RS 2.0 TSI DSG 2010

LT83

Forumguru
BP Ultimate Ron 98.....
Ik had ook gehoopt een keer de 300 aan te tikken, maar nu is het belangrijkste dat de RS soepel loopt....

Ja dat is het belangrijkste; een soepele auto! Die 8pk doet het hem ook niet, al is het natuurlijk leuk aan de bar en op feestjes ;)
Als je hem een keer op Competition102 rolt ben je denkik al een heel eind bij die 300.

Race Eend

Forumguru
Klopt, 300 aantikken is niet ongewoon.

Met 102 zou je wel bij die 300 in de buurt komen. Maar als je dat dagelijks niet tankt, is dat ook niet erg realistisch.

Daarbij moet de wastegate dan het liefst nog ietsje strakker gezet worden, hij kan gewoon niet meer druk draaien bovenin. Al met een hoop gedoe om echt de laatste pk's te persen. Dan liever een mooi lopende auto.

LT83

Forumguru
Mijne haalt ook 305pk wel met 3 liter bio erbij werkt prima, en ook goedkoper als 102 competition

Ik heb ook jaren lopen mengen, maar je merkt wel dat hij dan wat minder zuinig is met 98 +E85.
Tank nu altijd 102, wel prijzig maar achja ;)
Heb wel altijd het gevoel gehad dat E85 hem net wat rauwer/explosiever maakt.

• Leuk
Waarderingen: CDK

markvrs

Actief lid
Ik heb ook jaren lopen mengen, maar je merkt wel dat hij dan wat minder zuinig is met 98 +E85.
Tank nu altijd 102, wel prijzig maar achja ;)
Heb wel altijd het gevoel gehad dat E85 hem net wat rauwer/explosiever maakt.
Had ik ook gemerkt dat hij iets duurder gaat lopen naar mate je er meer bio bij mengt maar 3 liter op 40 liter bp98 is goed te doen zodra ik er een paar liter extra bij doe gaat ook het verbruik omhoog moet zeggen de bio van de action vind ik net wat beter rijden dan de e85 van de tamoil weet eigenlijk ook niet of ze het nog verkopen e85 had gehoord dat ze daar mee gingen stoppen van de tamoil
Vind 102 competition wel lijkt of hij krachtiger onderin de toeren loopt en stiller ook is mij ervaring

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: LT83

louigi58

Senior Member
Ik had dezelfde ervaring, de mijne had bij 2200 rpm een dip van 20 NM.
Tijdens het rollen in 4e gang voelde dit aan of hij overschakelde. In jouw uitdraai zie ik ongever 40 NM dip, dit moet ontzettend frustrerend zijn geweest.
Na opnieuw tunen bij VAG Techniek ook een heerlijk smooth accelererende auto terug gekregen.
In eerste instantie weet ik het inhouden aan mijn DSG, dacht dat hij twijfelde bij overschakelen.
Heb je bij JD in de auto gezeten tijdens het rollen? Dan moet je dit toch ook veel duidelijker gevoeld hebben.

Thokozanoah

Forumguru
Ik had dezelfde ervaring, de mijne had bij 2200 rpm een dip van 20 NM.
Tijdens het rollen in 4e gang voelde dit aan of hij overschakelde. In jouw uitdraai zie ik ongever 40 NM dip, dit moet ontzettend frustrerend zijn geweest.
Na opnieuw tunen bij VAG Techniek ook een heerlijk smooth accelererende auto terug gekregen.
In eerste instantie weet ik het inhouden aan mijn DSG, dacht dat hij twijfelde bij overschakelen.
Heb je bij JD in de auto gezeten tijdens het rollen? Dan moet je dit toch ook veel duidelijker gevoeld hebben.
Nee, heb tijdens het rollen niet in de auto gezeten....

louigi58

Senior Member
Ken het verschijnsel, bij nat weer zelfs in 3e versnelling. Als ik met DSG bij 55 iets te enthousiast op het gas ga schakelt hij terug naar 2 en slipt hij in 3 net zo hard door.

Schippersss

Forumguru
Op welke brandstof heb je hem trouwens af laten stellen? Het verloop is super mooi, maar het resultaat is met de mods en de IHI turbo volgens mij geeneens bijzonder hoog te noemen, wel gewoon netjes en lekker natuurlijk :D
Mijn ihi turbo doet het zelf, alleen op een 1.8tsi. Wel draait de 2.0 wat meer koppel. Hulde voor jd dat ze weer een fijne wagen hebben afgeleverd! Aan de kwaliteiten en kennis heb ik nooit getwijfeld.

Thokozanoah

Forumguru
Advies gevraagd: ik zit erover te denken om de middendemper te vervangen door een FOX vervangingspijp. Deze heeft een diameter van 63.5 mm, dit zal een binnenmaat zijn? De originele voorpijp heeft een buitendiameter van 60mm, gaat dus niet passen.....??
Graag tips.....

Ps eerdaags eens aan de onderkant bekijken en meten, maar voordat ik de gelegenheid heb om op de brug te zetten :cry:

Bovenaan Onderaan