RS IV en stalen (winter) velgen?

Topic in 'Octavia IV' gestart door Arnie, 28-12-2021.

1. xplain

xplain Forumguru Donateur

Interessant topic! Mijn RS iV is vorige week ook al geleverd op zomerbanden en moet nog binnen voor winterbanden. 19" winterbanden kon maar dan werd m'n maandprijs €15 duurder, aldus de leasing. Ik ging dit doen omdat ik verwachtte dat ze er anders 16" stalen velgen op gingen gooien, maar dat past dus niet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

2. hemi24

hemi24 Forumguru Donateur

Nee, 17” is echt het minimum, ongeacht de versie van de O4 RS.

xplain vindt dit leuk.
  3. xplain

Eerst eens horen wat ze dan met 17" van zin waren. Waarschijnlijk zo'n b-merk alu velgje.

4. hemi24

hemi24 Forumguru Donateur

Prima toch, onder een B-merk wagen..?

:arghh:

s-line en EdK vinden dit leuk.
  5. JeSko

JeSko Forumguru

ooooooh.jpg

Auwtch zo hard @hemi24 ?:tegek:

hemi24 en Toshi vinden dit leuk.
  6. Herre

Herre Senior Member

kettingen kunnen altijd, alleen zit je dan aan loopvlakkettingen vast. Ik weet niet welke LM is, maar mijn ervaring van de afgelopen 25 jaar of zo is dat ze echt geen individuele uitzonderingen gaan maken.

7. xplain

Nooit gezegd dat ik dat niet ok vond

hemi24 en JeSko vinden dit leuk.
  8. Arnie

Arnie Actief lid

Dit gaat mijn 2e Skoda worden (hiervoor voornamelijk Zweeds gereden) en ik kan mij prima vinden in het merk. Beetje understated is nooit erg. Bij de Suberb was het ook simpelweg veel meer auto dan bijvoorbeeld een Golf of A3. (die toch in dezelfde prijsklasse zitten) Geen moment spijt van gehad.

Last edited by a moderator: 30-12-2021
    JeSko vindt dit leuk.
  9. Captain Hook

Captain Hook Forumguru

Waar gaat dit over??? :koffie:

Een b-merk velg? Een b-merk auto? Nog even en we hebben het over een b-merk bestuurder...
    Die Bmw M4 uit België is dan wel een echte b-bestuurder. :jaja: :D
    https://www.skodaforum.nl/forum/i/bmw-m4-terroriseert-de-kempen.44503/

Prijsstelling alleen, zegt vaak bar weinig over de daadwerkelijke kwaliteit van het product/dienst en omgekeerd!
    't Is vooral de psychologische marketing prietpraat die iets op die wijze kwalificeert. En, conform de winstdoelstellingen, conformeert de gedresseerde consument zich vaak willig. :pieker:

10. Captain Hook

Captain Hook Forumguru

Zekers; die Superb is gewoon veel meer blik(lengte) dan een Golfje... ;)

11. xplain

Grappig hoe zeer onze trajecten samenlopen. Ik kom hiervoor ook van een Superb (super tevreden van) en rij nu ook sinds vorige week vrijwel dezelfde zwarte RS iV Combi

Arnie vindt dit leuk.
  12. xplain

Toch maar gekozen voor de 19" winterbanden optie. Leasing gaf niet echt de indruk iets te willen begrijpen van de informatie die ik doorspeelde uit dit topic en ik wil gewoon verder met m'n leven

Waarschijnlijk ga ik ze ook op de origineel meegeleverde Altair velgen gooien, ook al vind de wederhelft die afschuwelijk. Maar ik wil de zelf bekostigde Becrux velgen wat sparen van pekel en andere vuiligheid.

Laatst aangepast: 06-01-2022
    Arnie en JeSko vinden dit leuk.
  13. Arnie

Arnie Actief lid

Om eerlijk te zijn ben ik hier ook nog niet weer mee bezig geweest en grote kans dat ik alsnog gewoon de banden laat wisselen om de Altair wielen. Is, zoals @xplain ook al aangeeft, waarschijnlijk de weg van de minste weerstand.

Kans bestaat ook wel dat ik de bandenwissel deze winter even laat zitten. Auto is net afgeleverd op de zomerbanden en aangezien ik de komende weken de grens niet over hoef en het voornamelijk thuiswerken blijft laat ik hem wellicht wel even schieten. Vaak rij ik vanaf eind oktober tot eind februari op de winterbanden.

Deel deze pagina