ik eigenlijk ook liever heb. Scheelt weer afspraken maten etc. en zal in theorie de Leasemaatschappij ook geld schelen.

Op de Skoda webshop zie ik momenteel alleen de 17"Lyra als set aangeboden. Ik heb de dealer gevraagd of ze ook een offerte kunnen maken voor een set 18" Comet in het zwart op winterbanden. Staal is volgens mij niet op een makkelijke manier te krijgen voor de RS.

@uitje heb jij toevallig een grote afbeelding van hoe de 17"Lyra velgen onder je auto staan? Het lijkt mij ook dat 17" erg krap zal zijn aan de voorzijde met de remklauwen?

**EDIT** Afbeelding gevonden van een zwarte IV met Lyra's op het web...

img_3952-jpg.183213
 
Laatst bewerkt:

uitje

Nieuw lid
Heb destijds niet de meest handige foto gemaakt maar bij deze met de 17inch Lyra. Ik heb zelf de 18inch Comet als zomer velgen.

winter1.jpg
 
Laatst bewerkt:

Arnie

Actief lid
Toch maar gekozen voor de 19" winterbanden optie. Leasing gaf niet echt de indruk iets te willen begrijpen van de informatie die ik doorspeelde uit dit topic en ik wil gewoon verder met m'n leven

Waarschijnlijk ga ik ze ook op de origineel meegeleverde Altair velgen gooien, ook al vind de wederhelft die afschuwelijk. Maar ik wil de zelf bekostigde Becrux velgen wat sparen van pekel en andere vuiligheid.

Ik lees dit onderwerp even terug en precies dit... Ik heb eea aan de lease maatschappij voorgelegd en hoewel ze in eerste instantie geen probleem zagen in mijn voorstel en prima wouden meewerken was het, toen het puntje bij het paaltje kwam, toch geen optie. Lastig, lastig en men stond verder niet open voor de geleverde informatie van mijn kant.

Kortom er komen alsnog winterbanden op de aanwezige 19" wielen.... Weg van de minste weerstand helaas. (al blijf ik geen fan van het veelvuldig wisselen van banden op velgen)
 
Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
@Arnie dit zijn zaken die je beter vooraf met de leasemaatschappij kunt regelen. Er zit een heel rekenmodel aan alle opties en mogelijkheden. Als je achteraf daaraan gaat sleutelen dan vinden ze dat niet fijn.
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb enkele weken geleden gevraagd aan de LM waar we de CitiGo in de private lease hebben of het mogelijk is om winterbanden toe te voegen aan het lopende contract.

Ik had het niet verwacht dat de mogelijkheid er zou zijn. Echter ging het leasebedrag met 30 euro p/m omhoog en met terugwerkende kracht moest ik ook nog eens 244 euro aftikken.

Jullie kennen de uitslag. Ritje naar @Kanerr voor een mooi setje velgen met voor deze winter prima rubber. Volgend jaar een nieuw setje rubber er omheen en als de CitiGo de deur uit gaat gaan de velgen met winterbanden in de verkoop. Aanzienlijk goedkoper dan meenemen in de lease.
 
Bovenaan Onderaan