Ik kom hier nog op terug
Ik ben afgelopen vrijdag naar JD gegaan aangezien mijn RS nog steeds een dip had bij deellast.
Even een korte voorgeschiedenis......de auto bij TVS laten tunen in november 2014, daarna nog een CAI laten maken en een 3" downpipe laten monteren. De RS had een megakoppel en ging volgas als de brandweer, maar ik bleef mij storen aan het dipje wat ik ervaarde. Meestal dacht ik na een bezoek aan TVS dat de klacht minder was of misschien wel geheel weg was, maar tijdens een proefrit rij je niet zoals in het dagelijks leven. De klacht bleef helaas aanwezig.
Als een soort van second opinion contact opgenomen met Mark van JD en gevraagd wat hij evt zou kunnen betekenen. Hij stelde voor om eens samen te rijden en dan de originele software in te laden, als zich dan het probleem niet meer voor deed, dan zou Mark proberen met de software van JD de auto weer "soepel" te laten rijden. Zo gezegd zo gedaan.
Na een proefrit samen de originele software ingeladen en wederom een proefrit, het dipje leek niet of nauwelijks aanwezig. Daarna de software van JD en samen meerdere malen gereden en na enkele aanpassingen van Mark heeft dit geresulteerd in een supersnelle, maar vloeiend accelererende auto waarin ik nu weer met een dikke glimlach kilometers maak. Ook na een aantal dagen normaal gebruik kan ik zeggen dat de auto een stuk soepeler rijdt en accelereert dan voor die tijd. Ik wist dat destijds een extreem programma is geschreven voor mijn RS, wat dus een mega koppel met zich meebracht (en dus misschien ook wel die dip), maar met de huidige setting ben ik supertevreden en is voor dagelijks gebruik veel praktischer. En toch liegen deze cijfers er ook niet om........